Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat verdient een ICTer gemiddeld? Database?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.238 views

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toen ik laatst wilde weten wat een collega ICTer met een vergelijkbaar profiel en werkervaring als ik verdient kwam ik al snel uit op de topic serie: Wat verdient een ICTer gemiddeld?

Echter om enigszins een vergelijking te kunnen maken moest ik 7 draadjes doorlezen/zoeken op kernwoorden van mijn profiel en handmatig de matches in een Excel sheetje bij houden. Zo kon ik uiteindelijk het gemiddelde inkomen berekenen.
Dit was naar mijn mening nogal omslachtig en ik kan me voorstellen dat er meer tweakers zijn die het zelfde probleem ondervinden.

Misschien is het een idee om op Tweakers een “Salaris-base” te zetten. Waar dus (gestructureerd) bijgehouden kan worden wat ICTers verdienen. Incl. uitgebreide zoek functie. Eventueel een Tweakers-profiel uitbereiding met de mogelijkheid om direct te matchen?

Ik zou dat een hele nuttige informatie voorziening vinden die vaak gebruikt zal gaan worden, wat jullie?

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 09:23
Ik ben voor. Alleen krijg je misschien eerder mensen die dit gaan lopen verzieken. Aan profiel gelinkt is heel handig, maar van mij mag het ook buitenom tweakers.. Moet niet zo moeilijk zijn om zelf te maken.

zie: Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 7)

[ Voor 13% gewijzigd door Jogai op 23-07-2008 16:10 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 14:48
Prima, doe je even een voorzetje

• Face_-_LeSS
  • Niet online
Klopt, zal niet al te moeilijk zijn maar dan is inderdaad de kans op verziekers groter. Wanneer dit binnen tweakers geplaatst zou worden zal dat al een stuk minder zijn denk ik (als login verplicht is).

[ Voor 6% gewijzigd door Face_-_LeSS op 23-07-2008 15:56 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 14:26

Haan

dotnetter

Dan moet er even iemand zijn met wat lichte php skills die zoiets opzet. Voor een MMORPG had iemand ook zoiets gemaakt voor de Gotters. Kon je je even registreren voor de site en daarna je characters + class en level toevoegen.
Zelfde principe werkt natuurlijk precies voor een salaris dbase.

Idee vind ik ook wel leuk opzich :)

[ Voor 6% gewijzigd door Haan op 23-07-2008 15:58 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Face_-_LeSS schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:46:
Echter om enigszins een vergelijking te kunnen maken moest ik 7 draadjes doorlezen/zoeken op kernwoorden van mijn profiel en handmatig de matches in een Excel sheetje bij houden. Zo kon ik uiteindelijk het gemiddelde inkomen berekenen.
Voor wat dat waard is.

1) Is het inkomen het echte inkomen wat iemand verdient?
2) Inkomen is van zoveel dingen afhankelijk, dat laat zich niet zo makkelijk in een database gieten.

Persoonlijk vind ik de inspanning die zoiets kost niet opwegen tegen wat het opleverd. Oftewel: de toegevoegde waarde is laag.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 14:26

Haan

dotnetter

Ik denk dat bruto maandsalaris een redelijke indicatie geeft van wat iemand verdient, het is sowieso prima vergelijkingsmateriaal.
En zoals ik al zei, zoiets is vrij simpel op te zetten, al betwijfel ik of de T.net devvers dat gaan doen.. Maar dat zullen we straks wel horen ;)

edit:

maar wat ik nu bedenk:
Zo'n salaris zegt alleen niet zoveel zonder dat je weet wat voor functie het om gaat en alles wat daar bij komt kijken, dat maakt het al een stuk lastiger denk ik..

[ Voor 27% gewijzigd door Haan op 23-07-2008 16:07 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Harrie

NederVlaming

Zoiets?
http://www.intermediair.n...kompas/salariskompas.html

Of is die niet specifiek genoeg?

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hier is al vaker over gesproken, ik heb ook het ook gevraagd aan de modjes, maar het is geen goed idee vonden zij. Waarschijnlijk zul je op deze vraag dus een negatief antwoord krijgen.

Als je de vorige ' Wat verdient een ICTer gemiddeld' doorleest zul je jouw vraag ook wel vaker tegenkomen.. :)

Het exacte antwoord weet ik niet meer, maar ze vonden het in ieder geval geen goed idee om een externe database op te zetten met de verdiensten van tweakers aangezien mensen daar dus ongevraagd in kunnen komen te staan etcetera.

Tevens met hierboven, er zijn andere site die vergelijkbare diensten al aanbieden.

[ Voor 7% gewijzigd door endless op 23-07-2008 16:10 ]

• Face_-_LeSS
  • Niet online
Daar kan je alleen kiezen tussen de niveau's HBO en WO. Hebben veel mensen dus niet zo veel aan...

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11 12:42
endless schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:10:
Het exacte antwoord weet ik niet meer, maar ze vonden het in ieder geval geen goed idee om een externe database op te zetten met de verdiensten van tweakers aangezien mensen daar dus ongevraagd in kunnen komen te staan etcetera.
Dat is geen goed argument, want voor een vergelijkings-db is het niet nodig om namen of andere persoonsgegevens er voor iedereen leesbaar/herleidbaar in te zetten.

PV Output

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:15

beany

Meeheheheheh

Volgens mij is het eerder een tijd probleem. De devvers zijn al druk zat, en kunnen dit er dus niet even bij doen.

Althans, dat is wat ik vaak hoor bij dit soort ideeen... of eigenlijk bij elk idee waar een devver mee aan de slag moet ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• endless
  • Niet online
beany schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:27:
Volgens mij is het eerder een tijd probleem. De devvers zijn al druk zat, en kunnen dit er dus niet even bij doen.

Althans, dat is wat ik vaak hoor bij dit soort ideeën... of eigenlijk bij elk idee waar een devver mee aan de slag moet ;)
Dat was het punt niet, ze vonden het ook niet oke als iemand het zelf zou gaan bouwen..

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

endless schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:31:
Dat was het punt niet, ze vonden het ook niet oke als iemand het zelf zou gaan bouwen..
Wie is 'ze' in deze zin? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Rukapul afaik

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• endless
  • Niet online
Ik heb het er al een hele tijd geleden met een moderator over gehad, ben alleen de naam kwijt, en weet ook niet meer of dat via mail/DM of LD was oid. Zal eens gaan zoeken of ik er iets over kan vinden. :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vraag me af of Rukapul wel zoiets kan eisen, zeker als je zoiets vrijblijven aanbiedt (vergelijkbaar met bijv. die ene site waar je je systeem op kan configgen voordat wij dat in de gallery hadden), maar dat zou je als je het zeker wilt weten, aan zeef moeten vragen.

[ Voor 20% gewijzigd door moto-moi op 24-07-2008 15:55 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11 13:13
Er zijn zoveel factoren die meespelen...

Als je het goed wilt doen wordt het aardig complex: opleidingsniveau, opleidingsrichting, leeftijd, jaren werkervaring, jaren werkervaring in je vakgebied, de functie die je hebt, in welke branche ..........

Screening zou je kunnen doen door simpelweg een kopie loonstrook te vragen. Is wel een erg hoge drempel, misschien wel té hoog.

Los hiervan is er een club die wat meer parameters meeweegt dan genoemde intermediairsite: www.debreed.nl.

Ze vragen je de hemd van het lijf. En het wordt niet duidelijk welke van alle zaken die ze vragen nu werkelijk (en op welke manier) mee worden genomen in de berekening.

Wat er uiteindelijk uitkomt is een salaris dat gemiddeld is, en hoeveel % minder verdien dan jij.

• endless
  • Niet online
Zie dus ook:
Rukapul in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3)"

Hij is daar niet meer op teruggekomen, de mensen die destijds aan het posten waren ook niet. Ik ging ervan uit dat Rukapul pas na overleg zo'n opmerking maakt.

bartgabriels in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3)"

En tazzman in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2)" met vooghel in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2)" als reactie daarop.

[ Voor 17% gewijzigd door endless op 24-07-2008 16:13 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
:w Ik zou eerst een heel goed voorbeeld moeten zien en daar ook nog eens een goed gevoel bij moeten hebben voor dat ik erover zou denken om onze naam daraan te verbinden. met alle respect, we hebben het niet over een ICQ lijst of pics van systemen maar namen, rugnummers en poen. Risky business dus. Ergo voorlasnog een NEE mbt het gebruik van onze (merk)naam maar ik sta altijd open voor een goed gesprek als iemand hier serieus mee aan de slag wil.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
moto-moi schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:55:
Ik vraag me af of Rukapul wel zoiets kan eisen, zeker als je zoiets vrijblijven aanbiedt (vergelijkbaar met bijv. die ene site waar je je systeem op kan configgen voordat wij dat in de gallery hadden)
Ik heb nooits iets gezegd over een opt-in salaris-base. Mijn reactie zich beperkt tot de (verdere) verwerking van de informatie gepost in de topicreeks. Dat zijn de spelregels die impliciet (later expliciet) zijn afgesproken bij het topic (en ook GoT algemeen) ivm privacy en de GoT-policy :)
endless schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:11:
Zie dus ook:
Rukapul in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3)"

Hij is daar niet meer op teruggekomen, de mensen die destijds aan het posten waren ook niet. Ik ging ervan uit dat Rukapul pas na overleg zo'n opmerking maakt.
Topics vallen onder de lokale mods zijnde SmartDoDo en mij in dit geval.

Voor de volledigheid de tekst die ik daar postte:
Rukapul schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:42:
[...]

Mijn voorlopige visie is dat de informatie die hier gepost wordt niet in een extern systeem bijgehouden wordt. Indien iemand voor bepaalde profielen gemiddelden wil uitrekenen en in deze draad wil posten dan is dat m.i. prima. Echter, externe sites om de gegevens in te vullen zijn niet gewenst. Tevens is het absoluut niet de bedoeling dat persoonsgegevens (incl. nicknames, etc.) van mensen hier in een externe database worden opgenomen.
De discussie in dit topic is overigens niet nieuw (maar nu wel op een betere lokatie):
brokenp schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:02:
Is het misschien een idee om in plaats van een topic "Wat verdient een ICT er" dit een speciale plaats te geven op T.net? Je zou je voor kunnen stellen dat iedereen zijn functiegegevens in zijn profiel kan verwerken, maar niet zichtbaar zijn als je op iemands profiel klikt. De verzamelde gegevens kan T.net dan anoniem doorzoekbaar maken, en als service aanbieden naast het forum W&I en jobs.tweakers.net

Voordeel is dat het eenvoudig doorzoekbaar is voor iedereen en dat er meer anonimiteit is voor GoT leden.
met o.a. als reply:
Rukapul schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:02:
Ik sluit me aan bij SmartDoDo. Een salariswijzer, -kompas of welke naam je er ook aan wit geven is leuke functionaliteit en er wordt ook regelmatig in "Wat verdient een ICT-er?" naar sites gelinkt die een dergelijke functionaliteit aanbieden. De vraag of T.net dit aan zou kunnen/moeten bieden hoort echter meer thuis in Frontpage Algemeen.
En blijkbaar is er nu ook al een antwoord hierop door zeef. Iedereen happy ;)

Verwijderd

Kan iemand me vertellen wat een startende HBO'er IT gemiddeld verdient bij zijn 1e baan?

• crisp
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:21:
Kan iemand me vertellen wat een startende HBO'er IT gemiddeld verdient bij zijn 1e baan?
Vraag dat hier eens: Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9) ;)

Intentionally left blank

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Of even [google=startsalaris hbo it]. 't Is geen groot geheim, dus zo zelf op te zoeken ;)

• crisp
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

zeef schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:07:
:w Ik zou eerst een heel goed voorbeeld moeten zien en daar ook nog eens een goed gevoel bij moeten hebben voor dat ik erover zou denken om onze naam daraan te verbinden. met alle respect, we hebben het niet over een ICQ lijst of pics van systemen maar namen, rugnummers en poen. Risky business dus. Ergo voorlasnog een NEE mbt het gebruik van onze (merk)naam maar ik sta altijd open voor een goed gesprek als iemand hier serieus mee aan de slag wil.
^^

Aangezien dit niet echt iets is waar wij devvers mee aan de slag kunnen gaat dit topic dicht. Voor concrete voorstellen kan je dus bij Zeef terecht :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.