3com 4500 + 5500 Vlan domein ?

Pagina: 1
Acties:

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
Wij zijn bezig onze (zeer)oude cisco switches te vervangen door 3com 5500G's (core) en 4500's (access)
Met onze cisco switches had ik een VTP domein geconfigureerd met ISL links tussen de switches waardoor vlan's automatisch richting andere switches werden gezet.
Nu kan ik dit op de nieuwe 3com's niet terug vinden.

Ik heb op de 5500G wel 'gvrp' gevonden die volgens de documentatie ongeveer hetzelfde zou moeten doen alleen de 4500's hebben deze functie niet.

de 5500's staan in 1 stack met 3 stacks van 4500's gelinked op de core met lacp (2 kabels met load sharing/failover per stack)

alle link-aggregation poorten configureren met 'port type is trunk + vlan permit' haalt niks uit.

Weet iemand waar/hoe dit zit met 3com switches ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:02

Predator

Suffers from split brain

VTP is een Cisco proprietary protocol dus dat lijkt me wel vrij normaal dat die 3com's dat niet ondersteunen (of ze zouden daarvoor een akkoord met cisco moeten hebben).

Maar heb je al eens gewoon een basic setup gemaakt als test zonder GVRP ?
Gewoon 2 switches met een trunk ertussen en manueel de vlan's aanmaken en testen ?

Maar als die andere 4500 switches dat ook al niet ondersteunen heb je een probleem ... :/

Manueel aanmaken is geen optie wellicht ?

[ Voor 5% gewijzigd door Predator op 23-07-2008 09:24 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Vicariously I live while the whole world dies

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
Handmatig vlans aanmaken zal vast wel werken, het gaat mij er om dat ik dat eigelijk maar op 1 plek wil doen, ik ging er van uit dat 3com zelf ook wel een VTP implementatie had bedacht zoals met wel meer dingen.
Als ik op de huidige cisco's een vlan aanmaak dan is dit vlan gelijk over ons hele netwerk bekend en hoef ik niet 5 andere switches af om hier iets op in te stellen, alleen om eventueel poorten er in te hangen als het niet met tagging gaat.

Het doel is uiteraard nog altijd zo weinig mogelijk te doen hebben O-)

Als ik die pdf zo wat doorkijk krijg ik toch het vermoeden dat 3com dit gewoon niet op hun switches heeft...