Het volgende probleem zit ik al een aantal dagen op te kauwen.
Hardware: Dell 755 optiplex.
Ding maakt gebruik van een Intel Gigabit netwerkkaart.
Als ik bij Dell de driver download en handmatig installeer op de client komt dat naar voren.
Dell gebruikt echter een oudere driver, de nieuwste Intel Driver (PRO2KXP.exe) doet het ook prima op deze client.
Dus de Intel driver wilde ik gaan gebruiken voor het uitrollen middels RIS.
In de textsetup (dat blauwe scherm) gaat dit zonder enig probleem!
Het probleem zit em in de GUI. Zodra deze geladen is, vind de setup de driver niet meer.
Driver staat netjes in de juiste map(pen) op de server:
D:\RemoteInstall\Setup\English\Images\WindowsXP.SP2.UK.SATA\i386\$oem$\$1\Drivers\Lan\Intel.PRO1000
En uiteraard in de i386 folder zelf.
In de templates map heb ik ook netjes in de ristndrd.sif het path geconfigureerd
OemPnPDriversPath = Drivers\Lan\Intel.PRO1000;
(uiteraard staan er nog meer mappen in dat path, maar dit is de relevante).
Waarom de GUI de driver niet ziet/pakt begrijp ik niet.
Als ik de map uit het OemPnPDriversPath op een USB stick zet dan installeerd ie gewoon de driver. Dus het is een goeie driver die daar staat.
In het PRO2KXP.EXE bestand van de intel site zaten speciale RIS INF bestanden, deze heb ik zoals de readme.txt aangaf in de i386 map gezet. Niet in het path uit het .sif bestand.
Heeft iemand voor mij een frisse blik op dit issue?
Hardware: Dell 755 optiplex.
Ding maakt gebruik van een Intel Gigabit netwerkkaart.
Als ik bij Dell de driver download en handmatig installeer op de client komt dat naar voren.
Dell gebruikt echter een oudere driver, de nieuwste Intel Driver (PRO2KXP.exe) doet het ook prima op deze client.
Dus de Intel driver wilde ik gaan gebruiken voor het uitrollen middels RIS.
In de textsetup (dat blauwe scherm) gaat dit zonder enig probleem!
Het probleem zit em in de GUI. Zodra deze geladen is, vind de setup de driver niet meer.
Driver staat netjes in de juiste map(pen) op de server:
D:\RemoteInstall\Setup\English\Images\WindowsXP.SP2.UK.SATA\i386\$oem$\$1\Drivers\Lan\Intel.PRO1000
En uiteraard in de i386 folder zelf.
In de templates map heb ik ook netjes in de ristndrd.sif het path geconfigureerd
OemPnPDriversPath = Drivers\Lan\Intel.PRO1000;
(uiteraard staan er nog meer mappen in dat path, maar dit is de relevante).
Waarom de GUI de driver niet ziet/pakt begrijp ik niet.
Als ik de map uit het OemPnPDriversPath op een USB stick zet dan installeerd ie gewoon de driver. Dus het is een goeie driver die daar staat.
In het PRO2KXP.EXE bestand van de intel site zaten speciale RIS INF bestanden, deze heb ik zoals de readme.txt aangaf in de i386 map gezet. Niet in het path uit het .sif bestand.
Heeft iemand voor mij een frisse blik op dit issue?