Heren medentweakerts,
Op dit moment heb ik een linux server draaien met de volgende indeling
Dit is dus 1x 80GB, nu wil ik deze install behouden en over zien te krijgen op een RAID1 set.
Maar hoe is dit het beste aan te pakken ? (2x80GB RAID1)
Ik begrijp dat het wel een hardwareraid moet zijn omdat het anders zowieso niet kan, maar dat is geen probleem, ik heb hiervoor een 3ware liggen die deze raid1 kan draaien voor mij
Nu is echter de vraag hoe zet ik het over zodat het 100% klopt in de raid nadien ?
Moet ik dan met software als acronis of ghost aan de gang, of is er wellicht een handigere manier ?
(de disk dden naar bijv alle 2 de nieuwe disks ?)
Op dit moment heb ik een linux server draaien met de volgende indeling
Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/sdd5 132G 2.9G 123G 3% / /dev/sdd1 101M 7.8M 88M 9% /boot /dev/sdd2 97G 33M 92G 1% /home
Dit is dus 1x 80GB, nu wil ik deze install behouden en over zien te krijgen op een RAID1 set.
Maar hoe is dit het beste aan te pakken ? (2x80GB RAID1)
Ik begrijp dat het wel een hardwareraid moet zijn omdat het anders zowieso niet kan, maar dat is geen probleem, ik heb hiervoor een 3ware liggen die deze raid1 kan draaien voor mij
Nu is echter de vraag hoe zet ik het over zodat het 100% klopt in de raid nadien ?
Moet ik dan met software als acronis of ghost aan de gang, of is er wellicht een handigere manier ?
(de disk dden naar bijv alle 2 de nieuwe disks ?)
[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-07-2008 19:48 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner