Toon posts:

PC boot pas vanaf HD na reset pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu wat vreemds.
Heb nu mn SATA schijf een tijd aangesloten op mn HTPC. Gister bootte alles nog goed.
Alleen als ik nu boot krijg ik eerst een bootdisk failure. Reset ik dan de pc dan boot hij wel van de HD.
Lukt dus alleen na een reset. Als ik em compleet uit doe en weer opstart dan is de HD weer te laat actief.
Lijkt net of de HD te langzaam opspint.
Is dit een veel voorkomend probleem bij setup: gigabyte ma-gm69 + 750gig samsung SATA?

Ik kon niks vinden op google. Lastig..

Ik heb nog even met SpeedFan gekeken naar de smart values. Nu zie ik dat de spinuptime 77 is.
Is dat een beetje gangbaar?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel kikje

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55

-ET-

Phone Home

Wat voor Voeding heb je in je HTPC zitten. Het lijkt erop dat je voeding bij een full boot niet genoeg vermogen kan leveren waardoor je SATA schijf niet goed kan opspinnen. Bij een reset wordt afaik minder piek vermogen gebruikt waardoor hij wel goed doorstart. Test het eens door met wat minder apparaten op je voeding te starten. Kijken of het dan wel goed door boot.

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Heb je al je hd nagekeken op fouten met chkdsk?

Eigenlijk niet kicken binnen 24 uur he :)

^^ klinkt als een waarschijnlijker probleem :) . Ik dacht dat hij misschien de 2e keer wat toleranter werd, maar dat is wel wat vergezocht

[ Voor 43% gewijzigd door -j-k- op 23-07-2008 08:35 ]

Vimeo, YouTube

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik heb hetzelfde probleem gehad alleen was het af en toe. Kwam vooral voor nadat ik een livedisk had geboot en daarna restarte zonder livedisk. Boot disk failure zegt ie dan. Stroom eraf stroom erop hielp dan meestal, in sommige gevallen moest ik ff de kast opendoen en de stroomtoevoer ff wiebelen/aandrukken.

Het probleem kwam later aan het licht, het gele kabeltje van de voedingskabel die in de harddisk hing, zat een beetje los. Die maakte dus niet altijd goed contact, terwijl die plug wel goed in de harddisk zat. Een andere stroomkabel ernaar toe heeft het probleem bij mij opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een 450 watt voeding van Antec.
Verder heb ik geen stroom verslindende apparaten aangesloten. Wat ik wel heb geprobeerd is de CD-rom speler ontkoppelen gezien deze ook via SATA is aangesloten.
Er zit geen videokaart in etc. Alles onboard. Wel een tvkaart en pciwireless.
Het probleem speelt eigenlijk vanaf het begin dat ik de HD heb gekocht. Heb t de eerste dagen niet gemerkt omdat er een cdtje in de lade lag. Hierdoor probeerde hij eerst te booten van cd en had de HD voldoende tijd om op te spinnen.

Wat ik nu ga doen is een andere HD in de case doen. Deze is dan welliswaar IDE maar ook 7200 touren. Mocht de test HD ook niet snel genoeg opspinnen dan vind ik het een voeding probleem. Zo wel dan gaat de SATA HD RMA.
Ik wil dit ff snel fixen want morgen is mn laatste werkdag voor de vakantie en daarna zal ik een stuk minder in deze stad zijn waar ik de HD heb gekocht.
Dus ik hoop dat ik hier goed aan doe!

Verwijderd

Topicstarter
Kick (nee kidding)
Ik ben naar norrod geweest vanmiddag. Binnen 1 minuut liep ik weer de deur uit met een nieuwe. Zonder controle oude schijf.
Top bedrijf !

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Lost dit het probleem daadwerkelijk op?

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik nog niet achter. Ik neem aan van wel want een IDE schijf was zo maar klaar met opspinnen en bootte uiteraard ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 23:36 ]

Pagina: 1