Zoals de titel al doet vermoeden heb ik last van Spyware. Dat komt niet vaak voor, maar nadat ik iemand even een dagje op mn computer heb gelaten (onder admin account
) heb ik erg last van spyware, deze is vrij agressief kan zelfs geen taskmanager meer openen. Nu heb ik dit simpel in de registry weer enabled, maar goed binnen de browsers heb ik last van zogenaamde "infolinks" + dat google search resultaten naar een andere site worden gelinkt. En met geen mogelijkheid krijg ik die eruit gesloopt.
Eerst maar even wat ik al geprobeerd heb:
- Kaspersky Antivirus 6.nog wat, nieuwste defs, full scan = geen resultaat (0 virus)
- AVG antivirus, nieuwste defs, full scan = geen resultaat (0 virus)
- Spybot 1.6, nieuwste defs, imunize + full scan = geen resultaat (4 tracking cookies, verwijderd)
- Hitman Pro 2.6, nieuwste defs voor alles, full scan = geen resultaat
- Host file handmatig bekeken, staat niets in.
- MSConfig, een paar tools uitgeschakeld, verder start er niets bijzonders op.
- Opgestart in veilige modus en spybot laten scannen voor de startup = geen resultaat.
Ik blijf die troep maar zien zowel in Firefox 3 als in IE7.
Dus ik dacht nou dan maar een volledige herinstallatie van Windows Vista, schijf geformatteerd, Vista erop, schone lei, schoon registry. Ik open de browsers en weer hetzelfde probleem..
Dus nogmaals de stappen zoals hierboven uitgevoerd, maar zonder resultaat. Taskmanager laat ook geen vreemde processen zien verder.. dus waar het vandaan komt is me een raadsel.
Heeft iemand nog wat tips voor, i'm running out of options..
Omstandigheden:
- Windows Vista Ultimate SP1, incl alle updates, ook voor defender etc.
- 1 Harddisk met Vista, deze is geformatteerd etc.
- 1 Harddisk met alle crap, films, programma's etc, wel gescant maar niet geformatteerd.
Eerst maar even wat ik al geprobeerd heb:
- Kaspersky Antivirus 6.nog wat, nieuwste defs, full scan = geen resultaat (0 virus)
- AVG antivirus, nieuwste defs, full scan = geen resultaat (0 virus)
- Spybot 1.6, nieuwste defs, imunize + full scan = geen resultaat (4 tracking cookies, verwijderd)
- Hitman Pro 2.6, nieuwste defs voor alles, full scan = geen resultaat
- Host file handmatig bekeken, staat niets in.
- MSConfig, een paar tools uitgeschakeld, verder start er niets bijzonders op.
- Opgestart in veilige modus en spybot laten scannen voor de startup = geen resultaat.
Ik blijf die troep maar zien zowel in Firefox 3 als in IE7.
Dus ik dacht nou dan maar een volledige herinstallatie van Windows Vista, schijf geformatteerd, Vista erop, schone lei, schoon registry. Ik open de browsers en weer hetzelfde probleem..
Dus nogmaals de stappen zoals hierboven uitgevoerd, maar zonder resultaat. Taskmanager laat ook geen vreemde processen zien verder.. dus waar het vandaan komt is me een raadsel.
Heeft iemand nog wat tips voor, i'm running out of options..
Omstandigheden:
- Windows Vista Ultimate SP1, incl alle updates, ook voor defender etc.
- 1 Harddisk met Vista, deze is geformatteerd etc.
- 1 Harddisk met alle crap, films, programma's etc, wel gescant maar niet geformatteerd.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 00:50 . Reden: vergeten.. ]