Met laptop niet op router

Pagina: 1
Acties:

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 18:23
Ik ben een klein beetje thuis in het netwerkgebeuren en tot op heden weinig problemen ondervonden, echter heb ik nu iets waar ik maar niet uitkom... :?

Het probleem; ik heb twee PC's thuis staan op een Draytek 2900G en Chello als ISP en dat werkt allemaal goed.

Ik kan vanaf beide PC's de router benaderen (192.168.1.1) internetten en ook het thuisnetwerk werkt prima, tot zover niets aan de hand.

Nu heb ik een laptop van mijn werk en die wil ik dus ook op de router aansluiten, hiervoor prik ik dus gewoon de netwerkkabel die normaliter in 1 van mijn PC's zit, in de poort van de laptop.

Ik kan echter vanaf de laptop niet mijn router benaderen en krijg continu de melding dat de webpagina niet kan worden weergegeven. Dit zal tevens de reden zijn dat ik niet kan internetten op die laptop.

Pingen naar buiten toe gaat prima, ook naar de andere PC.

De laptop draait onder Window XP Pro met SP2 en voor zover ik kan nagaan hoef ik in de router geen instellingen te veranderen toch?

De laptop beschikt ook over wifi en dit geeft precies hetzelfde probleem (MAC adres van de laptop wel toegevoegd en beveiligingsinstellingen uitgezet).

Wie kan me verder helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door A3-D op 23-07-2008 14:47 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
proxy ingesteld? vaste dns ingesteld?

Geef eens iets meer info?

Vraag anders bij de beheerder van t netwerk van je werk of er specifieke dingen aangepast zijn tbv het netwerk daar of dat t ook thuis gewoon plug-en-play is

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:47
Ping je naar een URL of IP adres? Bij een URL moet je DNS ook goed staan, dus dan kan dat het probleem niet zijn.

Ik vermoed inderdaad ook een proxy instelling die verkeerd staat. Even checken in je browser dus.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd wat meer info lijkt me handig. Krijg je wel een ip, dhcp ingesteld?

• A3-D
DJSmiley schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:46:
proxy ingesteld? vaste dns ingesteld?

Geef eens iets meer info?

Vraag anders bij de beheerder van t netwerk van je werk of er specifieke dingen aangepast zijn tbv het netwerk daar of dat t ook thuis gewoon plug-en-play is
Dat zal dan wel het probleem zijn vermoed ik, ik kan helemaal niets vinden voor wat betreft de proxy en/of DNS.

Als ik bij Internetopties kijk in IE dan mis ik het tabblad verbindingen, zou dat de oorzaak kunnen zijn dat het afgeschermd is?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• A3-D
MuddyMagical schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:48:
Ping je naar een URL of IP adres? Bij een URL moet je DNS ook goed staan, dus dan kan dat het probleem niet zijn.

Ik vermoed inderdaad ook een proxy instelling die verkeerd staat. Even checken in je browser dus.
pingen naar een ipadres of een URL gaat beiden goed...

• A3-D
Noork schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:49:
Idd wat meer info lijkt me handig. Krijg je wel een ip, dhcp ingesteld?
IP krijg ik gewoon en DHCP staat ingesteld

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vraag op je werk of ze een programma willen installeren waarmee je kan kiezen of je Proxyserver aan of Proxyserver UIT wilt.

Soms staat dit gewoon in het startmenu > Programma's > Internet >

Als ze dat niet willen doen, mag je er dus ook niets aan veranderen...

• A3-D
Vorkie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:59:
Vraag op je werk of ze een programma willen installeren waarmee je kan kiezen of je Proxyserver aan of Proxyserver UIT wilt.

Soms staat dit gewoon in het startmenu > Programma's > Internet >

Als ze dat niet willen doen, mag je er dus ook niets aan veranderen...
Met andere woorden, als de netwerkbeheerder een proxyserver heeft ingesteld dan kan ik met geen mogelijkheid thuis internetten via LAN of WLAN?

De netwerkbeheerder gaf in eerste instantie aan dat het via WLAN gewoon zou moeten werken en dat het een foute instelling in de router zou zijn. Ik heb echter meerdere PC's (en een Nokia N80 :P ) via WLAN gebruikt en daar nog nooit problemen mee ondervonden.

Ik heb hem dus ook aangegeven dat het vermoedelijk niet aan mijn router ligt maar aan de instelling(en) in mijn laptop.

edit:
Misschien een hele stomme vraag, maar als ik op de laptop nou Firefox installeer, kan ik dan wel iets doen (omdat de instellingen voor de proxy gedaan moeten worden in IE).

[ Voor 9% gewijzigd door A3-D op 23-07-2008 15:59 ]

Pagina: 1