Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[JAVA] Eerstvolgend even uur in UTC bepalen

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een TimerTask die op vaste tijdstippen uitgevoerd moet gaan worden.
De eerste keer dat hij uitgevoerd moet worden is het eerstvolgende even uur en vervolgens
elke 2 uur.

Dus als het nu 11:12 is, dan zal de task om 12:00 voor de eerste keer moeten runnen.
Verder is het van belang om te vermelden dat alle tijdstippen in UTC moeten zijn.

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken? Iemand een suggestie?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Begin eens met het lezen van wat javadoc. Hier staat gewoon letterlijk wat je wilt..... Het enige wat je nog zelf hoeft te doen is bepalen wat het eerst volgende hele uur is, maar dat lijkt mij ook geen rocket science.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag toch ook naar een manier om het eerst volgende hele uur te bepalen, niet naar hoe een Timer werkt?

Niet suggeren dat ik geen javadoc heb gelezen, aangezien dat wel zo is. Ik vraag me alleen af of iemand hier een nuttige suggestie heeft betreffende een nette manier om het eerstvolgende hele uur te bepalen in UTC.

Lees: suggestie, geen code.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat heb je zelf al bedacht? Helemaal niks?

Het lijkt me een kleine moeite om een tijd in te stellen, hier een uur bij op te tellen en vervolgens het uur deel van de tijd weer op te vragen (en eventueel de huidige datum ook als het volgende uur in de volgende dag valt)

[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 23-07-2008 11:57 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf natuurlijk wel iets bedacht, maar het gaat me om verse ideeën.

Gewoon suggesties; hoe zouden mensen dit aanpakken.
Misschien zit er wel een veel eenvoudigere aanpak tussen dan die ik zelf bedacht heb.

Maar, dat wordt niet gewaardeerd en ook niet getolereerd hier (gezien de aanvallende reactie van liefst 2 moderators), dus sluit het topic maar.

• Creepy

Creepy

Eeh?

Het is hier de gewoonte om zelf al wat zaken te proberen e.d. en dat ook aan te geven in je topicstart (zoals je had kunnen lezen in het beleidstopic hier). Je vraag is redelijk triviaal en je laat voor het gemak weg wat je nu zelf al hebt bedacht. Wij kunnen niet zien dat je zelf al wat hebt geprobeerd. Dus: wat heb je precies dan al bedacht en is er een reden waarom je denkt dat het beter kan aangezien Java hier standaard classes voor heeft.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 18:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:00:
Ik heb zelf natuurlijk wel iets bedacht, maar het gaat me om verse ideeën.

Gewoon suggesties; hoe zouden mensen dit aanpakken.
Misschien zit er wel een veel eenvoudigere aanpak tussen dan die ik zelf bedacht heb.
Dan nog is het handiger om even aan te geven wat je zelf al had bedacht ;)
Dat is nml. het idee van mee denken: je komt met een probleem, met mogelijk oplossing en we denken mee. Nu kom je alleen met een probleem ;)

Als je nog meer van dit soort scheduling wil doen, zou ik persoonlijk de timertask helemaal links laten liggen en met Quartz via crontriggers schedulen :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:03:
Eeh?

Het is hier de gewoonte om zelf al wat zaken te proberen e.d. en dat ook aan te geven in je topicstart (zoals je had kunnen lezen in het beleidstopic hier). Je vraag is redelijk triviaal en je laat voor het gemak weg wat je nu zelf al hebt bedacht. Wij kunnen niet zien dat je zelf al wat hebt geprobeerd. Dus: wat heb je precies dan al bedacht en is er een reden waarom je denkt dat het beter kan aangezien Java hier standaard classes voor heeft.
Welke standaard classes heeft Java dan?
Ik ga een Timer gebruiker met een bijbehorende TimerTask. Deze gaat dan middels de schedule method gescheduled worden. Alleen de parameter
code:
1
Date firstTime

moet worden berekend en daarvoor vraag ik suggesties.

Verwijderd

Topicstarter
Slotje.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Je komt er met java.util.Calendar niet uit?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals: ik kom er zelf wel uit.

Het betreft hier geen probleemstelling. Ik vroeg me alleen af hoe anderen dit zouden aanpakken.
Op die manier krijg je een collectie van mogelijke oplossingen en daar heeft iedereen iets aan.

Is niet de bedoeling van dit forum is mij inmiddels duidelijk, dus kan er een slotje op dit topic.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jouw vraag om een discussie uit te lokken is nu niet te onderscheiden van de vele "give me da codez" vragen die je op forums tegenkomt. Als je benieuwd bent naar andere/betere oplossingen, dan is het wel zo handig om je eigen oplossing even te vermelden zodat een vergelijking/commentaar mogelijk is.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Creepy

Creepy

Inderdaad. Je weigert gewoon om je eigen idee aan te geven zodat daar een discussie over gestart kan worden. Zomaar roepen "wie heeft er ideeen" komt hier gewoon over als "ik wil geen moeite doen, gimme info" en dat is hier echt niet de bedoeling. Zelfs na herhaaldelijk aangeven dat het handig is om je eigen ideeen te geven kom je met niks. Ik doelde inderdaad op de Calendar class zoals al wordt aangegeven maar zelf dat lampje gaat blijkbaar niet branden bij je.

Dat je wilt weten hoe anderen zaken aanpakken: prima. Maar geef dan wel eerst aan hoe jij zelf de zaken hebt aangepakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 23-07-2008 13:35 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.