Toon posts:

[Exchange 2003] Kan geen externe mail ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik probeer nu al een aantal dagen een probleem te tackelen op mijn exchange 2003 server en ik hoop dat misschien iemand van jullie mij in de goede richting kan wijzen.

Ik heb onlangs een domain naam geregistreed bij VDX met ip-forwarding, nu wil ik thuis de mail van dit domain opvangen in mijn exchange server.

VDX heeft het A-record en het MX-record ge-forward naar mijn server thuis.
Het MX record kan ik controleren met NSLOOKUP, hier wordt alles netjes weergegeven. Tevens kan ik met Telnet op poort 25 op mijn exchange server komen, in mijn firewall staat dus alles goed en de DNS records bij VDX staan ook allemaal goed.

In mijn Exchange server het ik het domain toegevoegd aan mijn Recipient Policy en het mail adres wordt ook weergegeven bij het User account. Heb nog gecontroleerd of er restricties staan op mijn SMTP virtual server maar dat was niet het geval. Aan de exchange kant is naar mijn idee alles goed geconfigureerd.

Het probleem wat ik heb is dat ik geen externe (inbound) mail kan ontvangen.
Intern werkt alles goed en naar extern verzenden ook, alleen het ontvangen van extern gaat dus niet.

Als ik van extern een mail verstuur naar het nieuwe domain dan krijg ik ook geen NDR bericht terug, zelfs niet als ik een niet bestaand mail adres gebruik van het nieuwe domain 8)7

Na veel zoeken op Technet en MSExchange.org ben ik de oplossing nog niet tegengekomen.... kan iemand mij misschien een hint geven waar ik nog naar zou kunnen kijken? of wat misschien het probleem kan zijn....

ps. ik zit bij Ziggo, blocken zij dit misschien?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:14:
Tevens kan ik met Telnet op poort 25 op mijn exchange server komen, in mijn firewall staat dus alles goed en de DNS records bij VDX staan ook allemaal goed.
...

Vanuit waar probeer je te telnetten ? Kun je ergens via een andere internet-verbinding telnetten naar jouw ip-adres op poort 25 ?

Normaal stond bij de voorgangers van ziggo 25 altijd dicht, zie ook 2003 en exchange en ziggo..

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
ik het telnet geprobeerd vanuit een andere lokatie met ADSL, dus niet vanuit huis.

Ziggo was bij mij voorheen @Home

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:27:
Voor de rest van de wereld ook hoor ;)
ik het telnet geprobeerd vanuit een andere lokatie met ADSL, dus niet vanuit huis.

AFAIK wordt poort 25 door Ziggo dichtgehouden; dat kan inmiddels anders zijn, maar zo was het 'vroegah'. Weet je héél zeker dat je vanaf een 'buitenlijn' je exchange kunt bereiken?

Want erg zeker kom je niet over ;)
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:14:
[...]
Tevens kan ik met Telnet op poort 25 op mijn exchange server komen, in mijn firewall staat dus alles goed
[...]

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 23-07-2008 09:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
ooooh neee he, probeer het nu weer maar inderdaad....'Connect failed' |:( op poort 25

Ik heb al zoveel geprobeerd onderhand ben nu zelf helemaal dol gedraaid 8)7

Dan maar kijken naar een BSMTP oplossing, iemand een goede provider of een ISP die poort 25 wel open heeft staan? (wordt een beeeetje moe van ziggo onderhand)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:35:
ooooh neee he, probeer het nu weer maar inderdaad....'Connect failed' |:( op poort 25
Les voor de volgende keer: get you facts right ;) Scheelt uren zoeken ;) En beter: een topic en onze tijd ;)
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:35:
Dan maar kijken naar een BSMTP oplossing, iemand een goede provider of een ISP die poort 25 wel open heeft staan? (wordt een beeeetje moe van ziggo onderhand)
Ik ken wel bedrijven die BSTMP op andere poorten dan 25 aanbieden, maar ik wil niet spammen /dilemma :P

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 23-07-2008 09:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
idd maar ja je probeerd zoveel en op een gegeven moment dan ben je een beetje de kluts kwijt.
Dacht echt dat het met ADSL wel ging maar goed, nu dus niet meer en de poort zit gewoon dicht.

Bedankt voor de moeite!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 11:09
Bij KPN, Planet, etc. (die ook poort 25 blocking doen) is de normale aanpak dat je een tweetal MX records aanmaakt, met verschillende prioriteit:

domein MX(10) eigenserver.eigendomein.nl
domein MX(20) mailrelay.planet.nl

Wat er gebeurt is dat de externe server de mail bij jouw server wil afleveren. Dat mislukt, dus neemt de externe server het volgende adres (de relay van KPN of Planet). Die ontvangt de mail en staat ingesteld om vervolgens de mail verder af te leveren. Aangezien de servers van KPN/Planet niet geblokt worden op poort 25, kunnen die wel op poort 25 bij jouw server en leveren uiteindelijk alsnog de mail af.

Ik denk dat zoiets voor Ziggo ook wel geldt.

edit:

Typo wegwerken

[ Voor 3% gewijzigd door mbaltus op 25-07-2008 10:34 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-03 20:07
helaas ziggo blokkeert poort 25 zelf ook helaas achtergekomen..
RobIII schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:36:
[...]

Les voor de volgende keer: get you facts right ;) Scheelt uren zoeken ;) En beter: een topic en onze tijd ;)

[...]

Ik ken wel bedrijven die BSTMP op andere poorten dan 25 aanbieden, maar ik wil niet spammen /dilemma :P
kan je mij een mailtje geven met die bedrijven die dat aanbieden ( ik neem aan dat hier gewoon een abbonoment bijzit)

word onderhand gewoon gek van het feit dat ik geen mail meer kan binnenkrijgen :(
mbaltus schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:33:
Bij KPN, Planet, etc. (die ook poort 25 blocking doen) is de normale aanpak dat je een tweetal MX records aanmaakt, met verschillende prioriteit:

domein MX(10) eigenserver.eigendomein.nl
domein MX(20) mailrelay.planet.nl

Wat er gebeurt is dat de externe server de mail bij jouw server wil afleveren. Dat mislukt, dus neemt de externe server het volgende adres (de relay van KPN of Planet). Die ontvangt de mail en staat ingesteld om vervolgens de mail verder af te leveren. Aangezien de servers van KPN/Planet niet geblokt worden op poort 25, kunnen die wel op poort 25 bij jouw server en leveren uiteindelijk alsnog de mail af.

Ik denk dat zoiets voor Ziggo ook wel geldt.

edit:

Typo wegwerken
helaas dit werkt ook niet ook geprobeert..

de oudere multikabel klanten die vroeger deze service aan hadden staan hebben overgens wel toegang tot poort 25 maar dit is alleen voor die klanten en niet alle multikabel klanten :(

[ Voor 46% gewijzigd door AjDuLion op 25-07-2008 11:20 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Pagina: 1