Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem zit ik al een aantal dagen op te kauwen.

Hardware: Dell 755 optiplex.
Ding maakt gebruik van een Intel Gigabit netwerkkaart.
Als ik bij Dell de driver download en handmatig installeer op de client komt dat naar voren.
Dell gebruikt echter een oudere driver, de nieuwste Intel Driver (PRO2KXP.exe) doet het ook prima op deze client.

Dus de Intel driver wilde ik gaan gebruiken voor het uitrollen middels RIS.
In de textsetup (dat blauwe scherm) gaat dit zonder enig probleem!
Het probleem zit em in de GUI. Zodra deze geladen is, vind de setup de driver niet meer.

Driver staat netjes in de juiste map(pen) op de server:
D:\RemoteInstall\Setup\English\Images\WindowsXP.SP2.UK.SATA\i386\$oem$\$1\Drivers\Lan\Intel.PRO1000

En uiteraard in de i386 folder zelf.

In de templates map heb ik ook netjes in de ristndrd.sif het path geconfigureerd
OemPnPDriversPath = Drivers\Lan\Intel.PRO1000;
(uiteraard staan er nog meer mappen in dat path, maar dit is de relevante).

Waarom de GUI de driver niet ziet/pakt begrijp ik niet.
Als ik de map uit het OemPnPDriversPath op een USB stick zet dan installeerd ie gewoon de driver. Dus het is een goeie driver die daar staat.

In het PRO2KXP.EXE bestand van de intel site zaten speciale RIS INF bestanden, deze heb ik zoals de readme.txt aangaf in de i386 map gezet. Niet in het path uit het .sif bestand.

Heeft iemand voor mij een frisse blik op dit issue?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:47
Ik had een soort gelijk isue met een broadcom driver voor een HP notebook tot gister.

Bij was het probleem verholpen toen ik de nieuwste driver .cat .sys en .inf in de windows cd folder in de i386 map had geplaatst.

Verwijderd

Topicstarter
welk path bedoel je precies? Want onder de i386 map heb ik geen map die Windows heet (standaard wordt die ook niet aangemaakt door RIS)
-edit-
Overigens heb ik van de desbetreffende driver alle bestanden al in de i386 map staan, alleen de INF bestanden zijn dus anders, dat zijn speciale RIS files van intel. Zal eens proberen als ik die overschrijf, wat er dan gebeurd.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 09:34 ]

• dennismaus
In de images map heb ik een image die de basis vormt voor alle images. Daarin zit een i386 map waar ook de drivers moet staan.

In de $oem map moeten de orginele drivers staan niet die aangepaste! uit de ris folder.

[ Voor 26% gewijzigd door dennismaus op 23-07-2008 09:35 ]

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 06:33
ik vermoed dat er iets is met de drivers in je I386 map, maar nooit weg is om in het pad van je driver geen punten, spatie's en meer dan 8 karakters te gebruiken (na $oem, daarvoor maakt het niets uit)

daarnaast, heb je de ris service herstart nadat je de drivers in je I386 map geplaatst hhebt

[ Voor 72% gewijzigd door LinuZZ op 23-07-2008 09:35 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft hier nog geen RIPREP image, de client moet nog geinstalleerd worden voordat ik deze terug kan zetten als image.

Service is uiteraard herstart, zelfs de gehele server om er zeker van te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 09:35 ]

• dennismaus
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:32:
welk path bedoel je precies? Want onder de i386 map heb ik geen map die Windows heet (standaard wordt die ook niet aangemaakt door RIS)
-edit-
Overigens heb ik van de desbetreffende driver alle bestanden al in de i386 map staan, alleen de INF bestanden zijn dus anders, dat zijn speciale RIS files van intel. Zal eens proberen als ik die overschrijf, wat er dan gebeurd.
Klopt die ris inf zijn er ook voor de broadcom.

• dennismaus
Troost je ik ben hier een dikke week mee zoet geweest en elke keer weer deed ie het niet en spontaan na de laatste keer etteren ging ie het weer doen.

Verwijderd

Topicstarter
Uit PRO2KXP.EXE

\PRO1000\Win32
die map inhoud staat in $oem$\... etc
en ook in de i386 map.

\PRO1000\Win32\RIS_INF
die map inhoud staat in i386 (uitgepakte INF bestanden dan).
De inf bestanden uit de bovenliggende map die ik eerder in de i386 heb gezet, zijn hiermee dus overschreven. (conform de readme.txt van Intel).

ook de .pnf bestanden weggesmeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 09:41 ]

• LinuZZ
als het in de gui misgaat zit het in de I386 map goed (anders kom je niet voorbij de textsetup) (niet goed gelezen) ik denk dat het de moeite waard is de . uit je pad te halen en er iets van gx755/lan van te maken

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk voor de gein eens wat er gebeurd als
je
code:
1
"R:\RemoteInstall\Setup\>>LANGUAGE<<\Images\>>IMAGE-NAME<<\i386\Mirror1\UserData\WINDOWS\inf\oem0.inf"
weggooid óf hernoemd.

edit:

Regeltje maar ff tussen code-tags gezet....

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 23-07-2008 10:00 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het path van een RiPrep image en dat is hier niet het geval.
Het gaat hier om een unattended RIS installatie (kaal!).

Ik ga eens proberen zonder de .
1e poging wordt Drivers\Lan\Intel\Pro1000 (ipv Drivers\Lan\Intel.Pro1000)

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde zaak:

Map i386, daaronder $oem$\$1\Drivers
dat leest ie dus niet uit.
$oem$\$1\Drivers naast de i386 wel...

dus het werkt.
Kan me niet herinneren dat het ooit zo heeft moeten werken...

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 12:22 ]

• LinuZZ
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:50:
Vreemde zaak:

Map i386, daaronder $oem$\$1\Drivers
dat leest ie dus niet uit.
$oem$\$1\Drivers naast de i386 wel...

dus het werkt.
Kan me niet herinneren dat het ooit zo heeft moeten werken...
ja, zo werkt het ;) :P

Verwijderd

Topicstarter
Ben denk ik te lang niet bezig geweest met dit soort geklooi. ;)
Maar ja, vakantie tijd dus personeel weg, dan moet je wel eens. :D
Pagina: 1