Ik heb een korte tijd geleden een hp color laserjet 2840 aangeschaft. Alles netjes geïnstalleerd maar het faxen wilde niet lukken. Na een kijkje op de HP support site kwam ik erachter dat dat kwam omdat hij geen digitale lijn ondersteunt. Gelukkig had ik ergens nog een oude KPN Webvox liggen die van de ISDN lijn mooi een analoge lijn kon maken. En na een tijdje rommelen werkte het. Of nouja: bijna. Hij wil namelijk wel faxen versturen en ontvangen, maar hij ontvangt ze alleen als je zelf op de knop start fax drukt, want anders neemt hij niet op, ookal staat hij ingesteld op automatisch opnemen na 2 tonen. De HP klantenservice snapte er niks van. Misschien weet een van jullie hier iets op of heeft iemand ervaring hiermee?
En als je m op een Quattrovox of echte analoge lijn hangt?
Mijn ervaring met de webvox dingen is niet echt optimaal.
Overigens kun je bij de QV instellen of een poort spraak of data is, misschien kan dat in de webvox ook. 't lijkt er namelijk nu op dat ie de oproep (ten onrechte) als spaak aanmerkt ofzo en niet op wil nemen.
Geen digitale lijn ondersteunt? Heb je een telefooncentrale ofzo met digitale toestellen? Vaak zit daar ook een analoge poort op. Ik werk regelmatig met de OmniPCX (Vox novo Office) centrales en die hebben vrijwel allemaal (bij een mixed board) ook analoge uitgangen erop. Werkt prima met faxen
Mijn ervaring met de webvox dingen is niet echt optimaal.
Overigens kun je bij de QV instellen of een poort spraak of data is, misschien kan dat in de webvox ook. 't lijkt er namelijk nu op dat ie de oproep (ten onrechte) als spaak aanmerkt ofzo en niet op wil nemen.
Geen digitale lijn ondersteunt? Heb je een telefooncentrale ofzo met digitale toestellen? Vaak zit daar ook een analoge poort op. Ik werk regelmatig met de OmniPCX (Vox novo Office) centrales en die hebben vrijwel allemaal (bij een mixed board) ook analoge uitgangen erop. Werkt prima met faxen
[ Voor 31% gewijzigd door DJSmiley op 23-07-2008 12:10 ]