Laptop heeft moeite met HD materiaal, iets aan te doen?

Pagina: 1
Acties:

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Volgens mij is er weinig aan te doen, maar als ik op mijn laptop (dual core Asus, GF 7300 2 gig) echt HD materiaal probeer af te spelen dan loopt het beeld gewoon vast. Opzich misschien ook wel logisch, zelfs met een redelijk snelle laptop is dit te verwachten. Maar valt hier iets aan te doen?

Soms speelt hij bepaalde bestanden toevallig wel redelijk soepel af, 1080i lukt aardig maar niet altijd, maar 720p kan die gewoon niet soepel afspelen, beeld loopt telkens vast.
Mijn gewone computer thuis doet dit natuurlijk vlekkeloos, maar omdat ik op kamers zit, heb ik mijn laptop aangesloten met dvi naar mijn full hd tv. vandaar dat ik toch stiekum wel een oplossing zou willen weten. En nee, niet een multi media player kopen of iets dergelijks.

Is hier iets aan te doen? het is een redelijk nieuwe laptop, draait als een tierelier dus misschien is er iets aan te doen. Ik weet dat mn laptop er niet echt voor bedoeld is maar...

Tips?:)

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 22:16

K-Jay

Klaas Jan

Misschien heb je iets aan dit verhaal?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-02 20:19
Gebruik ten eerste media player classic met het codec pack.
Dit werkt veel beter dan de gewone mediaplayer.
Bij mij speelt 1080p enkel vlot in win xp, in vista kan ik tot 720p probleemloos afspelen.

Maar ik stream het gewoon naar mijn X360, deze heeft nooit geen probleem en heb dan nog een leuk groot scherm.

Ik heb een DELL inspiron 9400 (intel dual core T7400 (2.16GHz), 2Gb ram, GF 7900gs 256MB met een 17" scherm op 1920*1200).

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Ik gebruik op mijn pc gewoon VLC player... draait prima.
Maarja op mijn laptop dus niet.
Heb delen van het verhaal van K-Jay gelezen en daar heb ik wel wat aan... maar had eigenlijk gehoopt op een simpele oplossing in voor mij duidelijke taal, snap namelijk niet alles van wat er wordt gezegd en er wordt een beetje omheen gepraat.

Ga het nog wel proberen maar had eigenlijk de hoop dus dat iemand hier ervaring mee heeft en een oplossing voor mij zou weten. Media player classic zal toch niet soepeler draaien dan VLC of wel?

Zit nu helemaal niet achter mijn laptop want die staat op mijn studentenkamer ver weg. is dus niet dat ik te lui ben om het te testen maar kan gewoon even niet.

Dank voor hulp zoiezo en hoop dat iemand een oplossing weet

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

VLC staat er om bekend niet geweldig met h264 content om te gaan. Een player als MPC met een degelijke codec werkt aanzienlijk beter.

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Probeer Media Player Classic HomeCinema. Zit een HD decoder ingebouwd. Minder CPU load dan VLC.

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=170561

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:23
Controleer ook of er enige vorm van video hardware versnelling al dan niet geactiveerd is.
Niet alle codecs kunnen hiermee overweg.

Ik heb hier ook een ouder systeem (P4 3,4, GeForce 6610) in gebruik om wat te testen met DVB-C ontvangst.
De enige manier om hiermee H264 720p/1080i materiaal vloeiend weer te geven is door het gebruik van de Cyberlink/Powerdvd codec in combinatie met hardwareversnelling (DXVA).

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Ok thanks... Heb m op mijn computer geinstalleerd en draait prima, mijn laptop zal ik dan moeten testen. Alleen hij wil geen ondertiteling laden, zegt dat ik video render type moet veranderen of iets dergelijks. Maar goed, moet ik zelf maar even uitzoeken.
Zoiezo bedankt en als ik nog vragen heb zal ik het even posten. Hopelijk gaat mn laptop m ook draaien. Maarja 1080p zal zoiezo lastig zijn

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Even nog 1 ding. Als ik bv een film heb van meer dan een paar gig, en ik wil m overzetten naar een andere harde schijf. Dan krijg ik te lezen dat het bestand te groot is om over te zetten... Maarja mijn download files staan op andere schijf dan mijn portable harde schijf. Kan ik dit ergens veranderen zodat ik ook grotere bestanden kan kopieren?

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-02 15:48

Roytoch

Nietes

Is dat niet omdat t FAT geformateerd is? Dan kan hij toch geen bestanden groter dan 4 gb aan ofzo?

Welles

Pagina: 1