Recording

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

• Duupjuh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10-2021
Goede Avond iedereen,

Ik ben een 19-jarige gitarist die nieuw leven wil blazen in zijn hobby. Sinds mijn tiende op gitaarles gezeten wat ik ook ruim acht jaar heb gedaan met veel plezier. In de afgelopen twee jaar zijn mijn gitaren een beetje stof gaan happen door weinig tot geen gebruik. Dit vind ik erg zonde en heb al een paar pogingen gedaan om de draad weer op te pakken. Ik stuit helaas op een hoop problemen.

Mijn elektrische gitaren klinken voor geen meter meer. Ik zal ze moeten laten afstellen om weer een beetje mooi geluid te kunnen produceren. Het zal voor mij de eerste keer zijn dat ik dit laat doen, dus als iemand hier een goed adres voor heeft, hou ik mij aanbevolen. Ik bezit op dit moment een:
  • Fender Highway Stratocaster
  • Epiphone G400
Beiden keihard voor moeten sparen toen. Ik heb er zoveel plezier mee gehad tot nu toe. Het ultieme gevoel was voor mij altijd het samen spelen met andere mensen. Helaas is dit op het moment heel moeilijk door mijn drukke studie. Daar komt nog eens bij dat mij Marshall MG 250 DFX ook niet meer tot zijn recht komt. Mijn buren zouden het niet zo fijn vinden als ik alle decibellen door de flat laat schreeuwen. Daarom staat hij al twee jaar uit.

In de tussentijd heb ik uit wanhoop verschillende apparatuur aangeschaft in de hoop de draad weer op te pakken. Twee effectenpedalen van Boss (OC-3 Octaver en een RC-2 Loop Station) en een Line 6 Guitarport. Tot nu toe hebben de aanschaf van deze producten geen effect gehad. De Boss RC-2 heeft er zelfs voor gezorgd dat de moed mij telkens dieper in de schoenen zakt. Gitaar klinkt rot, het apparaat doet niet wat ik wil... dan is het avontuur snel over. Ik heb het apparaat ook maar weer even netjes in zijn doosje opgeborgen, dan dwarrelt het stof in ieder geval op de doos.

Vandaar dat ik mij wil richten op recording, in de hoop dat gevoel van samenspel weer wat terug te krijgen. Het idee kwam in me op om een Line 6 Guitarport aan te schaffen. Dit bleek een schot in de roos. Het apparaat doet wat hij moet doen en meer ook niet. Ik moet er dus nog wat bijhebben. Een degelijk softwarepakket. Meerdere systemen ben ik tegen gekomen. Cubase, Rifftracker, Fruity Loops. Ik kan duizelig worden van alle pakketten en hun opties.

Wat wil ik dat het pakket kan?
Mij de mogelijkheid geven tot het maken van muziek. Klinkt vanzelfsprekend, maar ik wil gewoon mijzelf kunnen opnemen op meerdere sporen. Stukje Bas (met mn OC-3), stukje begeleiding, melodie, eventueel zelfs stem.Leuk zou het zijn als ik nog een drum als achtergrond zou kunnen zetten.

Wat bezit ik voor Systeem?

Een HP Compaq 6710b Notebook met in de binnenkant:
  • Windows XP Service Pack 3
  • Intel Core 2 Duo T7300 2.00 GHZ
  • 4 GB Geheugen (Waarvan Windows XP er maar 2,99 kan zien)
  • 160 GB Harddisk
Wat moet ik doen, waar moet ik beginnen?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.