Toon posts:

Dell Latitude C610, Scherm kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Hoi, Ik ben nieuw hier, maar ik lees eigenlijk al zo'n 2 jaar tweakers maar ik zit nu toch echt met een probleem. (hierna ga ik me voorstellen ergens ofzo, als dat de bedoeling is)

Ik heb via Marktplaats een opknap laptop gekocht.
Dit zijn de specs:

Dell Latitude C610
1 Ghz, Pentium 3 M? -> Ik weet niet wat voor pentium het is.
20 Gb Harddisk 4200 RPM.
CD-Drive 24x
256 MB Ram
Accu =P Die het wel goed doet.

Nu het probleem, dit wist ik van tevoren al, het scherm is kapot.
Het probleem is, dat wanneer je hem aanzet, er allerlei strepen verschijnen op het scherm, maar er tussen in kun je nog wel de lettertjes lezen. Als je dit een tijdje doet, (aan/uit) wordt het scherm wit, en doet het niks meer.

Nu had ik ook gehoord dat een extern scherm wel werkt, en dat klopt. Dat werkt(e)
Daarmee kon ik opstarten, maar kwam ik erachter dat de Hardeschijf het niet doet.
Ik heb niet 123 een andere liggen, dus dat komt later wel.

Alleen nu sinds een uurtje, krijg ik die laptop ook niet meer op het externe scherm bij het aanzetten en pakt die automatisch het laptop scherm... Is hier een hotkey voor?

Nu zit ik dus, is de inverter stuk? of het laptop scherm zelf?
Hoe ik het moet vervangen is geen probleem, ik loop wel vaker te klote met oudere laptops.
Alleen dit is een best mooi ding... dus zou fijn zijn als ik hem weer aan de praat krijg.

Ik heb verders ook nog een oude Dell Latitude H500GT liggen, waarvan het moederbord stuk is, maar de onderdelen ok. Misschien is dit scherm een idee, het heeft dezelfde grootte, alleen de hoogte is iets anders. Maar ik denk dat dat niet gaat werken i.c.m. met de inverters.

Verders heb ik al contact opgenomen met Dell, maar die boeven blijven zeuren over de Service Tag, die ik aangepast heb, maar dat duurt nog 2 werkdagen dus ondertussen hoop ik dat jullie me iets verder kunnen helpen.

UPDATE: Als ik het scherm laat aanstaan op die strepen worden die strepen erg donker, en ergens vallen ze nu weg... toch het scherm stuk? Hij wordt nu btw, helemaal zwart... Wanneer je dan opnieuw de aan/uit knop intoets, wordt het scherm helemaal wit, met allerlei kleuren, blauw...
ach wacht hier een foto:

Scherm was weer aan te krijgen op externe monitor met FN + F8!

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/6077/fotos0053ve8.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/4571/fotos0052rs5.th.jpg

Alvast bedankt iedereen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 17:31 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Ja, dit is niet de inverter. Als die kapot is dan zie je gewoon niks meer als ik het goed heb.

Dit is een typisch geval van een kapotte kabel wat mij betreft. 2 klasgenoten van mij hebben eenzelfde type Acer en die hebben deze euvels al meerdere keren gehad samen. Langzaam wordt je scherm slechter en slechter. Wanneer ze hun scherm kantelden, draaiden ed kwam er soms weer beeld. Overigens is bij hen het hele scherm vervangen, dus het kan zijn dat dat nodig is.

Wanneer de verbinding wegvalt (omdat de draadbreuk even geen contact meer maakt) wordt het scherm wit omdat er geen data meer binnenkomt. Daarnaast kunnen ook een aantal lijnen compleet kapot zijn. Dan krijg je idd ook weer strepen omdat die data niet meer binnenkomt.

Ik zou zeggen, schroef beide laptops eens open en haal de schermen er voorzichtig uit. Kijk of het dezelfde types zijn, of anders de kabel te vervangen is oid. Ze zijn toch beide kapot, dus veel te verliezen zal er wel niet meer zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 22-07-2008 18:41 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2025

Gutteguttegut

CEO of TFD

Voor een manual : klik

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Nouw daar ben ik weer, hier foto's van de kabels...

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/817645.html -> H500GT.. Dies groen en oud.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/817646.html -> Dell C610.. Oranje.. en plat zoals de meeste, en moeilijk los te krijgen...

Dat gaat niet passen denk ik? Misschien een andere oplossing? Kan ik zo'n kabel ergens halen?

• GENETX
Dan zul je moeten googelen... Of misschien op marktplaats kunnen kijken of je nog een scherm kan vinden voor dit type (of op Google).

Kleur maakt op zich niet uit, maar ik neem aan dat de aansluiting ook niet gelijk is of de kabel mogelijk niet lang genoeg is om op het moederbord vast te kunnen zetten van de "goede" Dell.

Ik heb de titel iets duidelijker gemaakt overigens.

Verwijderd

Topicstarter
dat denk ik ook... en die aansluiting ziet er kleiner uit.
Hebben jullie nog van die oranje kabels? Want in een Toshiba Tecra zagen ze er aardig hetzelfde uit.
Probleem is dat die het nog wel doet, nouja... ook wat probleempjes maar dat ligt aan het batterijtje.

Maar ontopic: waar vindt ik zo'n kabel, want die schermen schieten niet echt op... is al veel op geboden. Ik ga die laptop weer doorverkopen denk ik als die het weer doet.

Verwijderd

Topicstarter
http://computer-software....vj8QugD3Z2&fta_ind=2&fs=1

Ik heb deze gevonden? Welke kabel heb ik precies nodig?

• GENETX
Ik denk dat je hem wel even kan mailen, denk dat hij wel weet welke je nodig hebt. Maar je kan blijkbaar de kabel wel loskrijgen op het scherm wat er bij zat?

Ik zit te gokken op de Latitude C600 of de D610 :+ . Ik ben niet zo thuis in de Dell nummering, maar mijn gevoel zegt de C600 kabel. De C600 en C610 zien er op Google gelijk uit, de D610 lijkt nieuwer.

offtopic:
Tijd voor een poll :?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-01 02:29

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je moet die man van die marktplaats advertentie even mailen, dan zal hij je om je serienummer vragen, en op basis daarvan weet hij welke laptop met welke type scherm het is.

Ik heb zelf goede ervaringen met hem, heb er vorig jaar ook mijn C610 laten repareren, en tot op de dag van vandaag werkt mijn vriendin dagelijks met de laptop :)

Zijn website is www.laptopreparatie.nl.

Ik zou als ik jou was niet op de gok een kabel bestellen, aangezien er verschillende type schermen van de C610 serie bestaan.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Pagina: 1