Hallo mede tweakers,
Graag zou ik jullie een vraag willen stellen m.b.t. een desktop waar ik al ongeveer 4 maanden problemen mee heb.
Probleem:
Ongeveer een half jaar geleden heb ik een nieuwe computer in elkaar gezet. Dit heb ik natuurlijk met speciale ESD veilige spullen gedaan.
Na ongeveer een maand goed gedraaid te hebben begon deze erg traag te worden en soms vast te lopen. Na een herstart gaf hij meteen nadat het logo van het mobo voorbij gekomen was een foutmelding Schrijfleesfout druk op ctrl-alt-del om de computer opnieuw op te starten. Dus ik doe dat en hij deed het weer, dacht gelukkig is het maar iets eenmaligs.
Een week daarna gebeurde het weer maar toen bleef hij die melding geven en starte dus helemaal niet meer op. Nadat hij het gelukkig weer even deed, heb ik meteen al mijn bestanden gebackupt en even snel in het logboek gekeken v/d computer. Deze stond vol met fouten over de hardeschijf (leesfout, schrijffout, enz). Dus dan maar even openmaken en kijken, vervolgens ook maar even hardeschijf in een andere SATA poort gedaan, computer opgestart en weer foutmelding.
Ik was het zat, heb uiteindelijk maar een nieuwe hardeschijf erin gezet en windows opnieuw geinstalleerd. Gelukkig was het probleem over,... dacht ik. 3 maanden later (nu) begon het weer en ik weet er geen raad meer mee.
Hebben jullie enig idee, ik denk zelf aan het geheugen of het moederbord. Maar weet het niet zeker.
Geprobeerd
Nieuwe harddisk erin.
Windows opnieuw geinstalleerd
Bios boot volgorde HDD bovenaan gezet
Bios terug gezet naar fabrieks instellingen
Andere SATA poort geprobeerd
Geprobeerd op te starten in veilige modus
Harddisk gecontrolleerd op fouten -- GEEN
Harddisk S.M.A.R.T. controle -- GOOD
Voltages gecontrolleerd -- Goede waardes volgens externe PCI kaart.
Configuratie
Behuizing PC Case Spire Bergwind II
Voeding PSU Spire Jewel 420W Low Noise
Moederbord MB ASROCK ConRoe1333-D667
Processor CPU INTEL P4 - C2D E4500 - LGA775 2.2GHZ
Geheugen MEM KINGSTON 1024MB DDR2/667
Hardeschijf Hdd Hitachi 250gb S-Ata
Brander Opti DVD WRITER LITE ON Black
OS Windows Xp Home Edition + Service Pack 2 (NL)
Muis Logitech Oem Mouse Optical Black Rx-250
Toetsenbord Logitech Oem Keyboard Internet Black Ps/2 - 350
Speakers Logitech Oem Speaker S120 Black
Cardreader Internal Card Reader Blck/Ivry Oem
Jongens alvast bedankt, ik kan alle hulp suggesties gebruiken.
Graag zou ik jullie een vraag willen stellen m.b.t. een desktop waar ik al ongeveer 4 maanden problemen mee heb.
Probleem:
Ongeveer een half jaar geleden heb ik een nieuwe computer in elkaar gezet. Dit heb ik natuurlijk met speciale ESD veilige spullen gedaan.
Na ongeveer een maand goed gedraaid te hebben begon deze erg traag te worden en soms vast te lopen. Na een herstart gaf hij meteen nadat het logo van het mobo voorbij gekomen was een foutmelding Schrijfleesfout druk op ctrl-alt-del om de computer opnieuw op te starten. Dus ik doe dat en hij deed het weer, dacht gelukkig is het maar iets eenmaligs.
Een week daarna gebeurde het weer maar toen bleef hij die melding geven en starte dus helemaal niet meer op. Nadat hij het gelukkig weer even deed, heb ik meteen al mijn bestanden gebackupt en even snel in het logboek gekeken v/d computer. Deze stond vol met fouten over de hardeschijf (leesfout, schrijffout, enz). Dus dan maar even openmaken en kijken, vervolgens ook maar even hardeschijf in een andere SATA poort gedaan, computer opgestart en weer foutmelding.
Ik was het zat, heb uiteindelijk maar een nieuwe hardeschijf erin gezet en windows opnieuw geinstalleerd. Gelukkig was het probleem over,... dacht ik. 3 maanden later (nu) begon het weer en ik weet er geen raad meer mee.
Hebben jullie enig idee, ik denk zelf aan het geheugen of het moederbord. Maar weet het niet zeker.
Geprobeerd
Nieuwe harddisk erin.
Windows opnieuw geinstalleerd
Bios boot volgorde HDD bovenaan gezet
Bios terug gezet naar fabrieks instellingen
Andere SATA poort geprobeerd
Geprobeerd op te starten in veilige modus
Harddisk gecontrolleerd op fouten -- GEEN
Harddisk S.M.A.R.T. controle -- GOOD
Voltages gecontrolleerd -- Goede waardes volgens externe PCI kaart.
Configuratie
Behuizing PC Case Spire Bergwind II
Voeding PSU Spire Jewel 420W Low Noise
Moederbord MB ASROCK ConRoe1333-D667
Processor CPU INTEL P4 - C2D E4500 - LGA775 2.2GHZ
Geheugen MEM KINGSTON 1024MB DDR2/667
Hardeschijf Hdd Hitachi 250gb S-Ata
Brander Opti DVD WRITER LITE ON Black
OS Windows Xp Home Edition + Service Pack 2 (NL)
Muis Logitech Oem Mouse Optical Black Rx-250
Toetsenbord Logitech Oem Keyboard Internet Black Ps/2 - 350
Speakers Logitech Oem Speaker S120 Black
Cardreader Internal Card Reader Blck/Ivry Oem
Jongens alvast bedankt, ik kan alle hulp suggesties gebruiken.