mp3-collectie van NAS op hifi-set

Pagina: 1
Acties:

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Goed,

na een aantal maanden vele topics te bekijken en mezelf voor te bereiden heb ik nog steeds geen oplossing voor mijn toekomstige woning, en nu de oplevering dichterbij komt (september) open ik zelf maar een topic opzoek naar advies.

Waar ben ik naar opzoek.
Ik wil via mijn hifiset (moet nog aangeschaft worden) mijn mp3 collectie, die ik op mijn nog aan te schaffen NAS (Synology Diskstation DS207+) heb staan, streamen.
Echter wil ik voor een universele afstandbediening gaan (Harmony 1000?) waarop ik via de afstandbediening kan kiezen welke mp3 ik wil afspelen.

Het dichtst in de buurt komt de squeezebox duet, echter dan ben ik gebonden aan de wifi afstandbediening van de Duet. Verder zou ik, eventueel, de squeezebox graag uit het zicht willen plaatsen.
Verder zou de JVC DD-3/8 als hifi-set kunnen, kan echter nergens vinden hoe je daarop je mp3 selecteerd.

Heeft iemand nog alternatieven?

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Een karige TS volgens mij.
Probeer eens aan te geven wat je hebt gevonden en waarom het niet aan je eisen voldoet.

Nu moeten we gaan raden.

Maar goed. Kijk eens naar de popcorn hour. Deze is ook voor video.

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
tw_eek schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:54:
Een karige TS volgens mij.
Probeer eens aan te geven wat je hebt gevonden en waarom het niet aan je eisen voldoet.

Nu moeten we gaan raden.

Maar goed. Kijk eens naar de popcorn hour. Deze is ook voor video.
Gevonden: Squeezebox, soundbridge, Sonos (te duur), willen allemaal niet met een Harmony werken zoals ik het graag zou zien.

popcorn hour is dan weer niet nodig aangezien ik een Loewe connect aanschaf met interne media player.

Vraag me dus af wie nog alternatieven heeft, met mijn eisen in aanmerking genomen.

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

JAMF

010 the number of the best

En nog meer.... ga je een mediaserver op je nas draaien (sqeezebox), of wil je alleen de opslag gebruiken (Sonos, popcornhour)

En let ook op, sommige mediaspelers (al dan niet met server) hebben moeite met grote media libraries (>20 k. tracks) en "diepe"paden (bijv:h:\documenten\muziek\jaartal\genre\artiest\album\cd1\liedje.mp3 -- en wat je er nog aan toe wilt voegen)
en een aantal interessante lossless formaten zoals .flac en .ape e.d. worden meestal niet ondersteund

misschien ook eens kijken naar Xbox met mediaondersteuning of toch een HTPC (- die werkt wel met die Harmony remote)

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
is mpd geen optie? dit streamt niet, maar je kan 1 pc gebruiken om op af te spelen en allerlei andere clients/computers gebruiken om hem te bedienen. In combinatie met icecast kan je streamen. Linux kennis is wel aan te raden