HiPath 150E OfficePoint Verbinden met PC

Pagina: 1
Acties:

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:32
Tweedehands heb ik deze ISDN telefooncentrale aangeschaft. Via de reset switch heb ik hem terug gebracht naar de fabrieksinstellingen. Via een standaard toestel heb ik dmv het *95 menu de taal van Duits weer op Nederlands gekregen.
De rest van het configureren zou ik graag met een PC doen. Ik heb hiervoor Hipath 3000 Manager E gedownload. Alleen connecten met de centrale lukt me niet. Er zit geen seriële poort op de centrale dus die optie valt af.

Ik heb het geprobeerd om met mijn laptop analoog in te bellen (tel nummer: 879 en 77) maar er wordt door de centrale niet “opgenomen”. De volgende instellingen heb ik hiervoor gedaan:
Menu 22: Systeeminstellingen
13: V24 Instellingen
1: Snelheid: 9600 Baud
2: Functie van poort = Programmering
Ik heb de modem kabel in de eerste (meest linkse?) analoge poort van de centrale gestoken.
Zou ik nog meer instellingen moeten doen om hiervan gebruik te maken?

Daarna heb ik een oude ISDN kaart in mijn PC geplaatst en deze gekoppeld aan de tweede aansluiting van mijn NT1 kastje (Klopt dit of heb je dan twee S0 bussen?) Hiermee lukt het connecten ook niet, ik krijg de melding afgebroken. Hiervoor heb ik geen instellingen aangepast in de centrale via het toestel.
Als ik bij het te bellen nummer het nummer van mijn GSM invoer dan gaat deze niet over, komt dit omdat de ISDN kaart digitaal wil connecten of is hij niet goed geconfigureerd? De linecheck tool die erbij zit slaagt wel, ook zie ik bij een inkomend gesprek het nummer in de tool voorbij flitsen.

Kan iemand mij verder helpen? Ik zit momenteel op een dood punt…
Analoog zou het makkelijkste zijn omdat ik er dan gewoon met mijn laptop naast kan gaan zitten.

• Tijsje
Misschien niet het juiste forum?
Zou een mod het anders naar Netwerken kunnen verplaatsen?

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24
Zit er een STLS-kaart in? Hierop kunnen lijnen geconfigureerd zijn als netlijn of als interne S0-bus. Wellicht dat je met de ISDN-kaart op een van deze poorten wel intern naar 879 kan bellen.

Pas als dat niet lukt, zou ik proberen hem aan de NT1 te hangen - echter weet ik niet of je KPN daar gelukkig mee maakt indien 'ie nog niet juist is geconfigureerd :)

Als je wel connectie hebt, kun je ook via de ISDN-kaart (die dan ook aan de NT1 hangt) naar je eigen (externe) nummer bellen. Die centrale moet nl. ook van buitenaf te benaderen zijn.

N.B. Kick binnen 24u? Tip: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif ;)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Tijsje
nescafe schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:08:
Zit er een STLS-kaart in? Hierop kunnen lijnen geconfigureerd zijn als netlijn of als interne S0-bus. Wellicht dat je met de ISDN-kaart op een van deze poorten wel intern naar 879 kan bellen.

Pas als dat niet lukt, zou ik proberen hem aan de NT1 te hangen - echter weet ik niet of je KPN daar gelukkig mee maakt indien 'ie nog niet juist is geconfigureerd :)

Als je wel connectie hebt, kun je ook via de ISDN-kaart (die dan ook aan de NT1 hangt) naar je eigen (externe) nummer bellen. Die centrale moet nl. ook van buitenaf te benaderen zijn.

N.B. Kick binnen 24u? Tip: [afbeelding] ;)
Ja ik heb er een STLS4 kaart in zitten, op poort 1 zit het inkomende ISDN signaal. Dit werkt ook gewoon. Als ik met mijn GSM bel gaat het toestel op poort 11 over.
Als ik mijn ISDN kaart aan poort 2 hang en ik probeer intern te bellen dan krijg ik de melding: Fout bij opbouw D-kanaal niveau 1

Als ik dit kanaal probeer in te stellen als int s.-bus (Menu 20-4-1) krijg ik de melding niet mogelijk.
Moet ik dan trouwens ook een andere kabel maken voor mijn centrale-->isdn kaart verbinding? ( http://allpbx.narod.ru/Siemens/H150EH/15_5fc.htm#24362 )