Toon posts:

Netwerkcentrum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds kort ben ik van provider gewisseld. Kreeg natuurlijk een nieuw modem, een Zyxel 2602R. Met hulp van verschillende fora heb ik dit aan de praat gekregen met mijn Linksys router. Ik wilde wel een draadloze verbinding. Dit alles op een machine met Vista.

Voorheen zag ik in het Netwerkcentrum van Vista altijd of er een verbinding was en via welke elementen dit loopt. Met de overgang naar de nieuwe provider is dat niet meer het geval.

Het netwerkcentrum (en ook de signalering in de systemtray) zegt dat er GEEN verbinding is terwijl ik gewoon kan internetten. :?

Ook als ik rechtstreeks een LAN-kabel in de modem doe zegt het NWC nog steeds dat er geen verbinding is.

Weet iemand of en hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt voor de tijd en moeite.

gr,
Melantho

Verwijderd

Volgens mij heb ik eens ergens gelezen dat Vista alleen de juiste status kan weergeven wanneer je IPv6 gebruikt. Wanneer je IPv4 gebruikt kan hij de diagnose niet goed uitvoeren of iets dergelijks.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:36:
Volgens mij heb ik eens ergens gelezen dat Vista alleen de juiste status kan weergeven wanneer je IPv6 gebruikt. Wanneer je IPv4 gebruikt kan hij de diagnose niet goed uitvoeren of iets dergelijks.
hmz dat lijkt me sterk. Het lijkt me eerder omgekeerd. bovendien bij mijn vista is ipv6 uitgeschakeld en hij geeft nog steeds correct verbinding met het net aan.