Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FF3 bookmarks online bewaren

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb net vanmiddag mijn laptop binnen gekregen en ik zou graag mijn bookmarks zowel daarop als op mijn desktop beschikbaar hebben. Nou heb ik al rondgekeken naar beschikbare plugins op mozilla.com, maar de paar die beschikbaar zijn voor FF3 gebruiken een centrale server van de makers zelf. Ik heb liever dat ik zelf een server kan kiezen waar ze op worden geslagen. De plugins die ik heb gevonden die dit kunnen worden al enige tijd niet meer onderhouden en zijn dus al helemaal niet meer beschikbaar voor FF3.

Is er misschien een mogelijkheid op dit voor elkaar te krijgen die ik nog niet heb gevonden?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Weave gebruikt gewoon een WebDAV server, en ik kan bij mijn instellingen zelf de server instellen.

Maar qua instellingen van die server zal je de docs van Weave moeten doorlezen ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Mei
Weave had ik gevonden ja. Ziet er erg leuk uit, maar ik kreeg niet het idee dat het een beetje stabiel is. Als ik jou zo hoor valt dat eigenlijk best mee?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet iets als del.icio.us gebruiken? Die hebben ook een mooie plugin voor Firefox.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:21

DizzyWeb

Ondertiteld

Je kan Foxmarks proberen. Werkt bij mij uitstekend.

• Mei
Foxmarks maakt gebruik van een server van de makers. Schijnt goed te werken, maar helaas niet iets wat ik zoek.

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 15:26
Deze dus? https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/2367
Zelf gebruik ik nu Opera Link (vanwege overstap naar deze browser :P), werkt veel mooier en zelfs de bookmarks op mijn mobiel. Maar ook centrale opslag op de servers van Opera.

• Mei
Crim schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:24:
Deze dus? https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/2367
Zelf gebruik ik nu Opera Link (vanwege overstap naar deze browser :P), werkt veel mooier en zelfs de bookmarks op mijn mobiel. Maar ook centrale opslag op de servers van Opera.
Is er helaas alleen voor oudere versies van FF ;)

Heeft iemand misschien nog een goed idee?

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Bij Foxmarks kun je zelf een server kiezen, eventueel zelfs je eigen :D

Via instellingen en dan geavanceerd kun je een vinkje aanvinken eigen server, suc7

[ Voor 37% gewijzigd door MadDog11 op 03-08-2008 21:53 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom wil je eigenlijk perse op een eigen server? Dat kost je alleen maar extra werk/kosten om zo'n server in de lucht te houden ;) Ik gebruik zelf ook Foxmarks en dat werkt perfect :) Je kunt je bookmarks gewoon encrypten (gebeurt geloof ik zelfs standaard), dus de kans is zeer klein dat onbevoegden je bookmarks kunnen zien (ook de makers van foxmarks niet).

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 03-08-2008 21:59 ]

• Rukapul
  • Nu online
Full disclosure: ik gebruik Foxmarks met de optie om het op m'n eigen server bij te houden via ftp
Palomar schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:57:
Waarom wil je eigenlijk perse op een eigen server?
Bookmarks zijn prive informatie en dat houd ik liever zo. Aan mijn bookmarks geen paarse broeken :)
Dat kost je alleen maar extra werk/kosten om zo'n server in de lucht te houden ;)
Een ftp accountje is toch niet teveel gevraagd?
Ik gebruik zelf ook Foxmarks en dat werkt perfect :) Je kunt je bookmarks gewoon encrypten (gebeurt geloof ik zelfs standaard), dus de kans is zeer klein dat onbevoegden je bookmarks kunnen zien (ook de makers van foxmarks niet).
Foxmarks werkt idd zeer fijn, zeker door de diff synchronisatie (had m'n vorige bookmark synchronizer niet). Zoals je echter in op de site van Foxmark kunt lezen houden ze zich weldegelijk het recht voor om je bookmarks te processen en te gebruiken. Het voorbeeld wat ze geven - een hitlist - is natuurlijk vrij onschuldig, maar iedereen weet dat dit langzaam op zal schuiven.

• Mei
MadDog11 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:51:
Bij Foxmarks kun je zelf een server kiezen, eventueel zelfs je eigen :D

Via instellingen en dan geavanceerd kun je een vinkje aanvinken eigen server, suc7
Toppie! Ben het nu aan het uitproberen. Heb de docs gevonden op de Foxmarks site zelf, maar kom er nog niet helemaal uit. HTTP schijnt sneller te zijn, maar hoe wil je Foxmarks via HTTP toegang geven? Ik kan ook van alles invullen als eigen server, hij wil gewoon niet gaan syncen.

• Rukapul
  • Nu online
Snelheid is niet belangrijk bij zulke kleine hoeveelheden data. HTTP vereist WEBDAV ondersteuning. Over het algemeen is webspace ook via FTP te gebruiken.

De allereerste keer moest ik wel even 'handmatig' uploaden via het advanced config schermpje.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Je kunt ook bookmarks simpelweg exporteren en de html file op een homepage servertje zetten. DNS-je regelen en klaar ben je. Waarom zo moeilijk doen?

Mijn YouTube Channel

• Palomar
  • Niet online
Rukapul schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 22:07:
[...]

Een ftp accountje is toch niet teveel gevraagd?

[...]
maar als je het vanuit het oogpunt van veiligheid/privacy doet dan is een simpel FTP-accountje misschien nog wel een slechtere keus. Bij FTP wordt het wachtwoord gewoon plain text over het net verstuurd. Al heb je gelijk dat als je het helemaal in eigen hand wilt houden dat je wel zelf een server moet regelen. Zijn ook wel alternatieven voor FTP die wel veilig zijn.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 13:51

scorpie

Supra Addict

En als je ergens anders je bookmarks wil aanpassen, moet je die file aanpassen en weer uploaden, jaaaaaaja, ik dacht toch echt dat computers gemaakt werden om het de mens makkelijker te maken ;)

Mind you, ik vind het een prima idee om op deze manier voor jezelf je favorieten in te delen en alles, maar om op deze manier je bookmarks op verschillende lokaties te kunnen vinden EN aanpassen, vind ik het niet geschikt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Rukapul
  • Nu online
Snowwie schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:18:
Je kunt ook bookmarks simpelweg exporteren en de html file op een homepage servertje zetten. DNS-je regelen en klaar ben je. Waarom zo moeilijk doen?
Als je bookmarks vrij statisch van aard zijn dan wil dit best. In de praktijk leidt het er toe dat je verschillende PCs alsnog uit sync raken omdat mergen achterwege blijft.
Palomar schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:36:
[...]

maar als je het vanuit het oogpunt van veiligheid/privacy doet dan is een simpel FTP-accountje misschien nog wel een slechtere keus. Bij FTP wordt het wachtwoord gewoon plain text over het net verstuurd. Al heb je gelijk dat als je het helemaal in eigen hand wilt houden dat je wel zelf een server moet regelen. Zijn ook wel alternatieven voor FTP die wel veilig zijn.
Ik heb meer vertrouwen in mijn server- en netwerk(beheerders) in combinatie met de aard van de data, dan een stel paarse broeken met toegang tot een nette gestructureerde database met mijn gegevens daar in. Kwestie van risicoanalyse dus :)

• Mei
Ik snap nog steeds niet hoe ik de bookmarks op een eigen server moet opslaan. Hij wil gewoon neit gaan syncen. Welke stappen hebben jullie ondernomen om je eigen FTP server in te stellen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mei schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:49:
Ik snap nog steeds niet hoe ik de bookmarks op een eigen server moet opslaan. Hij wil gewoon neit gaan syncen. Welke stappen hebben jullie ondernomen om je eigen FTP server in te stellen?
http://www.google.be/sear...official&client=firefox-a

Dit?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Mei
Ik doelde eigenlijk op Foxmarks. Weave moet ik misschien nog maar eens proberen, nog niet gedaan omdat het nog lang geen final is.
Pagina: 1