• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:27
Volgend probleem:
Computer blijft hangen tussen het laden van Windows en het welkomstscherm.H et scherm blijft dan zwart, en bljft zwart. Opmerkelijk is wel dat er HD activiteit zichtbaar is en ook de windows-Tune te horen is. Het enige wat ik dan kan doen is de computer uitzetten (reset) en de stroom er volledig afhalen voor ongeveer 45 minuten. Dan pas start de computer volledig op en heb ik ook beeld.

Helaas maar van korte duur, wanneer ik een spel ga spelen springt het beeld weer op zwart, hoewel internetten e.d. wel mogelijk is (van te voren dan)

Probeer ik de comp meten op te starten na een ‘zwart’ scherm, dan zie ik zelfs het bios menu niet meer en krijg ik op mijn scherm een melding dat ik niet de juiste resolutie heb ingesteld, deze melding krijg ik niet te zien wanneer ik een zwart scherm heb, nadat ik wel het bios heb gezien.

Beetje gecompliceerd, maar hoop dat het probleem eee beetje duidelijk is.

Wat heb ik gedaan om het op te lossen:

Drivers van de videokaart geupdate
Drivers chipset geupdate
Windows is up to date.
Temperaturen in het system zijn normaal
In het logboek van windows is niets bijzonders te zien (geen rode kruisjes of gele uitroeptekens of iets dergelijks)
In systeembeheer ook geen gekke dingen
Videokaart uit de socket en er weer in
Geen stof in het systeem

Wie heeft er nog een idee? Of nog beter, een oplossing?

Natuurlijk heb ik geen 2e videokaart of monitor ter beshikking, maar mijn gevoel zegt me dat het met de videokaart te maken heeft (wel snel, de kaart is pas 3 jaar oud).

Specs:
AMD athlon 64 3500
Asus A8n-SLI deluxe
Asus EN6600GT (met zalman cooler)
4 * 512 mb ddr (corsair)
WinXp pro SP3

Hi Ha Hopjesvla

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15
Ik zit ook te denken aan je videokaart. Wordt hij stressed niet te warm? Internetten ed kost niet veel moeite, maar games laten hem wel zweten ;) . Mede ook omdat je hem moet laten afkoelen...

In ieder geval horen dit soort probleemtopics hier niet thuis! Ik verplaats hem naar Videoplanken & Beeldkanonnen.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:27
tja zou kunnen (videoplank),

Stressed wordt hij zo ver ik weet (laatste keer dat ik gekeken heb) niet te heet, maar hij klapt er ook uit wanneer Windows aan het laden is.

Bedacht me net het volgende:

pas wanneer ik de stroom van het systeem haal, wordt het systeem stabiel (in de zin dat ik dan weer beeld krijg na opstarten). Let wel: de stroom er volledig af halen, niet alleen de switch op de voeding uit zetten (dit helpt nl. niet).
Nu bedacht ik me dat op dezelfde stekkerdoos als de comp, ook de monitor zit aangesloten. Vanavond wil ik het volgende proberen: wanneer het scherm zwart is wil ik alleen de monitor van de stroom afhalen, wachten en dan weer aansluiten, het systeem wil ik gewoon door laten draaien. Mocht ik dan wel beeld hebben, dan ligt het probleem bij de monitor.(lijkt me).
probleem is dat ik geen 2e videokaart bij de hand heb om echt te testen of het daar aan ligt.

Kan er wel eentje kopen, maar doe dat liever niet aangezien ik de vervanging van de comp pas over 1,5 jaar heb staan en dan gewoon een up to date systeem wil hebben.

Als ik natuurlijk zeker weet dat het daar aan ligt, moet ik natuurlijk wel (maar dan blijft het gewoon bij een opvolger van de 6600, in de trant van een goedkope 6800 of 8600 oid). Kan natuurlijk geen kaart kopen, proberen en dan terug brengen wanneer het probleem niet daar aan ligt (of nemen ze dat gewoon terug in de winkel wanneer de kaart uit de doos is geweest?)

*update*

was toch de monitor. Nieuwe gekocht en probleem was opgelost

case closed

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 28-07-2008 14:01 . Reden: update ]

Hi Ha Hopjesvla