Ik ben bezig met een PIC 16F628A om softwarematige PWM te implementeren in assembly. Niets lastig zou ik zeggen...
Nu heb ik gisteren het een en ander voor elkaar gekregen, maar tot een dutycycle van 50% zie ik eigenlijk geen verschil in de intensiteit waarmee de LED brand. Nu had ik het volgende bedacht:
Standaard werkt PWM uiteraard zo:
Nieuwe situatie:
(zeg maar dat ik na elke PWM lust een pauze inlas terwijl de LEDs uit staan)
Alleen... Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Heeft iemand anders ook wel eens dit 'probleem' gehad en moet dit softwarematig opgelost worden of zou ik dit in het schema kunnen aanpassen?
Nu heb ik gisteren het een en ander voor elkaar gekregen, maar tot een dutycycle van 50% zie ik eigenlijk geen verschil in de intensiteit waarmee de LED brand. Nu had ik het volgende bedacht:
Standaard werkt PWM uiteraard zo:
code:
1
2
3
4
5
| 100%: -------------------------------- 50%: ----____----____----____----____ |
Nieuwe situatie:
code:
1
2
3
4
5
| 100%: ----____----____----____----____ 50%: --______--______--______--______ |
(zeg maar dat ik na elke PWM lust een pauze inlas terwijl de LEDs uit staan)
Alleen... Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Heeft iemand anders ook wel eens dit 'probleem' gehad en moet dit softwarematig opgelost worden of zou ik dit in het schema kunnen aanpassen?
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module