Toon posts:

Internet irritant traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de tt al doet vermoeden is mijn internet dus tergend traag. Ik heb als provider Dommel en zou normaal 4 Mbit down moeten hebben (ja, België he...).

Maar ik haal sinds enige tijd haal ik dus slechts 20kb/sec (uitgemeten met speedtest).

Als ik mijn modem dan even aan of uitzet heb ik of de volle snelheid zoals het hoort (450kb/sec) of iets anders dat tussen de variabelen van 0kb/sec ligt en 450kb/sec...

Ik heb router al eens gereset en ik heb geen virussen of iets dergelijks... Is er een mogelijkheid dat het ligt aan de binnenbekabeling? Er zit namelijk ook ruis op de telefoon (hoe sneller mijn internet, hoe meer ruis, ik hoor ook mijn internet verbinden door de telefoon)

Ik heb hiervoor al eens gebeld en de splitters zijn al MEERMAALS vervangen, maar zonder enige vorm van resultaat.

heeft er iemand anders nog tips ofzo? Ik krijg hier onderhand al ontelbare grijze haren van :/

Oja, mss handig om te vermelden, mijn upload speed is wel perfect zoals het hoort...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Testen zonder splitter? Modem direct op isra getest? Dan sluit je je eigen bekabeling uit. Anders ook telefoon direct op isra, dan nog ruis? Dan ligt het aan je buitenlijn.

PSN: djmurcielago

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Misschien leuk om te weten: wat zijn de downstream/upstream waardes in je modem?
Ook verdere signaalwaardes zijn interessant (attenuation/margin/etc)

Verwijderd

Als je je modem door je telefoon hoort, heb je dan de splitter wel correct aangesloten? Vanaf het ISRA naar de splitter mag er geen splitsing plaatsvinden. Er mag dus niet vantevoren een telefoonlijn "afgetapt" worden, dit moet allemaal na de splitter gebeuren.