Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Programma's starten niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Merkwaardig probleem.. en helaas op de PC van mijn vader dus geen idee wat er vooraf gebeurd is.
Sinds enkele dagen start zijn Windows XP Pro op (normale snelheid), maar kunnen er geen programma's meer uitgevoerd worden.
Ik ga het toch proberen of iemand hier enig idee heeft wat het zou kunnen zijn, aangezien het nogal een vaag probleem is en ik nauwelijks aanknopingspunten heb om op te zoeken.

Applicaties als Firefox, Explorer, Office, msconfig, Systeemherstel, Belastingdienst applicaties en dergelijke starten allemaal niet op.
Op het moment dat ik via een snelkoppeling of vanuit de directory waarin het geinstalleerd is de applicatie wil opstarten zie ik kort de zandloper en verder gebeurd er he-le-maal niets.
Er komt geen proces bij op de achtergrond en er gebeurd niets met het CPU gebruik.
De processen die wel draaien bij het opstarten zijn niet vreemd en worden altijd opgestart.
MSN (staat in startup) en configuratiescherm (alleen systeemherstel dan weer niet) en verkenner kan ik wel opstarten.

In veilige modus werkt dat ook niet en kan ik het systeem dus ook niet terugzetten naar toen het nog wel werkte helaas.
De virusscanner die gebruikt wordt is NOD32 en is up-to-date, maar geeft geen meldingen van een virus. NOD32 wordt wél opgestart bij het booten van de computer.

Ik zou graag meer informatie willen geven, maar heb ik niet... Volgens mijn vader kwam Windows wel 1 keer met de melding dat er geen licentiecode gevonden kon worden. Dit heb ik niet kunnen reproduceren en het lijkt me sterk dat XP dan als maatregel neemt dat je nauwelijks programma's meer op kunt starten.

Iemand enig idee? :s

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:48
Al een online virusscanner/spyware scanner laten draaien van bijvoorbeeld een live cd? Werkt veilige modus? Is de XP versie legaal? Kun je in je event viewer komen, en zo ja iets te ontdekken?

Specs

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:18:
Al een online virusscanner/spyware scanner laten draaien van bijvoorbeeld een live cd? Werkt veilige modus? Is de XP versie legaal? Kun je in je event viewer komen, en zo ja iets te ontdekken?
Zijn de 'paden' van de snelkoppelingen nog steeds correct?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Online virusscanner lukt me sowieso niet aangezien ik geen browser op kan starten..
Wat bedoel je met een live cd? En hoe kom ik daar aan?
Veilige modus opstarten werkt gewoon goed alleen met hetzelfde probleem als bij het normale opstarten.
Eventviewer heb ik nog niet opgestart (eventvwr.msc toch?), maar ik ben bang dat die ook niet opstart aangezien ik tot nu toe nog niets via een run command op heb kunnen starten.
Windows versie is niet legaal, maar wel werkend op meerdere computers (o.a. bij één van mijn eigen).

@Haaglander: die zijn nog intact. Ik heb ook geprobeerd om vanuit de directory zelf een programma op te starten (dus via een niet-snelkoppeling). Dit werkt ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2008 17:10 ]

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07
ofwel zit je met een virus, zo niet: You Are Unable to Start a Program with an .exe File Extension

Kan je de schijf niet aan een ander systeem hangen en het daar laten controleren op virussen?

Verwijderd

Topicstarter
Die website heb ik inderdaad ook al gevonden, alleen het grote verschil is dat ik geen foutmeldingen krijg. Er gebeurd gewoon niets.
Maar die registryfix ga ik iig even proberen. En anders zal ik inderdaad de harde schijf er even uit moeten halen. Hoewel de kans van slagen in een andere computer niet zo heel groot is denk ik.
Aangezien alles gewoon werkt, hardware gevonden wordt e.d...
Nog meer suggesties?

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07
Probeer dit even? (hopelijk komt dit niet als spam over)

Verwijderd

Topicstarter
Top man! Ziet er veelbelovend uit.
Ik ga het vanavond gelijk even proberen. I'll let you know :)

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog even een terugkoppeling:
Ik heb de methode die passer aangaf geprobeerd, maar het register leek gewoon in orde. Gelukkig toch tegen beter weten in nog even zelf een .reg bestandje aangemaakt met de goede gegevens en die kon gelukkig ook uitgevoerd worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\exefile\shell\runas\command]
@="\"%1\" %*"

Deze werkte en nu doet alles het weer. Toch een virus geweest waarschijnlijk!
Bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 14:22 ]

Pagina: 1