[Ubuntu] Gedrag aanhalingstekens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:35
Ik ben inmiddels vrijwel overgestapt op Ubuntu er blijft echter één (vrij klein doch irritant) 'probleem' over.
Ik script vrij veel in PHP en gebruik hiervoor UltraEdit onder Windows, hierbij (en verder in Windows trouwens ook) heb ik het volgende 'gedrag':

- Als ik de quotes-toets (die met ' en ") indruk en daarna op spatie druk krijg ik een '
- Als ik de quotes-toets indruk en daarna een teken waarbij geen accented-versie is (bijv t,r,h en alle leestekens) krijg ik een ' en daarna het gedrukte teken

Onder Ubuntu moéten quotes dmv de spatiebalk gemaakt worden, een quote gevolgd door bijv een haakje of dollarteken levert geen output...

Iemand een idee? Ik wil dus onder Ubuntu Hardy hetzelfde gedrag als onder Windows..
Ik gebruik overigens de keyboard layout "US Intl with dead keys".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Je gebruikt een keyboard layout met dead keys. Als je US Intl zonder dead keys gebruikt werkt het zonder de door jou ongewenste feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
offtopic:
Misschien wat offtopic, maar zelf heb ik juist het gedrag zo ingesteld dat ik gewoon meteen quotes in beeld krijg als ik die typ. Er hoeft dus geen extra aanslag bij, dat werkt erg lekker als je moet programmeren.
Met de compose-key maak ik dan wel samengestelde tekens, in windows idem.
Is dat geen idee?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:35
Gonadan schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:26:
offtopic:
Misschien wat offtopic, maar zelf heb ik juist het gedrag zo ingesteld dat ik gewoon meteen quotes in beeld krijg als ik die typ. Er hoeft dus geen extra aanslag bij, dat werkt erg lekker als je moet programmeren.
Met de compose-key maak ik dan wel samengestelde tekens, in windows idem.
Is dat geen idee?
Dat is inderdaad het gedrag wat ik krijg als ik de tip van Sir Isaac gebruik, niet exact wat ik zoek maar al beter dan eerst.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 17:21

deadinspace

The what goes where now?

Er is pas nog een discussie geweest over vrijwel hetzelfde onderwerp: Palomar in "Het grote Ubuntu Topic Deel 7".

Zie ook mijn geweldige post over Compose even verderop in die thread :P