Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Graag zou ik, om verder te komen bij mijn huidige werkgever/sector, een opleiding op universitair niveau gaan doen. Ik merk dat er voor management-functies sterk naar 'titelatuur' gekeken word.

De enige voorwaarde die ik stel is dat ik het dmv zelfstudie thuis kan doen, aangezien ik fulltime werk.
Beta studies vallen in principe af, want daar ben ik niet sterk in.(understatement ;) )

-Heeft er iemand goede ervaringen bij een bepaald instituut met een bepaalde studie?

- Maar je maakt wel wat mee! -

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:43
Waarom wil je een zelfstudie? Vaak is een avondstudie icm met zelfstudie een stuk handiger. Dit omdat er toch ook iemand echt les geeft, je medestudenten hebt om mee te overleggen etc. Alleen door zelfstudie een universitair niveau opleiding halen lijkt me niet echt een optie. Natuurlijk is een groot gedeelte theoretisch en uit boeken te halen, maar niet alles lijkt me.

Verder wat is je huidige sector? Misschien kun je een opleiding doen wat je huidige sector (bijv. ICT) met economie of management verbind :)

[ Voor 30% gewijzigd door asfaloth_arwen op 22-07-2008 16:15 ]

Specs

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 16:19

Elwood Blues

87167191

Ik zou me eerst ook eens wat bewuster in een bepaale richting oriënteren, want 'alleen bèta niet' is nog steeds nogal breed. Als je een richting hebt gekozen kun je dan eens verder kijken welke opleidingen er in deeltijd worden aangeboden door welke instituten. Dat is ineens een stuk makkelijker zoeken dan. Zomaar een willekeurige opleiding gaan doen om de titel is als je 't mij vraagt gedoemd om te mislukken, een gezonde dosis persoonlijke belangstelling voor een studie is wel de minste voorwaarde om hem er in deeltijd naast te kunnen doen.

Verder nog wat vragen die je kunnen helpen:
- wat is je voorlopleiding? (niet alleen ivm belangstelling maar ook ivm eventuele vrijstellingen)
- wil je een Bachelor- of Masteropleiding gaan doen?
- welke vaardigheden of kennis wil je er precies mee opdoen?
- hoeveel tijd kun je er wekelijks voor vrij maken? (realistisch, zoiets wordt snel overschat)

[ Voor 24% gewijzigd door Elwood Blues op 22-07-2008 16:32 ]

Verwijderd

Inderdaad een nogal beperkte vraag wat betreft achtergrondinformatie.

Kijk eens op www.ou.nl en www.open.ac.uk (ook actief in NL) of meer algemeen www.mastergids.nl of www.masterguide.nl.

Er zijn zo ontzettend veel masters tegenwoordig dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Markie

Voorheen BBE

Het volgen van een master + schakeljaar vergt nogal wat inspanning.
Als je een voltijdstudie volgt aan een universitaire instelling, dan is het volgen van de colleges absoluut een pre. Er worden vaak belangrijke of moeilijke onderdelen uit de vele literatuurstukken uitgelicht. Daardoor kun je de belangrijkheid van wat je moet weten beter inschatten en dat betaalt zich dan in tijd terug tijdens het leren. Daarnaast vind ik het volgen van de colleges ook nog eens leuk.
Hoe het zit bij avondstudies weet ik niet. Het lijkt me dat het daar niet veel anders is.
Het is in ieder geval belangrijk dat je plezier hebt in je studie. Anders is de kans vrij groot dat je geen positief resultaat behaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Markie op 23-07-2008 09:11 ]

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]