Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over combinatie in excel

Pagina: 1
Acties:

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11 18:55
Beste iedereen.

Ik heb een vraag over excel waar ik (en anderen om me heen) niet uit komen.

Ik ben veel bezig in excel en wil dus de werkwijze wat vergemakkelijken door een combinatie te maken tussen rijen

Ik ben dus elke dag met urenbriefen bezig,
nou is bij ons de code 28 sniper-uren.

zodra ik die ergens in een van de rijen invul wil ik automatisch dat er in die rij word gekeken hoeveel uur dat geweest is. en dat eventueel verwijzen naar een ander blad voorbeeld

http://img243.imageshack.us/img243/2826/snipurennh7.jpg

die code 28 moet dus herkend worden, en dat die 8 uur die op vrijdag daarvoor staat gelijk van een lijst af word gehaald met de totaal aantal sniperuren

Ik ben diegene die mij hiermee kan helpen zeer zeer dankbaar.

Vriendelijke groet Ivo

[ Voor 34% gewijzigd door Wachten... op 23-07-2008 17:53 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Sniperuren: waar werk je, Afghanistan? :X

Inhoudelijk: dit kan met een simpele som.als(). Sommeer D als B gelijk is aan L. En dat 5x voor ma-vr.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wachten...
F_J_K schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:28:
offtopic:
Sniperuren: waar werk je, Afghanistan? :X

Inhoudelijk: dit kan met een simpele som.als(). Sommeer D als B gelijk is aan L. En dat 5x voor ma-vr.
Heb je misschien een iets completere som voor mij.
Ik dank je alvast voor de reactie.

Ivo

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waar loop je dan vast in de functie, gegeven de voorbeelden die F1 geeft bij som.als()? <-- Sommer D(i) als B(i) = L(i) en doe dat 5x, voor elke dag van de week. Veel simpeler kan ik het niet maken zonder het helemaal uit te te werken (maar dat lijkt me nu ook weer niet nodig).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wachten...
F_J_K schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:59:
Waar loop je dan vast in de functie, gegeven de voorbeelden die F1 geeft bij som.als()? <-- Sommer D(i) als B(i) = L(i) en doe dat 5x, voor elke dag van de week. Veel simpeler kan ik het niet maken zonder het helemaal uit te te werken (maar dat lijkt me nu ook weer niet nodig).
ik heb je even een berichtje getypt op je profiel, zou je die misschien even kunnen lezen en mij kunnen beantwoorden ?

Alvast bedankt.

Ivo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ivootjuh schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:04:
[...]

ik heb je even een berichtje getypt op je profiel, zou je die misschien even kunnen lezen en mij kunnen beantwoorden ?

Alvast bedankt.

Ivo
:D We zijn geen persoonlijke helpdesk zeg :X
Als je geen reactie (meer) krijgt dan moet je maar even geduld hebben. En daarbij heeft diegene misschien helemaal geen zin om het (nog meer) voor je voor te kauwen. Hier op GoT gaan we uit van een behoorlijke dosis eigen inspanning om tot een oplossing te komen. We willen je dus best in de juiste richting wijzen maar we gaan niet iedereens handje vasthouden. Daarbij is het gebruikelijk om aan te geven wat je hebt geprobeerd en wat er dan niet werkt en waarom dan niet (volgens jou).

Neem onze Korte FAQ en Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door.

Daarbij houden we communicatie graag op het forum en is het dus niet de bedoeling dat we "achter de schermen" gaan zitten mailen; zo steekt iemand anders er natuurlijk niets meer van op (want die kan de oplossing niet meer lezen) en profiteer je uiteindelijk alleen zélf van een (mogelijke) oplossing. En dat gaat natuurlijk voorbij aan het hele idee van een forum.

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 29-07-2008 11:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1