Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46
Ik heb een paar maanden geleden mijn orange contract ontbonden ivm met de wijzigingen in de facturatie van de buitenlandtarieven. Hiervan heb ik netjes een brief gekregen en mijn nummer is omgezet naar een prepaid nummer.

Echter, nu heb ik 2 aanmaningen en een brief van het incassoburo gekregen voor een afkoopsom van het contract, terwijl deze is ontbonden op gronde van een contractswijziging waarmee ik niet akkoord ben gegaan.

Nu heb ik hier vanmiddag de klantenservice voor gebeld. Ik kreeg een mevrouw aan de lijn die na communicatie met de afdeling debiteuren heeft aangegeven dat het inderdaad een onterechte afkoopsom is en dat deze uit hun systeem is verwijderd. Ik moest later even naar de afdeling debiteuren bellen om te conformeren dat ook de opdracht bij het incassobureau wordt verwijderd.

Zojuist heb ik contact gehad met de afdeling debiteuren. Deze man vertelde mij doodleuk dat het niet langer mogelijk is je contract op te zeggen door een contractswijziging van hun kunt (feitelijke contractbreuk). En dat ik gewoon de betreffende afkoopsom diende te voldoen.

Dit lijkt mij ten eerste vreemd en ten tweede onterecht. Nu moet ik dus een brief schrijven waarin ik uitleg niet tevreden te zijn met de afkoopsom om het ongedaan te maken.

Dit vind ik persoonlijk een hele rare situatie. Ik heb netjes een brief gekregen dat het contract op gronde van de contractswijzing is beeindigd, de dame van de klantenservice vertelt me de afkoopsom onterecht is en dat het wordt kwijtgescholden, waarna een ander dit tegenspreekt en mij opdraagt een klachtenbrief te schrijven.

Wat kan ik hier aan doen? Ik ga morgen een brief sturen met een kopie van de bevestiging van opzegging. Maar zijn er verder dingen die ik kan doen? Dit is imo geen goede gang van zaken.

Ik had de 2 aanmaningen niet gezien omdat de post van Orange bij mijn ouders kwam en ik daar niet zo vaak meer ben. Het adres heb ik niet gewijzigd omdat ik toch geen zaken meer met Orange zou doen.

De betreffende opzegbrief

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 23-07-2008 16:25 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Echter, nu heb ik 2 aanmaningen en een brief van het incassoburo gekregen voor een afkoopsom van het contract, terwijl deze is ontbonden op gronde van een contractswijziging waarmee ik niet akkoord ben gegaan.

Heeft Orange ergens een factuur oid. naar je gestuurd voor die afkoopsom?
Zo niet dan zou ik het incassobureau even een telefoontje geven dat jij nooit een bericht hebt gehad over een afkoopsom van Orange.
Je kunt in dat gesprek ook aangeven dat er geen sprake is van wanbetaling, maar dat het gaat om een verkeerde rekening en dat daarover contact is geweest met Orange.
(Mocht de situatie zich voordoen dat je de rekening toch zou moeten betalen en zij maken allemaal kosten om dat geld te verhalen terwijl jij op een reactie zit te wachten van Orange zullen ze die dus ook gaan proberen op te eisen, kun je beter aan het incassobureau doorgeven dat jij of Orange binnenkort contact opneemt)

Het probleem dat je nu hebt is dat het incassobureau achter je aangaat zonder dat je precies weet waarover en daardoor naar Orange ook niks hebt om aan te vechten.

Mocht je overigens wel een brief van Orange hebben met een bedrag zal de klantenservice die uit het systeem moeten halen. Het incassobureau kun je daarna vertellen dat de rekening verkeerd is en dat dat bekend is bij Orange, hoef jij geen contact meer te hebben met die gast van de debiteuren, want die wordt dan vanzelf gebeld door het incassobureau (en zal dan zien dat de rekening uit het systeem is verwijderd)

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:15
418O2 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:21:
[...]
Zojuist heb ik contact gehad met de afdeling debiteuren. Deze man vertelde mij doodleuk dat het niet langer mogelijk is je contract op te zeggen door een contractswijziging van hun kunt (feitelijke contractbreuk). En dat ik gewoon de betreffende afkoopsom diende te voldoen.
[...]
Volgens mij mag dit helemaal niet, wanneer hun het contract wijzigen (in jouw nadeel) mag je opzeggen wanneer je het er niet mee eens bent. Ze moeten dan je contract ontbinden of jou via de oude regels je contract uit laten dienen. Ze kunnen, zolang jij niks ondertekend, nooit van jou eisen dat jij zomaar met de nieuwe regels akkoord gaat.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46
Even een update

Ik kreeg een brief dat mijn klacht bij de klantenservicedame terecht was. Terwijl na dat gesprek die man van debiteuren had gezegd dat ik toch moest betalen.

Nouja, a la, de kous is af. Een fatsoenlijk excuses was niet mogelijk volgens mij, 'excuses voor de moeite' stond eronder.

Maargoed, ben er af.