Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen surround geluid met Vista 64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb recent een nieuwe pc aangekocht. Q9300 met een asus P5K SE moederbord.
Helaas heb ik alleen geluid door m'n voorste 2 boxen maar als ik ze aanklik in het configuratie scherm hoor ik door alle boxen één voor één de belletjes rinkelen. Winamp of eender andere toepassing met geluid werken het alleen de twee voorste. Vervolgens heb voor alles de laatste drivers geïnstaleerd zonder resultaat. Als oplossing dacht ik een nieuwe geluidskaart aan te schaffen zodat ik geen last meer heb van het onboard realtek geluidskaart.
Eens geluidskaart aangekocht de audigy SE stak ik heb erin. Installatie liep zonder probleem, alle luidsprekers(5.1) werken, de belletjes rinkelden als muziek in het configuratie scherm. Maar weer krijg ik alleen maar geluid door m'n voorste 2 luidspreken bij de games of winamp. Ik had bijna m'n pc door het raam gegooit... en nu teneinde raad.

Kan iemand me hier mee verder helpen want ik weet niet hoe ik dit verder moeten aanpakken.

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Heb je de geluiden getest met software van de geluidskaart zelf? Het kan zijn dit hier wel op 5.1 configuratie staat, maar dat windows nog steeds op 2 speakers geconfigureerd staat. Dus je zou eens moeten kijken naar de windows instellingen ipv de sofware van de kaart zelf.

Ik heb zelf ook dit probleem gehad voor een paar maand, totdat ik het geniale idee had om eens aan mijn 'fade' knopje te komen op mijn console, bleek dat mijn achterste speakers gewoon 100% faded waren. 8)7 Maar je krijgt wel geluid in bepaalde gevallen, dus dit kunnen we al uitsluiten. ;)

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Voor EAX (voor games) ondersteuning in Vista met een Creative kaart heb je Alchemy nodig. Installeer dat eens. Verders kan het zijn dat je muziek in WinAmp stereo is en dat het daarom maar door 2 speakers naar buiten wordt geblazen. Speel eens met wat instellingen in WinAmp.

Edit: Support page voor jouw kaart

[ Voor 25% gewijzigd door Bitage op 23-07-2008 13:02 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pak de aangepaste drivers van Daniel_K, samen met de creative console kan je alles weer aan de praat krijgen. (met name de 2speaker issue bij bv Winamp en WMP).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! De onofficiële drivers van creative heb ik ook geprobeerd maar zegt identiek hetzelfde als die van Daniel_K: Geen compatible hardware gevonden. Zodat de installatie wordt afgebroken.
Met als gevolg dat ik nog steeds geen surround geluid heb ik winamp of WMP ofzo.
Maar dank zij alchemy werkt wel het surround geluid wel in de games.

Is er een geluidskaart op de markt die geen probleem heeft met vista64? Dan ga ik me die aanschaffen en de audigy SE terug naar de winkel brengen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Dit heeft niks met de hardware te maken maar meer met Vista 64 bits en diens driverondersteuning.
Zal hem daarom verplaatsen naar WOS :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Dat je in Winamp alleen voor geluid hebt is volkomen normaal. Je kunt het wel zo instellen dat je geluid over alle speakers wil hebben. Dat vind je in de creative audioconsole.
Pagina: 1