Toon posts:

Draadloos netwerk eruit, help...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik had tot voor kort een draadloos netwerk voor een laptop die ik alleen maar gebruik.
Ik wilde een Nintendo Wii aansluiten op dit netwerk, maar hierdoor heb ik de fatale fout gemaakt om mijn draadloze router te resetten omdat ik de WEP key niet kon vinden. (Daarvoor moest ik inloggen op de router, maar was de login gegevens kwijt, dus ik dacht: resetten is de enige mogelijkheid...)

Daarna begon dus de ellende, geen internet meer...
Uiteindelijk na veel gegoogle ben ik erachter dat ik wel internet heb, via een kabel uit het modum van UPC kan ik namelijk wel internetten. Maar ik kan niet meer inloggen op de router. Na het resetten was me dit wel even gelukt door 192.168.62.1 in te typen in de browser. Ik heb toen wat instellingen veranderd (zoals ip adres en dergelijke)
maar daarna kon ik er dus niet meer op.

Nu heb ik op google gelezen dat ik een pc met kabelverbinding moet hebben (wat ik dus heb, mijn laptop) en dan een kabeltje vanuit de router naar mijn pc moet trekken. Alleen zit er op deze DELL laptop een aansluiting waar geen kabeltje meer voor te krijgen is. (Een switch die iets kleiner is dan degene waar ik de netwerk kabel in heb.)

Ik heb een Canyon wf506 draadloze router en een modum van UPC.
Ik heb Windows XP.

Hoe kan ik nu mijn draadloze internet weer aan de praat krijgen?
Hebben jullie meer info nodig?
Hoor het graag.

Edit: Ik heb ook al de kabel vanuit het modem in de router gedaan en dan een andere kabel naar mijn pc gedaan, maar dan kwam ik internet niet meer op en dus ook niet op de router...

p.s Ik heb echt al heel veel gezocht op google enzo, maar kom er echt niet uit :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 21:40 . Reden: meer info ]

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 17:39
Probeer dit eens:

Zet alles uit.
Zet het in deze volgorde weer aan:

Modem->Router->PC

Kijk of je nu een verbinding hebt

elrobbo

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-03 13:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ben geloof ik ook even het spoor bijster, dus ik probeer er soep van te maken:

Je hebt een modem van UPC.
Dit modem is aangesloten op een draadloze router.
Hier had je draadloos verbinding mee, beveiligd met WEP
Je hebt per ongeluk je WEP key meggeggooid, dus resette je de router, hierdoor kon je niet meer op internet.
Je kan wel met een UTP op je modem, maar niet op je router? Er zit geen aansluiting op je laptop? Dat laatste lijkt me vreemd, ik kan me niet voorstellen dat je geen netwerkaansluiting op je laptop hebt. Deze moet je met een UTP ook gewoon op je router aan kunnen sluiten. Kijk vervolgens in de handleiding van je router hoe je verbinding moet maken en inloggen op de router zelf (idd meestal 192.168.2.1 oid).

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:37

bord4kop

maximaal 100KB!

Even een paar dingen voor de duidelijkheid:
modem
Alleen zit er op deze DELL laptop een aansluiting waar geen kabeltje meer voor te krijgen is. (Een switch die iets kleiner is dan degene waar ik de netwerk kabel in heb.)
8)7 Een switch? Een switch is een netwerk apparaat om netwerk connecties te maken. Als "het iets kleiner" is dan de netwerkkabel (Rj45), heb je waarschijnlijk gewoon een (telfoon) modem (RJ11) in je laptop en geen netwerkkaart.

Je kan je router, ook even oppakken en aansluiten op je PC. Sluit hem dan wel aan op 1 van de 4 switch poorten en niet op je WAN link ;)

BTW:
Mocht je het vergeten zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door bord4kop op 23-07-2008 10:39 ]

| Security Management |

Verwijderd

Topicstarter
elrobbo schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:25:
Probeer dit eens:

Zet alles uit.
Zet het in deze volgorde weer aan:

Modem->Router->PC

Kijk of je nu een verbinding hebt
Dit heb ik al gedaan, helaas zonder effect :-(
ED L
Ik ben geloof ik ook even het spoor bijster, dus ik probeer er soep van te maken:

Je hebt een modem van UPC.
Dit modem is aangesloten op een draadloze router.
Hier had je draadloos verbinding mee, beveiligd met WEP
Je hebt per ongeluk je WEP key meggeggooid, dus resette je de router, hierdoor kon je niet meer op internet.
Je kan wel met een UTP op je modem, maar niet op je router? Er zit geen aansluiting op je laptop? Dat laatste lijkt me vreemd, ik kan me niet voorstellen dat je geen netwerkaansluiting op je laptop hebt. Deze moet je met een UTP ook gewoon op je router aan kunnen sluiten. Kijk vervolgens in de handleiding van je router hoe je verbinding moet maken en inloggen op de router zelf (idd meestal 192.168.2.1 oid).
Ik heb inderdaad een modem van UPC.
Modem is aangesloten op mijn draadloze router van Canyon (type WF506)
De wepkey kon ik niet meer achterhalen, ik moest hiervoor inloggen op de router wat kan door het IP adres 192.168.62.1 in te typen in de browser. Dat lukte op dat moment, alleen was ik de inloggegevens van de router kwijt! (standaard admin 1234 werkte niet, dus het was veranderd, maar waarin dat wist ik dus niet meer!!)
Omdat ik er niet in kon, heb ik op google lopen zoeken en toen kreeg ik via internet het idee dat de enige oplossing was, router resetten.
Dat heb ik toen gedaan. Maar toen gaf mijn router dus geen internet meer door.

Ik weet niet wat een UTP is, maar denk een kabeltje ofzo?
Want rechtstreeks via het modem van UPC kan ik dus wel internet op, maar de router geeft niks meer door. Dus als ik de kabel van het modem in de router stop, en dan een kabeltje van mijn router naar de laptop dan geeft de router geen internet door. Ook kan ik niet meer inloggen op de router, wanneer ik het IP adres intyp zoals hierboven dan krijg ik een google search wanneer ik internet heb (dus rechtstreeks vanuit het modem).
Wanneer ik het IP adres intyp als ik de verbinding modem -> router -> laptop heb dan kan de page niet gevonden worden.

Ter verduidelijking, er zit wel één aansluiting op mijn laptop waar de internetkabel inkan. Daarnaast zit nog een ingang, die iets kleiner is dan de internetkabel, waardoor ik er niks in kan doen. Ik ben gisterenavond naar de mediamarkt geweest om te kijken of ik daar een kabeltje voor kon vinden zodat ik dus rechtstreeks met inet verbonden kon blijven en mijn router aan mijn laptop kon koppelen, maar een kabeltje voor eebn dergelijke aansluiting was nergens te krijgen volgens de Mediamarkt...

Ik ga nu nog verder zoeken op inet naar een handleiding van de router, hopelijk kan ik zo verder ermee. Maar ja... op de een of andere manier kan ik dus niet inloggen op de router meer en de instellingen zijn dus gereset waardoor de router geen internet meer doorgeeft aan mijn laptop.
Je kan je router, ook even oppakken en aansluiten op je PC. Sluit hem dan wel aan op 1 van de 4 switch poorten en niet op je WAN link
Volgens mij had ik dit geprobeerd, maar ik ga het straks thuis nog een keer proberen, misschien had ik wel de kabel per ongeluk in de WAN aansluiting gedaan :X

Verwijderd

Topicstarter
Hoi daar was ik weer. Ik had inderdaad de router aangesloten aan de pc via een van de vier poorten, niet via WAN, daar zat de kabel vanuit de modem in, dit werkte ook niet ;(
hellup :|

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Heb je bij je netwerkeigenschappen een ip-adres vastgesteld? Dan dit uitzetten. Bij je netwerkkaart dus en niet bij je wifi. Dan kabel vanaf je compu naar de router, poort 1,2,3 of 4 en als het goed is krijg je netwerkverbinding. Dan moet je kunnen inloggen op je router via het bekende ip-adred het standaard wachtwoord.

Succes

Waarom? Omdat het kan!!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
1. Reset je router (je hebt al met ips lopen kutten, dus begin even helemaal kaal. Zie handleiding van je router
2. Trek de zooi los (werkt toch al niet)
3. Reset je modem (uitzetten, en dan weer aan en wachten tot lampjes upstream,downstream en ONLINE branden.
4. Sluit de kabel vanaf je modem aan op de WAN poort van je router
5. Zet je router aan
6. Wacht ff tot router opgestart is (houd ff 1min aan, better safe than sorry)
7. Reboot je pc (is voor jouw ff t makkelijkst). Uiteraard bij IP instellingen alles op automatisch verkrijgen.
8. Je hebt nu internet (normaalgesproken)

9. Ga naar je router, http://192.168.nogwattes-zie-je-handleiding
10. Beveilig je netwerk (zie handleiding
11. Onthoud de wepkey beter dan de vorige keer. (Voorkeur: gebruik WPA, wep is niet echt veilig)

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 23-07-2008 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lolhozer schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:04:
Heb je bij je netwerkeigenschappen een ip-adres vastgesteld? Dan dit uitzetten. Bij je netwerkkaart dus en niet bij je wifi. Dan kabel vanaf je compu naar de router, poort 1,2,3 of 4 en als het goed is krijg je netwerkverbinding. Dan moet je kunnen inloggen op je router via het bekende ip-adred het standaard wachtwoord.

Succes
Hey Lolhozer,

geen idee of dat is gedaan...
Hoe zet ik dat uit? Of moet ik gewoon de stappen volgen van DJsmiley?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:14:
[...]

Hey Lolhozer,

geen idee of dat is gedaan...
Hoe zet ik dat uit? Of moet ik gewoon de stappen volgen van DJsmiley?
Volg DJsmiley maar, ik volg zijn redenatie, hij legt het goed uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:52:
[...]

Volg DJsmiley maar, ik volg zijn redenatie, hij legt het goed uit :)
Hey jongens, ik ga het vanaaf uitproberen...
Als het is gelukt kom ik een jubelend bericht schrijven hier :+

Verwijderd

Topicstarter
Jeee gelukt! Ik heb weer draadloos internet WHOEPIE!!
Maarrr... Geen idee waar ik die webkey nu kan vinden op de router. (Wil namelijk mijn Wii en ds aansluiten op inet, dat is waarom ik wep gebruik)

Beveiligen weet ik ook niet hoe dat moet....

Verwijderd

Topicstarter
Draadloze verbinding is alweer weg...
Wilde 'm beveiligen. Had op de router gevonden waar ik de webkey kon vinden, dus heb de phassphrase opnieuw ingesteld. Daarna kwam ik niet meer op internet...
Nu werkt het alleen wanneer ik een kabeltje vanuit de router naar mijn pc doe. Dan heb ik internet, anders niet...
De foutmelding die ik krijg is dat het IP adres vernieuwd kan worden, en hij geeft zodra ik de kabel uit mijn pc haal de melding dat er een LAN kabel niet is aangesloten....
Ik word er gek van 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 20:39 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat zie je wel vaker, dan kon het wel eens wezen dat er een typfoutje in je passphrase zit
(tenzij je dhcp domweg uitstaat)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:37:
dat zie je wel vaker, dan kon het wel eens wezen dat er een typfoutje in je passphrase zit
(tenzij je dhcp domweg uitstaat)
Wat is dhcp?
En ik heb mijn post net ge-edit, dat hij dus aangeeft dat er een LAN kabel niet is aangesloten wanneer ik die kabel uit mijn pc haal...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) dhcp deelt dus adressen uit die je laptop (standaard) graag wil hebben Wikipedia: Dynamic Host Configuration Protocol
je kan per netwerkkaart configureren of die via dhcp een adres moet krijgen, ofdat je handmatig in wil stellen
2) die kabel die je uit je haalt, noem je vaak ook "lan kabel"

ik gok nog steed op een verkeerde passphrase

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hele procedure opnieuw doorlopen.
Resetten router en modum, pc restarten etc. Dan heb ik weer draadloze verbinding. Als ik dan de webkeys heb ingesteld met mijn phassfrase, kan ik daarna niet meer op internet. Ik weet zeker dat ik de phassphrase goed heb ingetypt.
De foutmelding die ik krijg als ik na het intypen van de passphrase krijg is:

"U hebt mogelijk geen toegang tot internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen."

Wat doe ik toch verkeerd?
Het werkt draadloos zolang ik dus niets beveiligd heb... Wanneer ik het beveiligd hebt werkt het alleen maar via de kabel... Doe ik instellingen verkeerd?
Waar ik de instellingen voor de beveiliging maakt ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i48.photobucket.com/albums/f213/assie22/router.jpg

Bij de webkeys instellen ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i48.photobucket.com/albums/f213/assie22/router2.jpg

Ik vul dan daar een phassphrase in en klik dan op generate.

Als ik netwerk herstellen kies, zie je deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://i48.photobucket.com/albums/f213/assie22/status.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 21:23 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die zelfde wepkey moet je in windows ook meegeven ... dat mis ik een beetje zeg maar

iets in me zegt dat shared beter werkt btw

als dat niet werkt, probeer ook eens de hezadecimale optie

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 30-07-2008 21:33 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:32:
die zelfde wepkey moet je in windows ook meegeven ... dat mis ik een beetje zeg maar

iets in me zegt dat shared beter werkt btw

als dat niet werkt, probeer ook eens de hezadecimale optie
Help |:(
Begrijp niet wat je allemaal zegt...
Waar moet ik het in windows ingeven?
Wanneer ik de wepkeys op de router heb ingesteld met de phassphrase dan maak ik opnieuw verbinding, en dan voer ik de phrase in. Daarna is de draadloze verbinding dus weg en werkt het alleen met de kabel erin.

Wat is de hezadecimale en waar vind ik die?

Heb net de instelling op shared gezet, maar helaas... Dit werkt dus ook niet, zelfde probleem. Het IP adres vernieuwd doet hij niet meer... (netwerkadres verkrijgen lukt niet...)

Zou ik hier wat moeten aanpassen?

Afbeeldingslocatie: http://i48.photobucket.com/albums/f213/assie22/instellingen.jpg

Ik heb nu onderste optie gekozen (dynamic Ip), moet ik misschien static ip configureren?

Of zou ik, bij de laatste stap van het configureren van dynamic IP hier wat in moeten vullen:

Afbeeldingslocatie: http://i48.photobucket.com/albums/f213/assie22/dns.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 21:58 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:41:
[...]

Help |:(
Begrijp niet wat je allemaal zegt...
Waar moet ik het in windows ingeven?
Wanneer ik de wepkeys op de router heb ingesteld met de phassphrase dan maak ik opnieuw verbinding, en dan voer ik de phrase in. Daarna is de draadloze verbinding dus weg en werkt het alleen met de kabel erin.

Wat is de hezadecimale en waar vind ik die?

Heb net de instelling op shared gezet, maar helaas... Dit werkt dus ook niet, zelfde probleem. Het IP adres vernieuwd doet hij niet meer... (netwerkadres verkrijgen lukt niet...)

Zou ik hier wat moeten aanpassen?

[afbeelding]

Ik heb nu onderste optie gekozen (dynamic Ip), moet ik misschien static ip configureren?

Of zou ik, bij de laatste stap van het configureren van dynamic IP hier wat in moeten vullen:

[afbeelding]
Dat zijn je WAN instellingen ... daar kan je beter vanaf blijven als je nu internet heb :+

klopt het dat je passphrase allemaal nullen zijn ?

En wat als je _nadat_ je je wireless heb ingesteld je PC is reboot .
en al je oude instellingen is weg gooit van je voorkeurs netwerken op je Windows pc.

Zoek anders even op internet naar HOWTO : Setup a secure wireless connection .

Want je begrijpt er de ballen niet van zie ik al .... Heb je al wel je handleiding doorgebladerd ? daar word het namelijk ook stap voor stap uitgelegd ..... :+ Daar zijn het handleidingen voor :X

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 08:13:
[...]

Dat zijn je WAN instellingen ... daar kan je beter vanaf blijven als je nu internet heb :+

klopt het dat je passphrase allemaal nullen zijn ?

En wat als je _nadat_ je je wireless heb ingesteld je PC is reboot .
en al je oude instellingen is weg gooit van je voorkeurs netwerken op je Windows pc.

Zoek anders even op internet naar HOWTO : Setup a secure wireless connection .

Want je begrijpt er de ballen niet van zie ik al .... Heb je al wel je handleiding doorgebladerd ? daar word het namelijk ook stap voor stap uitgelegd ..... :+ Daar zijn het handleidingen voor :X
Wat zijn de WAN instellingen? Die eerste afbeelding?

Nee de phasphrase had ik zelf ingesteld, maar even voor het plaatje weggehaald :-)

De handleiding heb ik al niet meer, en geprobeerd bij de supportdesk op te vragen, maar je kan niet bellen en bij het mailen kreeg ik steeds een foutmelding :(

Ik snap er inderdaad de ballen niet van, en ik weet dus ook niet waar het mis gaat.
Wanneer ik de wepkeys niet instel, dus onbeveiligd internet heb, kan ik wel wireless internetten. Maar zodra ik dat dus instel is het afgelopen...

Hoe doe ik dit:
"En wat als je _nadat_ je je wireless heb ingesteld je PC is reboot .
en al je oude instellingen is weg gooit van je voorkeurs netwerken op je Windows pc."

De oude instellingen weggooien bedoel ik... Waar vind ik die, en wat kan ik wel/niet weggooien? Voordat de boel weer op tilt slaat :+

Dat kan ik wellicht eerst proberen...
Jullie kunnen door mijn vage uitleg zeker ook niet de vinger op de zere plek leggen of wel? 8)7

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:29

St@m

@ Your Service

Jawel hoor, je moet in Windows zoeken naar de draadloze netwerken.
Dan pak je je eigen netwerk. Vul bij de beveiliging dezelfde code in als er gegenereerd wordt op je router.
Voila je hebt beveiligd internet.
WAN instellingen zijn de Wide Area Network instellingen, in jouw geval, het internet, dus de internet instellingen. Hier hoef je verder niet aan te komen!

Vul bijvoorbeeld op de router in Chrisjon, je zal zien dat 1 van de gegenereerde codes 8bc3c147df is.
8bc3c147df vul je dan in in de beveiligingsbox in Windows.
Je moet natuurlijk niet je netwerk gaan beveiligen met mijn naam, dit is een voorbeeld

[ Voor 53% gewijzigd door St@m op 31-07-2008 14:31 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1