Verloop VGA>DVI werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een 8800GTS videokaart welke, net zoals meeste videokaarten tegenwoordig, twee maal een DVI out heeft. Beide uitgangen gebruik ik voor mijn twee LCD schermen: een 22" Iiyama met alleen VGA en een 19" LG met alleen VGA.

Om dit werkend te krijgen gebruik ik een standaard dvi naar vga verloop stukje (converter):

code:
1
videokaart dvi --> dvi naar vga converter --> vga naar vga kabel --> vga monitor

Dit werkt uiteraard prima. Nu heb ik sinds kort ook een beamer met een HDMI aansluiting. Om gemakkelijk tussen mijn secundaire monitor en de beamer te kunnen switchen had ik bedacht om met een dvi switch en een dvi naar vga converter te werken op de volgende manier:

code:
1
2
3
                                             |--> dvi naar dvi kabel --> dvi naar vga converter --> vga monitor
videokaart dvi --> dvi kabel --> dvi switch -|
                                             |--> dvi naar hdmi kabel --> hdmi beamer

Echter nu blijkt, ik heb alle kabels en de switch binnen, dat de monitoren het signaal niet accepteren. Ook als ik het direct op de volgende manier aansluit blijven ze op standby:

code:
1
videokaart dvi --> dvi naar dvi kabel --> dvi naar vga converter --> vga monitor

Is deze laatste constructie dan niet mogelijk (waarom zouden er dan dvi naar vga converters zijn 8)7 ?)

Verwijderd

Is deze laatste constructie dan niet mogelijk (waarom zouden er dan dvi naar vga converters zijn 8)7 ?)
Dit is gewoon mogelijk. ;) Is de kabel of het verloopje niet gewoon stuk.

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 20:04
Zou die DVI switch niet gewoon alleen het digitale signaal switchen en dus het analoge signaal links laten liggen? Dat zou iig verklaren waarom de dvi->vga adapter geen zin meer heeft. Hoe het met HDMI zit weet ik niet.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 12:06

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het hangt ervan af of je een DVI-D of DVI-I kabel en switch gebruikt. De ene kan namelijk ook het analoge signaal vervoeren, de andere niet... ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:52
De dvi naar dvi kabel is het probleem, daar gaat namelijk gaan analoog signaal over. Dan heb je een dvi-i naar dvd-i kabel nodig. En dan is nog de vraag of de switch ook het annaloge signaal schakelt.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:52
Je hebt niet door dat DVI in een aantal smaakjes komt. Zie wikipedia erover. Het komt er dus op neer dat jij DVI-I op je videokaart hebt (digitaal + analoog) en ergens in je schakel een digitaal-only koppelstukje hebt zitten die de pinnen met het analoge signaal niet verbindt.

[ Voor 13% gewijzigd door gertvdijk op 23-07-2008 19:14 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Allemaal waar wat jullie zeggen, alle kabels zijn DVI-D dus kunnen geen analoog signaal vervoeren en de switch blijkt ook alleen digitaal signaal te schakelen. Weer wat geleerd zullen we maar zeggen :/
Pagina: 1