Toon posts:

stand alone dvd speler vs Ext.HD vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wazzap?
Ik heb een tijdje terug een zeer goedkope dvdspeler gekocht merk Salora .
(zo eentje die je gewoon op je tv aansluit)
Hij is xvid avi divx mp3 en jpeg competable en heeft een usb en sd aansluiting.
Tot mijn verbazing herkent hij hierdoor ext. hd's.
En dan nu mijn probleem: Over de harddisk dus...
Wat ik ook doe. In het hoofdmenu van de dvdspeler zijn de bestandsnamen afgekort tot de eerste 4 letters van de bestands naam en er klopt niets van de volgorde van de bestanden.
Dit laatste is echt irritant als je een heel seizoen van een tvserie wil bekijken.
En dan nu mijn vraag:
Is er een mogenlijkheid om dit te verhelpen door iets te veranderen op de harddisk. waardoor de dvdspeler in ieder geval de bestanden in de juiste(door mij bepaalde) volgorde onder elkaar zet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt
Ruben

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
werkt het als je in de bestandsnaam van je series het episodenummer aan het begin zet (bijvoorbeeld 1x01.teletubbies.avi). Want kennelijk is dit een beperking in je dvd speler. Misschien is er nieuwe firmware die dit probleem verhelpt, maar bestandsnamen even aanpassen lijkt me eenvoudiger.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de Salora DVD324HBL http://www.salora.nl/docs/nl/product/dvd/324nl.html
Er zijn nog wel wat meer vage beperkingen.
Ook de srt ondertiteling is een belachelijk groot en vaag lettertype.
en die firmware update kan ik nergens op het net vinden. Mischien kan iemand me helpen zoeken.
Dat zou te gek zijn.
Ja en dat aflevering nr en dan eerste letters(bijv. friends 02x12 wordt 12fr) doe ik u al. Dus een goeie tip. lol

Verwijderd

Krijg zelf helemaal geen srt ondertitels in beeld. Gebruik dezelfde naam als de movie uiteraard. Wel vanaf usb stick. Hoe zet je de ondertitels aan ?