Witte vlekjes op TFT scherm

Pagina: 1
Acties:

• Frostu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 19:24
Hoi,

Ik heb vandaag mijn 2 jaar oude 17 " BenQ TFT scherm schoongemaakt met water en een stoffen zakdoek, wat ik gewoonlijk deed met (zeer licht vochtige) washandjes maar die waren buiten handbereik. Resultaat: op ongeveer 75% van het schermoppervlak bevinden zich nu kleine witte vlekjes. Ze vallen alleen goed te zien als er een directe lichtbron (bijv. een gloeilamp) op schijnt of als je heel lang blijft staren naar grote vlakken wit/zwart. Wel irritant iig.Valt het scherm volgens jullie schoon te maken of moet ik dat maar niet proberen omdat het dan nog verergerd kan worden? Ik ben totaal niet bekend met TFT-schoonmaakmiddeltjes, ik heb altijd het stof met water verwijderd wat tot vandaag dus prima werkte.

Wat (onduidelijke, heb geen andere camera) foto's:
Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/4083/picture99ps5.jpg Normaal beeld, valt geen schade te zien (zeker niet met deze webcamfoto)
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/8879/picture96dj1.jpg

Alvast bedankt!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Lijkt mij gewoon opgedroogd water, probeer het is op de oude manier zou ik zeggen ;)

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:58
jep glassex en een (nieuw/schoon) microvezel doekje der over en een kind kan de was doen

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 11:10
Neeeee ... geen glassex !!!!!!

Gewoon TFT reiniger kopen in die kleine verstuiver flesjes, dan met keukenpapier droog poetsen ( losjes aandrukken )

[ Voor 66% gewijzigd door RoaDHouse op 23-07-2008 02:31 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:35
TFT schermen NIET schoonmaken met glassex. Spul als Glassex kunnen de monitor namelijk aantasten. Koop bij de pc boer in je dorp speciale TFT reiniger. Dit reinigt ontzettend goed, en is ook nog eens stofafstotend.

Edit: RoaDHouse was me voor

[ Voor 6% gewijzigd door FreddyFish op 23-07-2008 02:35 ]

• memsys
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-05 21:00
't zal wel water zijn ik persoonlijk gebruik een licht vochtig doekje en daarna met een tissue eroverheen
nog nooit van dat speciale tft schoonmaak spul gebruikt lijkt me ook niet nodig

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 00:08

Yor

Yor1313#2571

MRCL schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 02:07:
Lijkt mij gewoon opgedroogd water, probeer het is op de oude manier zou ik zeggen ;)
Opgedroogd water? 8)7

Mooie wetenschappelijke onderbouwing....

Ik denk eerder dat het kalk en andere mineralen/verontreinigingen zijn die in ons heerlijke leidingwater zitten. Probeer de volgende keer eens gedestilleerd water...

http://yor.minitroopers.com

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Glassex :X :X

Heb hier inderdaag ook schoonmaakspul voor TFT schermen staan, werkt ook goed, beter dan water in iederige val. Als je het goed doet laat het geen strepen achter.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Gebruik liever ook geen papieren doekjes (tissues, keukenpapier, etc.) om het scherm schoon te maken i.v.m. de vezels die krassen kunnen veroorzaken! Maak het scherm eerst schoon met een vochtige doek waarna je hem goed droogt met een fijne stoffen zakdoek o.i.d.

Verwijderd

anton121 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:58:
een fijne stoffen zakdoek o.i.d.
brillendoekje :P
die zijn ervoor gemaakt om gevoelige kunststoffen coatings met rust te laten 8)

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 10:13
Maak al jaren mijn beeldschermen schoon met Glassex, TFT danwel CRT.. Nooit wat gebeurd en altijd fijn schoon!

Wie heeft bewijs dat het kapot gaat van Glassex?
Kan me voorstellen dat er een beschermlaag kapot gaat door het gebruik van Glassex, ik heb hier echt nog nooit wat van gemerkt..

[ Voor 28% gewijzigd door the-edge op 23-07-2008 12:03 ]

• Frostu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 19:24
Nou het bleek dus gewoon opgedroogd water te zijn, wat MRCL al zei. Gelukkig is het nu weer weg, maar ik ga voortaan wel nóg voorzichtiger schoonmaken heh.

Slotje wat mij betreft.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07

Lordy79

Trotse Fundamentalist

ik zou ook geen glassex durven gebruiken op mijn TFT scherm... TFT is geen glas!

Op een CRT gaat (ging) het prima al durf ik het niet aan op mijn oude schatje IIyama 19" A901 CRT diamondtron (ofzo) omdat daar zo'n laag op zit die invallend licht 'dempt' en ik heb begrepen dat chemische zooi dat kapotmaakt.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

In glassex (of soortgelijke producten) kunnen oplosmiddelen bevatten die AR lagen (anti reflectie) kunnen aantasten. dit kan zelfs met crt monitoren! ik spreek uit ervaring. in dit geval lijkt et me de hardheid van het water wat de vlekjes veroorzaakt. toevallig wat gedestileerd water bij de hand? :P

greets,

Mi

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:41
Zeg dan niets :z

[ Voor 86% gewijzigd door Pollewob op 24-07-2008 18:25 ]

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Lordy79 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:44:
ik zou ook geen glassex durven gebruiken op mijn TFT scherm... TFT is geen glas!

Op een CRT gaat (ging) het prima al durf ik het niet aan op mijn oude schatje IIyama 19" A901 CRT diamondtron (ofzo) omdat daar zo'n laag op zit die invallend licht 'dempt' en ik heb begrepen dat chemische zooi dat kapotmaakt.
zo'n coating zit op elke crt , anders is het net een spiegel waar je in kijkt.
En zelf gebruik ik glassex en zelfs cillitbang (spuitflacon)

nergens last van. (hp L1925)

Als er ergens iets last van bijv. glassex heeft , is het crt.
als die coating maar iets beschadigd is en er komt vocht tussen.....

[ Voor 10% gewijzigd door fraggie op 24-07-2008 17:58 ]

Pagina: 1