Toon posts:

Voodoo, GeForce of Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan ee nieuwe poeter te kopen, en die moet niet teveel kosten, nu heb ik keuze uit 3 verschillende (budget) kaarten nl de VooDoo5 5500 (dies nu best heel goedkoop) een GeForce 2 MX (merk ?? kies ik nog wel) of een Ati Radeon (LE??)

Welke van de 3 kan ik het beste nemen, als een beetje allround kaartje, dus ook voor DVD en zo...

Van de VooDoo weet ik dat die een goede (FSAA 4x) beeldkwaliteit heeft maar wel een beetje traag is, de GeForce is eigenlijk alleen voor FPS en de Radeon wel leuk voor DVD en 32 bit spellen....

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Radeon voor allround

" Play the violent strings of my symphony "

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Radeon! 3D sneller/mooier als Voodoo, 2D veel beter als Geforce.

Verwijderd

ik snap het niet zo goed, iedereen zit maar in te hakken op de 2D kwaliteit van de geforce, Maar een kennis van mij heeft daar duidelijk een andere mening over, en dat ben ik ook zeker met hem eens,

Volgens mij hangt het meer af van de monitor die je gebruikt als de geforce itself.. als ik bij hem kijk, dan is zelfs het beeld op 1600x1200 nog heel erg goed hoor, en hij heeft een Hercules Geforce 2 mx met 5,5 NS geheugen (maakt volgens mij ook niet veel uit hoor)

Het punt is dus, dat de 2D kwaliteit van de geforce in het algemeen (Nvidia dus) , volgens mij veel meer te maken heeft met de monitor die eraan hangt, dan de kaart zelf.

ik heb gesproken :P

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 23:21
2D-kwaliteit hangt af van de kaart en de monitor (en de kabel, maargoed ;)). Ik zie op een Sun 21 inch (= Sony G500) best een goed verschil tussen mijn vorige Elsa Gladiac en mijn huidige Radeon! Over het algemeen ben ik best tevreden met de Radeon, qua snelheid merk ik geen verschil met een GTS, beeldkwaliteit in 2D is dus een stukje beter (niet (8> dus, al werk ik op 1600x1200x32bx85 Hz), 3D is gewoon goed, maar dat was Geforce ook al. Ik zou hem zo nog een keer kopen!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik zou in ieder geval geen Voodoo5 nemen. 3Dfx is falliet en de support is overgenomen door Nvidia. Dat betekent nog wel dat je garantie e.d. hebt, maar nieuwe of geupdate drivers daar kan je vanaf nu naar fluiten, helaas :(. Die Radeon is een leuke kaart, maar ga niet voor de LE versie, die is niet vooruit te branden :r (lees de reviews). Kan je geen Radeon DDR krijgen, ga dan voor de GeForce MX, dat is dan de beste optie.
Veel geluk met je keuze! :)

PSN-id: Chrasher

Pagina: 1