Toon posts:

MSI P45 bios 3.1 support E8400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
volgens volgende link support de MSI P45 neo2 pas de E8400 vanaf biosversie 3.1.
linkje
Nu is mijn vraag: hij draait ook op de 3.0 Bios.
IS dit normaal? wa zouden de voordelen zijn van over te stappen naar 3.1.

heb wel al enkele bios updates gedaan(via diskette), maar dit systeem heeft geen diskette station meer.
enige andere opties?

thx

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Toen ze de bios 3.0 uit brachten hadden ze denk ik nog niet met de 8x00 serie getest. Als hij doet is er toch niks mee aan de hand, anders draai je Orthos ofzo om te kijken of het wel stabiel loopt (maar dat lijkt me wel). Het enige wat die bios verandert is de support lijst zo te zien in het .zip bestand.

Het lijkt me dus niet nodig, maar je zou met "Live Update" volgensmij ook de bios kunnen updaten, al hoewel ik dat niet zeker ben.

Verwijderd

Hoi,

Ik was even aan het googlen ivm een probleem met de e8400 icm msi p45 neo2-fr

Op dit moederbord is ook v3.0 aanwezig en de cpu werkt hierop, maar!!!
Telkens als ik de pc afsluit en terug wil starten, doet hij het niet meer. Hij reageert dan hetzelfde als bij een mislukte OC, een paar keer heropstarten en dan blijft alles gewoon draaien zonder er iets gebeurd. Het enige dat ik dan kan doen is de cmos resetten en mijn user settings laden.

Hiervoor zat er een Intel Celeron 430 waarmee ik geen enkel probleem had. Dus persoonlijk denk ik dat de biosupdate dit probleem zal oplossen. Straks voor ik een biosupdate en zal mijn bevindingen hier posten.

mvg,
Noobi

EDIT: Ik heb even met live update getest met het volgende resultaat:

MSI Live BIOSTM Version: 3.92.000

--------------------------------------------------------------------------------

Your current version is 3.00, The latest online version is 3.00,
Your current version was updated and optimized.
Check Supported BIOS List

EDIT opnieuw:
Aangezien live bios de nieuwe biosupdate niet wil doen, moet ik deze maar manueel uitvoeren.
Echter doet er zich een volgend probleem voor als je de meegeleverde guide wil volgen.
Als eerste staat er dit:
WARNING!!!!!
DON'T FLASH FROM A FLOPPY DISK!!!!
DON'T FLASH WHEN YOUR SYSTEM IS RUNNING FINE!!!!
DON'T FLASH IF YOU DON'T KNOW WHAT YOU ARE DOING!!!!

vervolgens wordt enkel maar de procedures uitgelegd hoe het te doen met een floppy... vrij verdacht vind ik dit persoonlijk + wanneer ik de meegeleverde exe uitvoer in cmd.exe krijg ik de boodschap het programma niet kan draaien op het huidige besturingsysteem. Wellicht omdat dit moet opgestart worden vanaf de floppy.
Is er eigenlijk een andere optie om de bios te updaten zonder floppy, want dat prehistorisch ding heb ik niet meer?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 10:47 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:15
Wat dacht je een bootable DOS-CD maken en daarop die flash ook zetten. Heel makkelijk te doen met Nero

Verwijderd

Ik heb even wat rondgesnuffeld op het msi forum ( het engelse dan ) en heb een usb flash tool gebruikt. Alles verliep zonder problemen en nu start de pc op zoals het hoort.

Dus voor synbiote als alles werkt naar behoren kan je het gerust zo laten, maar ik betwijfel of hij bij alles vlekkenloos zal werken. Van het minste probleem zou ik toch een biosupdate uitvoeren.
Volgens mij is het wel normaal dat de cpu ook werkt onder v3.0 aangezien deze cpu's eigenlijk de ouder E6x50 reeks is met wat meer uitbreidingen en op 45nm

Voor meer info over een biosupdate zonder floppy verwijs ik je door naar:
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=108079.0 => tool om je bios te flashen adhv een USB-stick

Je zal je wel eerst moeten registreren als je dit nog niet eerder hebt gedaan.
De eerste post zal je dan verder helpen =] ( Na het lezen moet je gewoon een programma downloaden, ik heb voor de installer gekozen aangezien ik geen risico wou lopen. )
Vervolgens moet je enkel nog het programma installeren en de juiste bios versie downloaden.
Gewoon de stappen van het programma doorlopen, opstarten van de stick en flashen maar! :+

Veel succes zou ik zeggen :)