Ik heb een formuliertje gebouwd waarin een gebruiker de voorbereiding van een activiteit kan samenvatten. Feitelijk is het een gewoon contact-formuliertje dat is uitgebouwd. Nu krijgt de gebruiker na het invullen en nieuw scherm te zien, waarin hij het bericht ($bericht) krijgt te zien. De output van het formulier is een kort stukje html dat direct via een wysiwyg-editor op de site kan worden gepubliceerd.
Nu heb ik er een knop onder geplaatst zodat dit door de gebruiker uitgeprint kan worden. Nu vroeg ik me af of ik met een simpel commando alléén $bericht af kan drukken zonder dat ook opmerkingen, site-adressen, de knop zelf e.d. ook worden afgedrukt.
Dit brengt het volgende scherm:
Nu heb ik er een knop onder geplaatst zodat dit door de gebruiker uitgeprint kan worden. Nu vroeg ik me af of ik met een simpel commando alléén $bericht af kan drukken zonder dat ook opmerkingen, site-adressen, de knop zelf e.d. ook worden afgedrukt.
Dit brengt het volgende scherm:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| if(mail($naar, $_POST['programma'],$bericht,$headers)) // Als de mail naar de webmaster is verstuurd { echo ''; } else // Anders { echo 'Het bericht is helaas niet verstuurd en zal dus niet worden geplaatst op de website'; } $ond = "Jouw bericht, verzonden naar ". $naar; if(mail($_POST['email'], $ond,$bericht,$headers)) // Als de mail naar de verzender is verstuurd { echo $bericht; echo '<form><input type="button" onclick="javascript: window.print()" value="Druk deze pagina af en neem hem mee naar de blokhut!"></form>'; } else // Anders { echo 'Je ontvangt zelf geen programmavoorbereiding.'; } } } } else { |