Ben al een tijdje bezig met het maken van een e-mail formulier. Mijn PHP kennis is niet groot kom een aardig eind maar nu even niet meer.
Ik heb al gezocht maar kon geen concreet antwoord vinden en bijv : [PHP]email met html opmaak ? gaf geen goed antwoord op mijn vraag.
De mail die verstuurd word via PHP komt er als platte tekst uit zonder een opmaak die ik er aan heb gegeven? ik heb al gezocht en dingen geprobeerd zoals jullie hieronder kunnen zien maar de mail blijft standaard in Times New Roman.
Bijvoorbeeld bij lijn 11 daar heb ik een CSS ingevuld zoals hieronder maar deze word niet weergegeven?
PHP:
CSS
Doe ik iets fout of kan dit niet wat ik wil?
Ik heb al gezocht maar kon geen concreet antwoord vinden en bijv : [PHP]email met html opmaak ? gaf geen goed antwoord op mijn vraag.
De mail die verstuurd word via PHP komt er als platte tekst uit zonder een opmaak die ik er aan heb gegeven? ik heb al gezocht en dingen geprobeerd zoals jullie hieronder kunnen zien maar de mail blijft standaard in Times New Roman.
Bijvoorbeeld bij lijn 11 daar heb ik een CSS ingevuld zoals hieronder maar deze word niet weergegeven?
PHP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| <? if ($_POST[submit]) { $tomail = "MIJNNAAM@EENDOMEIN.nl";"\r\n"; $frommail = $_POST[emailadres];"\r\n"; $fromname = $_POST[voornaam]." ".$_POST[achternaam];; $message = ' <br> <br> <br> <a class="formulier">voornaam:'.$_POST[voornaam].'</a> <br> achternaam: '.$_POST[achternaam].' <br> telefoonnummer: '.$_POST[telefoonnummer].' <br> plaats+postcode: '.$_POST[plaats].' <br> emailadres: '.$_POST[emailadres].' <br> onderwerp: '.$_POST[onderwerp].' <br> <br> Bericht: <br>'.nl2br($_POST[vragen]).' <br> <br> <br> <br> <br> <br> Bericht is verstuurd via IP-Adres: '.$_SERVER['REMOTE_ADDR'].' '; $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers .= "From: ".$frommail."\r\n"; $headers .= $fromname. "\r\n"; "\r\n"; mail($tomail, 'informatie', $message, $headers); } ?> |
CSS
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| style type="text/css"> <!-- .formulier { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; color: #993300; font-weight: bold; line-height: 22px; letter-spacing: 0.2em; } --> </style> |
Doe ik iets fout of kan dit niet wat ik wil?