[iBook] DTV kijken en opnemen

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik kan mijn xbox 360 ruilen tegen een iBook met deze specs.
Klinkt aantrekkelijk. Maar omdat ik al een iMac heb niet echt nuttig. Dus ik zat te denken misschien kan ik hem gebruiken als een soort apple TV.

De voordelen TOV apple TV zijn duidelijk. Er worden meer bestandsformaten ondersteund en de mogelijkheden om te tweaken zijn wat groter. Ook is het eenvoudig om een externe HD te gebruiken om video op op te slaan.

Toch heb ik een aantal vragen omtrend de mogelijkheden?
Ik kan alleen DTV-T modules vinden voor apple. Zijn er ook modules die DTV-C ondersteunen?
Wat zijn de audio uitgangen op die iBook? Ik kan alleen vinden dat het 3,5 MM jacks zijn (niet handig om dolby overheen te gooien)
Is het mogelijk om een iBook aan te sturen met het scherm dicht op een extern beeldscherm (tv)?

Is het aan te raden trouwens, of moet ik gewoon lekker cashen voor de 360 en een appletv kopen?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 23:51
Lekker cashen en AppleTV kopen is de enige optie die ik je aanraadt; die iBook is eigenlijk te traag om een beetje mee te komen en heeft alleen een VGA out.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• 911GT2
was ik al bang voor idd.

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Eigenlijk nog beter is cashen en een Mac Mini kopen. Zijn niet duur, en de nieuwere modellen kunnen ook lekker Leopard draaien, HD film afspelen, DVI uitgang, en niet verkeerd: de Apple remote gebruiken.

Niet de G4 mini kopen trouwens.

En je kan (om je vraag te beantwoorden) met insomniax de ibook dichtdoen en toch aanlaten. (De aanknop zit wel verstopt dan) Met je iBook kun je trouwens nog wel een keertje op vakantie, wat een voordeel is.

Verder heb ik aardig wat ervaring met de ibook G4 1,33 en 1gb ram. Hij werkt prima, met TV out via s-video is goed te doen, maar HD lukt je echt niet, en bij tijden is de ventilator enorm luid. En de accu is nu wel echt op vermoed ik.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 20:38
Ik zou inderdaad ook gaan voor een Mac Mini. Dit vooral omdat je het hebt over het opnemen van DVB-C etc. Met de Mini is het makkelijker om software te installeren waarmee je voor jezelf een mediacenter idee kunt opzetten.

Ik heb zelf echter geen ontvanger voor m'n mac dus kan je wat betreft hardware niet verder helpen.

• Uberprutser
cornelixnootje1 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:38:
Eigenlijk nog beter is cashen en een Mac Mini kopen. Zijn niet duur, en de nieuwere modellen kunnen ook lekker Leopard draaien.
Alleen nieuw niet meer te krijgen op het moment en de vraag is of ze terugkomen :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• 911GT2
Ballebek schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:06:
[...]

Alleen nieuw niet meer te krijgen op het moment en de vraag is of ze terugkomen :(
Wat zijn mac mini's niet meer te verkrijgen?

Ze staan toch nog gewoon in de apple store? Zit er een update aan te komen?
Want dat was idd mijn plan om een mac mini te gaan gebruiken... Hoe kan ik anders mijn huis volledig met apple inrichten :P

zie ik trouwens goed dat de geluid uitgang voor mac mini ook mini jack is of is dat mini jack en optisch in 1 plug?
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/macmini/images/indexports20060302.jpg

Misschien even titel aanpassen van het topic, naar: [Macmini]DTV kijken en opnemen. Want input van DTV op mac heb ik gewoon nog nergens gevonden

[ Voor 27% gewijzigd door 911GT2 op 23-07-2008 14:23 ]

Verwijderd

Ballebek schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:06:
[...]

Bron?
er staan er genoeg op marktplaats.nl (core duo's ook) en ook op de Apple on line store zijn ze gewoon te bestellen... ("verzenddatum binnen 24 uur")
De uitgang voor audio is inderdaad mini jack analoog of digitaal (optisch, is dat me zo'n rood lichtje?)

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 14:24 ]

• cornelixnootje1
Gewoon te koop hoor, had je een nachtmerrie? :)

Kijk ook eens op www.tweedehandsmac.nl daar ben ik wel eens geslaagd.

Maar je kan er als je een nieuwe wilt wellicht beter even mee wachten. Hij is enorm "due for replacement". Hoewel dat bij Apple nooit wat zegt.

http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_mini

• Dreamvoid
  • Niet online
911GT2 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:17:
Ik kan alleen DTV-T modules vinden voor apple. Zijn er ook modules die DTV-C ondersteunen?
Maar eentje, de EyeTV 610 van Elgato, is iets van €350. Met een AppleTV kan je trouwens geen live TV afspelen/opnemen, dus dat is niet echt een vervanger voor een Xbox360/Media Center combi.

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 23-07-2008 17:54 ]

Verwijderd

Er gaan inderdaad geruchten dat de Mac Mini uit het assortiment van Apple gaat, ik kwam dit tegen op de site van Computer Idee (link). Ik heb dit echter nog nergens bevestigd gezien.

"Apple heeft zijn partners verteld dat er geen containers meer uit China zullen komen met nieuwe Mac Mini's. Het lijkt er dus op dat de kleine Mac uit het assortiment gaat. Volgens de geruchten zal Apple met een Mac Nano komen, die de huidige Mac Mini en de Apple TV verenigt."

• Dreamvoid
  • Niet online
Een Mac Nano, is dat niet gewoon een iPhone met een DVI uitgang?

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:51:
[...]

Er gaan inderdaad geruchten dat de Mac Mini uit het assortiment van Apple gaat, ik kwam dit tegen op de site van Computer Idee (link). Ik heb dit echter nog nergens bevestigd gezien.

"Apple heeft zijn partners verteld dat er geen containers meer uit China zullen komen met nieuwe Mac Mini's. Het lijkt er dus op dat de kleine Mac uit het assortiment gaat. Volgens de geruchten zal Apple met een Mac Nano komen, die de huidige Mac Mini en de Apple TV verenigt."
Nah, ik geloof niet dat ze de mini eruit doen. Dat er geen containers meer komen met mini's zegt niets, kan namelijk net zo goed zijn dat er een nieuwere revisie zit aan te komen, gezien de huidige specs. ;)
Dreamvoid schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:56:
Een Mac Nano, is dat niet gewoon een iPhone met een DVI uitgang?
Nee. :)

[ Voor 9% gewijzigd door NickvdB op 23-07-2008 18:07 ]

• cornelixnootje1
Het blijft speculeren maar het lijkt wel tijd dat hij vervangen wordt.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:59

franssie

Save the albatross

NickvdB schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:06:
[...]
Nah, ik geloof niet dat ze de mini eruit doen. Dat er geen containers meer komen met mini's zegt niets, kan namelijk net zo goed zijn dat er een nieuwere revisie zit aan te komen, gezien de huidige specs. ;)
[...]
Mij lijkt het juist wel een goede zet. Mac mini wordt toch al voornamelijk gebruikt als downloadbox met frontrow functionaliteit en de meest gehoorde klacht van de apple TV is dat je er niet op kan computeren (lees downloadn) zonder allerlei hacks.
De klanten willen het, en apple wil verkopen. Ik had het eigenlijk al eerder verwacht (een apple TV met een volwaardig OSX erop en bluetooth functionaliteit naast de airport interface voor keyboard en muis).
Als de prijs laag blijdt (geen DVD etc) wordt het ook een leuk machientje voor kantoren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• cornelixnootje1
franssie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:17:
[...]

Mij lijkt het juist wel een goede zet. Mac mini wordt toch al voornamelijk gebruikt als downloadbox met frontrow functionaliteit en de meest gehoorde klacht van de apple TV is dat je er niet op kan computeren (lees downloadn) zonder allerlei hacks.
De klanten willen het, en apple wil verkopen. Ik had het eigenlijk al eerder verwacht (een apple TV met een volwaardig OSX erop en bluetooth functionaliteit naast de airport interface voor keyboard en muis).
Als de prijs laag blijdt (geen DVD etc) wordt het ook een leuk machientje voor kantoren.
Volgens mij denk jij dat de gemiddelde Apple klant een tweaker is. Mij lijkt het juist een domme zet. Apple TVs worden er onnodig duur van, en onnodig ingewikkeld voor de miljoenen mensen die best AppleTV films willen huren, maar niets van MacOS moeten hebben.

En kantoren zijn beter af met een iMac inclusief scherm/kb/muis. (productiekosten DVD in de mini zijn echt niet hoger dan 30 euro, maar eerder 10. Niet iets waardoor een kantoor overstag zou gaan. :)

• Uberprutser
Dat ze bij leverancier al tijden niet meer op voorraad staan en er geen zicht is op wanneer er wel binnenkomen...

• NickvdB
Trouwens, heeft de huiskamer pc (om te downloaden, internetten etc.) bij de TV zich al niet bewezen een flop te zijn? Microsoft heeft hiermee toch al een zet gedaan met hun Home Entertainment PC's, liep volgens mij ook niet denderend.

m.a.w. Îk denk niet dat er veel mensen zitten te wachten om bij de TV te kunnen internetten en emailen. Films huren/bekijken, foto's bekijken, muziek luisteren e.d. is wat de meeste mensen hoofdzakelijk willen van hun Apple TV.

[ Voor 4% gewijzigd door NickvdB op 23-07-2008 21:20 ]

• cornelixnootje1
Zo'n huiskamer pc kan (zeker bij Apple) tegenwoordig heel goed communiceren met andere machines in huis. Dus heel standalone hoeft hij echt niet te zijn.

Verwijderd

eyetv 610 410 510

• NickvdB
Damn, ik hoop dat er nieuwe komen, ik heb de mogelijkheid om m'n mini voor 500,- te verkopen, als ik dat doe heb ik dadelijk een nieuwe, als ik dat niet doe heb ik dadelijk nog steeds een oude, maar verlies ik mijn draadloze tobo+muis. ;(

• 911GT2
Euh nee! Zie jij daar ergens een optie om een smartcard in te stoppen?
Daarom kan hij alleen maar:

Receives free-to-view digital TV (DVB-T and DVB-C) as well as analogue TV
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:51:
[...]
Dat zou voor mij wel dé oplossing zijn.

Ik heb de combie MCE xbox 360 gehad. Maar dat heeft mij nooit weten te overtuigen. Daarnaast heeft Microsoft de plank behoorlijk mis geslagen door geen DTV beschikbaar te maken op hun MCE machines omdat ze principieel vast hielden aan hun DRM policy.

Ondertussen zijn er wel wat hobby oplossingen voor DTV en MCE. Maar dat kwam voor mij eigenlijk te laat. Toe had ik de keuze gemaakt om langzaam alle Microsoft producten uit te faseren.

Een appleTV biedt me inderdaad net te weinig functionaliteit, maar een appleTV ICM Mac Mini zou wel heel netjes zijn!

Zijn daar bronnen van?

[ Voor 13% gewijzigd door 911GT2 op 24-07-2008 10:17 ]

• cornelixnootje1
911GT2 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:14:

Een appleTV biedt me inderdaad net te weinig functionaliteit, maar een appleTV ICM Mac Mini zou wel heel netjes zijn!
Dat is een MacMini. AppleTV is niets anders dan een MacMini die alleen maar FrontRow kan.
Zijn daar bronnen van?
Er zijn nergens bronnen van, alleen speculaties.

• Dreamvoid
  • Niet online
911GT2 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:14:
Euh nee! Zie jij daar ergens een optie om een smartcard in te stoppen?
De 610 heeft wel een CI voor een (Alphacrypt) CAM, de rest niet idd.
[...]
Ik heb de combie MCE xbox 360 gehad. Maar dat heeft mij nooit weten te overtuigen. Daarnaast heeft Microsoft de plank behoorlijk mis geslagen door geen DTV beschikbaar te maken op hun MCE machines omdat ze principieel vast hielden aan hun DRM policy.
:? MS ondersteunt al jaren digitale TV, ATSC (Amerikaans) en DVB-T (Europees), met en zonder decoding. En DVB-C ook via DVB-T emulatie. Alleen digitale HD en sat (DVB-S2) nog niet, dat moet via een losse player die je vanuit de MCE interface kiest.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 24-07-2008 10:26 ]

• 911GT2
nou een jaar of 2-3 geleden was het in ieder geval praktisch onmogelijk om je casema cabel rechtstreeks in je MCE te steken en DTV te kijken.

• Dreamvoid
  • Niet online
911GT2 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:29:
nou een jaar of 2-3 geleden was het in ieder geval praktisch onmogelijk om je casema cabel rechtstreeks in je MCE te steken en DTV te kijken.
Maar dat kan met geen enkele PC of Mac, je zal altijd een CI/CAM met smartcard nodig hebben.

• 911GT2
Dreamvoid schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:39:
[...]

Maar dat kan met geen enkele PC of Mac, je zal altijd een CI/CAM met smartcard nodig hebben.
Nou ja voor windows heb je dus sinds een paar jaar (net nadat ik mijn MCE weg deed) dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/image/floppydtv/floppydtv_front_400.jpg

Ik had gehoopt dat er ondertussen ook zoeits (maar dan extern) zou zijn voor mac. En dan nog zo dat ik er twee tegelijk kan gebruiken...

Iemand ervaringen hiermee:
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/image/firedtv/firedtv_400.jpg
ICM een mac?

[ Voor 14% gewijzigd door 911GT2 op 24-07-2008 15:44 ]

• Dreamvoid
  • Niet online
De Elgato EyeTV 610 is (of eigenlijk, was - hij is sinds eind 2007 niet meer te koop) een rebranded FireDTV. 100% zelfde hardware, iets andere firmware. Sinds een paar maanden werkt de FireDTV ook met de EyeTV 3 software volgens het Elgato forum.

[ Voor 43% gewijzigd door Dreamvoid op 24-07-2008 16:40 ]

• NickvdB
Hier staat overigens ook nog een EyeTV 610 in het TV-meubel, is overigens heel weinig gebruikt. Waarom? Nou, de interface is nogal verouderd en traag, het hele systeem is dat eigenlijk, verwacht geen fancy 3D overgangen van zo'n ding. ik zeg: Niet Doen. :) laat maar. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NickvdB op 24-07-2008 17:17 ]

Pagina: 1