Koeriers service: Pakket openmaken voordat je tekent?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:42
Zoals de titel al vermoed: Mag ik een pakket openmaken voordat ik hiervoor teken?

Enkele weken geleden heb ik mijn ps3 terug uit de reparatie mogen ontvangen, echter was de inhoud verwisselt voor een baksteen. Alles was nog netjes dicht in de tape, heb alleen niet opgelet of de ps3-zegel die de reparatiecenter erom doet gescheurt was (Maar een beetje handige harrie kan deze ook mooi openpeuteren) Na veel touwtrekken met Sony en GLS (koerier) krijg ik morgen/ overmorgen weer een nieuwe opgestuurd. (me ps3 ging in maart kapot 8)7 , 1 keer een kapotte gehad, 1 keer gestolen...14 weken zonder ps3 al :/ )

Nu krijg ik dus binnenkort weer een nieuwe die WEER via GLS geleverd gaat worden, ik vertrouw ze alleen niet meer daar. Wat kan ik doen om zeker te zijn dat ik geen kat in de zak krijg?

Heb op de leveringsvoorwaarden van de GLS website en bedrijfspolicys zitten neuzen maar kon niks vinden hierover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:14

Nobby

Nuts!

Tekenen en openmaken waar de postbode bij is? Heb je een getuige erbij.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:02

Pinjataaa

Hit me!

Nobby schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:00:
Tekenen en openmaken waar de postbode bij is? Heb je een getuige erbij.
En dan zit er een baksteen in en dan moet je weer opnieuw beginnen. Ik zou hem opentrekken en dán pas tekenen. Een PS3 is al zo duur daar zou ik het risico niet voor willen lopen. Weinig kans dat je nu weer een PS3 opgestuurd krijgt als er een baksteen in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

In de voorwaarden staat dat een pakket pas geopent mag worden NA ondertekening :) De koerier is niet meer verantwoordelijk voor het pakket indien het pakket geopent wordt VOOR ondertekening ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Pinjataaa schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:02:
Ik zou hem opentrekken en dán pas tekenen.
En dat kan/mag dus niet, zelfs niet bij rembours (dan geldt eerst betalen+tekenen, daarna openmaken).
De tip openmaken waar de bezorger bijstaat is wel een goeie, maar vaak genoeg hebben ze zo'n haast dat je niet eens hoeft te tekenen, ze bellen aan, zetten doos voor je deur en zijn weg voordat je open gedaan hebt 8)7

Evt. zou je het in het ontvangst nemen/openmaken kunnen filmen (maar dan dien je wel weer rekening te houden met div. privacyregeltjes als je dat buiten doet, bijv. met de bezorger erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:23

lasharor

7 december 2004

KatirZan schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:05:
In de voorwaarden staat dat een pakket pas geopent mag worden NA ondertekening :) De koerier is niet meer verantwoordelijk voor het pakket indien het pakket geopent wordt VOOR ondertekening ;)
Maar dat is die na ondertekening dus ook niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:02

Pinjataaa

Hit me!

Is de zegel echt makkelijk te omzeilen dan? Lijkt me wel heel slecht als je die zonder beschadiging los kan trekken:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
Ja het is al omslachtig dat ze een zegel erop plakken met KOEIENletters: Playstation 3 erop... Dan zoek je de problemen al op. Probleem is dat waarschijnlijk me vriendin t pakketje in ontvangst gaat nemen dus ik kan er zelf niet bijzijn. Maar t wordt dus weer gokken, zal duidelijke instructies achterlaten goed op de zegel te letten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:23

Zeror

Ik Henk 'm!

Je kan toch aan die koerier vragen of ie even wacht totdat de doos open is. Mocht de inhoud niet goed zijn, dan kan die de doos weer retourneren aan Sony.
Of staat er ergens in het boekje van de PS3 dat je niks moet terug zonder instructies van de helpdesk? Zoals ook bij bijv. internetabbo-pakketten is?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:36

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Koeriersdienst is alleen verantwoordelijk voor het onbeschadigd afleveren. Bij beschadiging zijn zij aansprakelijk en omdat je dat meestal aan de verpakking kan zien (ook een verbroken zegel geld daar onder) MOET je altijd het pakket accepteren onder protest (of helemaal niet accepteren).
Als de inhoud niet overeenkomt maar de verpakking wel op het oog in orde is (en hier sta je sterk als consument daar wij niet getraind zijn fraude te detecteren), dan is de verstuurder 100% aansprakelijk en ZIJ moeten aantonen dat er een derde partij is geweest die fraude heeft gepleegd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

lasharor schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:12:
[...]

Maar dat is die na ondertekening dus ook niet meer :S
Indekken noemen ze dat :) Koeriers bedrijven zijn alleen verantwoordelijk voor het pakket in totaal. Niet voor de inhoud alleen.

Als de inhoud beschadigt is neem je contact op met de leverancier. Is het pakket beschadigt dan onderteken je niet ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Rakkerzero schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:27:
Je kan toch aan die koerier vragen of ie even wacht totdat de doos open is. Mocht de inhoud niet goed zijn, dan kan die de doos weer retourneren aan Sony.
En jij denkt dat de koerier daar tijd voor heeft/maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
Koerier is meestal in a hurry... Heb net wat zitten zoeken en volgens mij mag die doos niet open voor je getekend hebt. In de voorwaarden staat zelfs dat GLS niet aansprakelijk is voor defecte levering of andere calamiteiten en zal je dit dus weer met Sony/ verzender moeten oplossen. Beetje slimme koerier zegt dat na een situatie als dit ook en smeert m dan weer.

Moeilijke situatie hiero... Stel het gebeurt me weer dan kom ik al helemaal niet meer geloofwaardig over naar Sony. Ik bedoel, wie zegt dat ik inderdaad een brick ipv een PS3 heb gekregen.. Dat was de eerste keer al lastig hardmaken, de 2e keer gaat me dat nooit lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kan bij de handtekening zetten dat je alleen tekent voor ontvangst van een pakket met onbekende inhoud. Of dat stand houd bij een eventueel geschil?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:23

Zeror

Ik Henk 'm!

cojones81 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:33:
Moeilijke situatie hiero... Stel het gebeurt me weer dan kom ik al helemaal niet meer geloofwaardig over naar Sony. Ik bedoel, wie zegt dat ik inderdaad een brick ipv een PS3 heb gekregen.. Dat was de eerste keer al lastig hardmaken, de 2e keer gaat me dat nooit lukken!
Als echt bewijs nodig hebt om Sony te overtuigen dan kan je natuurlijk het ontvangen en openmaken van de doos laten filmen door iemand. Als Sony het dan nog niet geloofd, weet ik het ook niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 23-07-2008 10:38 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
Rakkerzero schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:38:
[...]

Als echt bewijs nodig hebt om Sony te overtuigen dan kan je natuurlijk het ontvangen en openmaken van de doos laten filmen door iemand. Als Sony het dan nog niet geloofd, weet ik het ook niet meer.
>:) Haha ik zie hier wel een komische situatie uitkomen... Hele cameraploeg inclusief belichting en geluidsmannen in me portiekje plaatsten en dan zo'n koeriertje in ontvangst nemen _/-\o_ _/-\o_

* Ja ik hoop dat je t niet erg vind, maar we nemen je aflevering even op de tape * :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

het zal wel per pakketdienst verschillen

ik kreeg vannacht een mailtje van pixmania (don't ask, maar heeeel goedkoop :P ), waarin expliciet met plaatjes staat uitgelegd dat je eerst de inhoud moet controleren waar de bezorger bij is, voordat je tekent.

DPD is dat trouwens.

ontvangstinstructies, ikea-style: http://pan.fotovista.com/...afx/SAV%20PIXMANIA/NL.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 23-07-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 21:08
cojones81 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:47:
[...]

>:) Haha ik zie hier wel een komische situatie uitkomen... Hele cameraploeg inclusief belichting en geluidsmannen in me portiekje plaatsten en dan zo'n koeriertje in ontvangst nemen _/-\o_ _/-\o_

* Ja ik hoop dat je t niet erg vind, maar we nemen je aflevering even op de tape * :+
ALs dat echt de enige mogelijkheid is, dan zou ik soweiso camera lenen om te filmen. Maar probeer in ieder geval persoon als getuige bij te betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
Camera op me mobieltje serves the purpose denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

een foto maken is ten alle tijden goed ;) zelfde geldt voor bijvoorbeeld schade aan auto's :)

filmen kan trouwens ook ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Anoniem: 70162 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:49:
het zal wel per pakketdienst verschillen

ik kreeg vannacht een mailtje van pixmania (don't ask, maar heeeel goedkoop :P ), waarin expliciet met plaatjes staat uitgelegd dat je eerst de inhoud moet controleren waar de bezorger bij is, voordat je tekent.

DPD is dat trouwens.

ontvangstinstructies, ikea-style: http://pan.fotovista.com/...afx/SAV%20PIXMANIA/NL.pdf
ze kwamen net langs: pixmania kan dat wel willen, maar daar had de bezorger dus mooi geen tijd voor en geen zin an...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 09:20
Ik denk dat er over iets heen gekeken word.
Je tekent voor het ontvangst van een colli.
En daarmee is het klaar. Je hebt het ontvangen in goede staat. Wat de inhoud is....

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
supersuf.. Denk je alles gehad te hebben, leveren ze t pakketje gewoon bij de buren :S

Staat in hun policy dat dat dus nimmer wordt gedaan.. Anyway, buurman had getekend en kwam de volgende dag t pakketje afgeven, gelukkig zat me inhoud erin en alles werkt dus ben weer blij.

Jammer want had graag eens willen ondervinden hoe de koerier had gereageerd op alle voorzorgsmaatregelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

cojones81 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 23:28:
Jammer want had graag eens willen ondervinden hoe de koerier had gereageerd op alle voorzorgsmaatregelen!!
Naar ik verwacht niet. :)

De beste brave man/vrouw geeft het pakket pas af ná ondertekening. Geen handtekening, geen pakket. Dat is een standaard instructie. Is een klant het daar niet mee eens gaat het spul simpelweg als "geweigerd" retour want de koerier cq. zijn baas heeft zich immers aan zijn verplichtingen ten opzichte van zijn opdrachtgever gehouden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

cojones81 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:59:

Enkele weken geleden heb ik mijn ps3 terug uit de reparatie mogen ontvangen, echter was de inhoud verwisselt voor een baksteen. Alles was nog netjes dicht in de tape, heb alleen niet opgelet of de ps3-zegel die de reparatiecenter erom doet gescheurt was (Maar een beetje handige harrie kan deze ook mooi openpeuteren) Na veel touwtrekken met Sony en GLS (koerier) krijg ik morgen/ overmorgen weer een nieuwe opgestuurd. (me ps3 ging in maart kapot 8)7 , 1 keer een kapotte gehad, 1 keer gestolen...14 weken zonder ps3 al :/ )
Volgens mij zien hier artikels 10 en 11 van Wetboek Boek 7 van toepassing en kon Sony niet anders dan een nieuwe leveren. Het gaat in de artikels over een koop (-overeenkomst), dus zal m.i. ook van toepassing zijn op algemenere overeenkomsten zoals een reparatie met retourzending.
Nu krijg ik dus binnenkort weer een nieuwe die WEER via GLS geleverd gaat worden, ik vertrouw ze alleen niet meer daar. Wat kan ik doen om zeker te zijn dat ik geen kat in de zak krijg?

[...]
En zo hoort het!

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1