• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Deze vraag past in 4 fora tegelijk... dus waar ik het nu moet neerzetten...
Ik heb een conceptronic csm3pl player.
Daar loopt al een oud topic over op GOT : Conceptronic Media Player (160 of 250 gb)
Ik heb het type met de 500 gig HD er in.
Mijn tv is een LCD van JVC met een maximale resolutie van 1366 X 768
Het probleem is dat de player dus niet iets met de resolutie van een divx kan doen,oftewel,is de resolutie verkeerd dan is de divx niet schermvullend.
Met het programma super,waarvan ik ook hier in de FAQ het een en ander over vond heb ik diverse divxén bekeken en met G-Spot ook.
Een werkende scherm resolutie is 720 X 576 maar de meeste divx-en zitten een stuk lager.
Dus dacht ik,als ik dat nu in tweeen deel kom ik in de buurt van 360 X 288, ik heb met super een film gehercodeerd in deze resolutie,maar bang, weg theorie, niet schermvullend.
Hoe vind ik nu in vredesnaam uit welke resolutie een film moet hebben om toch nog schermvullend te zijn, of een beetje in de buurt komend.

Nu past dit bericht dus ook in mediaplayers,als ik al niet weet waar ik het neer moet gooien... de media player zelf is hardstikke leuk (ik heb er zelfs 2) maar ik heb hem getest met een divx die toevallig 720 X 576 was en dat zag er dus goed uit en dus gelijk een tweede gekocht voor boven.
Maar bij sommige divx-en zit je naar een postzegel te kijken ( overdreven gezien) .
Dan loopt ook nog een topic hier met "de beste resolutie" maar iedereen ervaart het weer anders.
Wat is nu voor mijn tv de beste resolutie om een divx zo aan te passen dat deze gewoon schermvullend is.
Ik heb al lopen delen, resolutie tv is 1366 x 768, een tweede zou dan 683 X 384 zijn maar dat is voor de meeste divx-en nog te hoog gegrepen,deel ik dat nog eens dan kom ik bij 340 X 192 uit,maar als ik die resolutie toepas bij een divx dan is het schermvullend,maar tegelijk Tetris voor volwassenen.

Ik heb al op internet rond gezocht naar een site met kleine avi filmpjes van verschillende resoluties die ik kan uitproberen zodat ik weet naar welk formaat ik een divx moet terug zetten,maar helaas, niet gevonden.

Ik kom er gewoon niet meer uit,wie kan me een slinger in de goede richting geven ?

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 23-07-2008 13:55 ]

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 17:12
Kun je misschien iets specifieker zijn met je "postzegel" beeld?
Als ik namelijk DivXjes zit te kijken, heb ik toch wel een goed beeld. Ik krijg alleen zwarte balken boven en onder, omdat dat in de DivX zit.

De CSM3PL kan daar helaas niets mee, dus zal die gewoon laten zien.
Als de zwarte balken zijn wat je bedoelt, dan zou je eens de ZOOM optie van je TV kunnen gebruiken (als die erop zit) om je beeld beter te krijgen, ipv een wide / 16:9 setting.

Mijn advertenties op V&A

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
DaLass schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:50:
Kun je misschien iets specifieker zijn met je "postzegel" beeld?
Als ik namelijk DivXjes zit te kijken, heb ik toch wel een goed beeld. Ik krijg alleen zwarte balken boven en onder, omdat dat in de DivX zit.

De CSM3PL kan daar helaas niets mee, dus zal die gewoon laten zien.
Als de zwarte balken zijn wat je bedoelt, dan zou je eens de ZOOM optie van je TV kunnen gebruiken (als die erop zit) om je beeld beter te krijgen, ipv een wide / 16:9 setting.
Als ik de zoom gebruik zit ik meestal net te veel omdat er geen tussen stappen zijn.
Maar als de verhouding voor de csm3pl niet juist is dan haalt hij er aan de zijkanten ook nog vanaf om de aspect ratio in orde te houden.
Ik moet dus eigenlijk iets veranderen aan de divx zelf in verhouding,maar dat zal hercoderen betekenen,en hercoderen van een divx komt meestal de kwaliteit niet ten goede.
Bovendien weet ik niet wat dan de goede resolutie is.