Hi Appelaars,
Hier thuis gebruik ik FireFly Media Server (MT-DAAPD) op een Windows 2003 server en een standaard iTunes client op mijn PowerBook. Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het retaggen van al mijn MP3 albums en heb met name gefocust op de Album Artist, omdat er her en der nogal wat verzamelwerken tussen staan.
Nu viel het me op dat in iTunes bij geen enkele track de Album Artist is gevuld. Het lijkt erop dat dit iets specifieks van FireFly is.
Ik heb zitten kijken in de documentatie van DAAP en zie daar staan dat het DAAP protocol zelf de volgende tags meestuurt:
dmap.itemid,dmap.itemname,dmap.itemkind,dmap.persistentid,
daap.songalbum,daap.songartist,daap.songbitrate,
daap.songbeatsperminute,daap.songcomment,daap.songcompilation,
daap.songcomposer,daap.songdateadded,daap.songdatemodified,
daap.songdisccount,daap.songdiscnumber,daap.songdisabled,
daap.songeqpreset,daap.songformat,daap.songgenre,
daap.songdescription,daap.songrelativevolume,
daap.songsamplerate,daap.songsize,daap.songstarttime,
daap.songstoptime,daap.songtime,daap.songtrackcount,
daap.songtracknumber,daap.songuserrating,daap.songyear,
daap.songdatakind,daap.songdataurl,com.apple.itunes.norm-volume
Ik haal daaruit niet of hierbij de album artist zit (is dit het verschil tussen songartist en songcomposer?). Dat bracht mij op het idee dat er misschien alternatieven zijn voor FireFly als iTunes server. Ik kan alleen niet zoveel vinden, iemand ervaringen mee? Zijn die er?
Wellicht zijn er alternatieven? Ik wil in ieder geval géén standaard iTunes + shared library op mijn server, omdat deze geen automatische synchronisatie kent.
ik post dit in APL omdat DAAP een specifiek Apple protocol is, hoewel ik op zoek ben naar een Windows toepassing
Hier thuis gebruik ik FireFly Media Server (MT-DAAPD) op een Windows 2003 server en een standaard iTunes client op mijn PowerBook. Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het retaggen van al mijn MP3 albums en heb met name gefocust op de Album Artist, omdat er her en der nogal wat verzamelwerken tussen staan.
Nu viel het me op dat in iTunes bij geen enkele track de Album Artist is gevuld. Het lijkt erop dat dit iets specifieks van FireFly is.
Ik heb zitten kijken in de documentatie van DAAP en zie daar staan dat het DAAP protocol zelf de volgende tags meestuurt:
dmap.itemid,dmap.itemname,dmap.itemkind,dmap.persistentid,
daap.songalbum,daap.songartist,daap.songbitrate,
daap.songbeatsperminute,daap.songcomment,daap.songcompilation,
daap.songcomposer,daap.songdateadded,daap.songdatemodified,
daap.songdisccount,daap.songdiscnumber,daap.songdisabled,
daap.songeqpreset,daap.songformat,daap.songgenre,
daap.songdescription,daap.songrelativevolume,
daap.songsamplerate,daap.songsize,daap.songstarttime,
daap.songstoptime,daap.songtime,daap.songtrackcount,
daap.songtracknumber,daap.songuserrating,daap.songyear,
daap.songdatakind,daap.songdataurl,com.apple.itunes.norm-volume
Ik haal daaruit niet of hierbij de album artist zit (is dit het verschil tussen songartist en songcomposer?). Dat bracht mij op het idee dat er misschien alternatieven zijn voor FireFly als iTunes server. Ik kan alleen niet zoveel vinden, iemand ervaringen mee? Zijn die er?
Wellicht zijn er alternatieven? Ik wil in ieder geval géén standaard iTunes + shared library op mijn server, omdat deze geen automatische synchronisatie kent.
ik post dit in APL omdat DAAP een specifiek Apple protocol is, hoewel ik op zoek ben naar een Windows toepassing