Toon posts:

geen bios zichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

Ik heb een tijd geleden een HD-ready LCD televisie gekocht en aangesloten op de DVI uitgang van mijn grafische kaart met een DVI-HDMI kabel. In mijn televisie zitten enkel HDMI en scart ingangen.
Nu wil ik graag mijn windows vista downgraden naar windows XP, het enige probleem is nu dat ik als ik mijn pc opstart niet het bios te zien krijg, maar na ongeveer een minuut springt mijn scherm aan zodra windows vista opstart. Komt dit omdat ik mijn grafische kaart als output gebruik en deze pas geactiveerd wordt zodra vista opstart?

Heeft iemand een idee hoe ik met de huidige opstelling toch het bios kan zien om windows van een disc te installeren?

Verwijderd

Er wordt eerst opgestart van een andere aansluiting of videokaart. ;)
Dus instellingen veranderen of aansluiting wisselen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 20:39 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Leen een monitor, zodat je kunt installeren, en zet dan het TV systeem op?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Omslachtige oplossing Gambieter en dat wil ik dus liever anders doen.

Er zitten twee DVI uitgangen in mijn videokaart. Ik zal de andere wel eens proberen. Vooralsnog beiden bedankt voor de replies.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:43:
Omslachtige oplossing Gambieter en dat wil ik dus liever anders doen.
Waarom omslachtig? Is makkelijk en werkt verzekerd. Maar natuurljk mag je moeilijk doen waar het makkelijk kan ;)

Andere DVI poort zou kunnen, maar als het driver gerelateerd is, dan gaat het niet zomaar werken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
De andere poort werkt inderdaad niet. Als het een driver probleem is, waar is dit dan te verhelpen?
Ik heb de driverset van Nvidia (versie 7.15.11). Mijn videoplank is een nvidia 7900GT.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Heb je nergens een crt monitor staan ofzo?
Wat had je voor die LCD er dan aan hangen, of is alles nieuw?
Zoals gambieter zegt, is dat de makkelijkste manier om je probleem te verhelpen.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:03:
De andere poort werkt inderdaad niet. Als het een driver probleem is, waar is dit dan te verhelpen?
Ik heb de driverset van Nvidia (versie 7.15.11). Mijn videoplank is een nvidia 7900GT.
Heb je niet nog een VGA/DVI/HDMI aansluiting op je moederbord of op een andere videokaart in de PC zitten, waarvan de PC opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VGA aansluiting in mijn computer zitten, maar het vreemde is dat de VGA in mijn pc uit pinnetjes bestaat. Ik heb een tijd gezocht naar een juiste connector van VGA-HDMI maar ik vind enkel de stekkers die juist uit pinnetjes bestaan. Daarnaast schijnt VGA analoog signaal te zijn en HDMI digitaal wat volgens mij ook voor problemen zorgt.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:13:
Ik heb een VGA aansluiting in mijn computer zitten, maar het vreemde is dat de VGA in mijn pc uit pinnetjes bestaat. ...
Seriele DE9 / COM poort:
Wikipedia: Serial port
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ea/Serial_port.jpg/800px-Serial_port.jpg

☻/
/▌
/ \

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
Het kan ook goed zijn dat de videokaart wel gewoon beeld geeft op de dvi tijdens de bios/pre-windows, maar dat de gebruikte resolutie niet door de tv op de hdmi ingang geaccepteerd wordt. Pas als de Windows driver actief wordt en er een juiste hdmi resolutie op de uitgang staat geeft je tv dan beeld. In dat geval dus zoals hierboven gezegd even een losse monitor eraan hangen. Wat meer specs zou ook handig zijn trouwens.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:13:
Ik heb een VGA aansluiting in mijn computer zitten, maar het vreemde is dat de VGA in mijn pc uit pinnetjes bestaat. Ik heb een tijd gezocht naar een juiste connector van VGA-HDMI maar ik vind enkel de stekkers die juist uit pinnetjes bestaan. Daarnaast schijnt VGA analoog signaal te zijn en HDMI digitaal wat volgens mij ook voor problemen zorgt.
Dat heet een seriële poort (twee rijen van pinnetjes op je PC), en VGA-HDMI kan niet, analoog naar digitaal kan niet met een simpel stekkertje.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik maar eens een monitor proberen te regelen. Bedankt voor de hulp allemaal.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:03:
Het is in ieder geval geen driverprobleem, aangezien het probleem er juist is vóórdat er überhaupt stuurprogamma's voor je videokaart zijn geladen. Toen ik je startpost las, dacht ik hetzelfde als Nielson.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b mompelt iets over primary in BIOS vs primary in windows...

Los daarvan, "Omslachtige oplossing Gambieter en dat wil ik dus liever anders doen." getuigt niet bepaald van de inzet die we verwachten voor je hier een topic opent, laat staan die je toont als anderen je al op weg proberen te helpen. GoT is er niet om het wiel steeds opnieuw uit te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.