Toon posts:

Web hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn site hosten bij vevida.com maar ik wil zeker weten dat het bedrijf goed is. ik heb de search al gebruikt, maar daar word ik niet veel wijzer van.

Ik zou graag willen weten of het goed is of niet ( het bedrijf dan ) en kom aub niet met webhosters.com ofzo want daar heb ik al gekeken.

Pleaz help me...

Verwijderd

www.vevida.com is zo lek als een mandje... als je een uitermate onveilige webserver wil moet je vevida nemen.. als dan een of ander scriptkiddie je site toevallig wil verkloten is dat piece of cake ;o)

Verwijderd

ze draaien iis versie 4.0.2.4022 en ze hebben veel van de sample scripts niet verwijderd waardoor ze mij de mogelijkheid geven om via mijn browser (?!) de hele harddisk uit te lezen.. das dus niet zo veilig.. naar de ftp en telnet sessies heb ik niet gekeken maar dat zal wel helemaal piece of cake zijn dus mijn raad is:

NIET DOEN

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie dan wel een goede server? Eigen ervaring want als ik webhosters.nl moet uitzoeken ben ik wel erg lang bezig.

Maar ik vond de prijs wel goed.... 125,00

Verwijderd

Topicstarter
En nog een vraagje.. hoe is protagonist.nl??? ervaringen ermee?

Verwijderd

1 tip: ga niet automatisch voor de goedkoopste.....bij de meeste providers zit de prijs wel degelijk ergens in, en je kunt beter 300 piek per jaar betalen en een snelle server hebben en een goede service dan 100 piek en een bagger server en geen service.

Hoewel prijs is niet altijd een vergelijking met kwaliteit *wijs naar widexs*.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat het maar +/- 125 a 150 piek mag kosten.. het is nl voor mezelf maar ben nog aan t experimenteren dus het moet niet te duur zijn, maar als ik ermee verder wil gaan moet het natuurlijk wel een goede service zijn...

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 23:13 schreef ShockWave het volgende:
het is nl voor mezelf maar ben nog aan t experimenteren dus het moet niet te duur zijn, maar als ik ermee verder wil gaan moet het natuurlijk wel een goede service zijn...
das psies het probleem bij de meeste...kijk nu maar bij bv freehosting, mensen namen een domeintje voor de lol...lekker goedkoop en nu zijn ze wat serieuzer en is het haast onmogelijk om het domein te gebruiken en verhuizen is al helemaal amper te doen:)

en wat maakt dan die paar tientjes per jaar meer uit?

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
wat wil je precies voor pakket ?
misschien dat iemand daar dan iets mee kan ?

Verwijderd

Beste shockwave,

ga maar eens kijken op [url="http://www.vuurwerk.nl."]www.vuurwerk.nl.[/url] ze zijn wel relatief duur maar:
1. Ze draaien unix (lekker stabiel)
2. Ze knijpen je verbinding niet af
3. Ze zitten rechtstreeks op het verstatel netwerk
4. Daardoor zijn ze niet alleen snel hierow maar krijg je ook snelle verbindingen van buiten europa.
5. De service is bijzonder goed (wat ze zeggen DOEN ze ook daadwerkelijk)

en zo kan ik nog wel even doorgaan.. ze zijn gewoon goed vind ik.. succes!

Verwijderd

Topicstarter
Het pakketje mag max 150 piek kosten en unlimited (of min 3 gig) data traffic en 30 Mb webspace. Verder moet ie niet om de week plat gaan omdat de server overbelast wordt ofzow...

Mijn page is niet zo groot dus aan 15 Mb heb ik ook al genoeg.. iemand ideetje?

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 15:08 schreef ShockWave het volgende:
Het pakketje mag max 150 piek kosten en unlimited (of min 3 gig) data traffic en 30 Mb webspace. Verder moet ie niet om de week plat gaan omdat de server overbelast wordt ofzow...

Mijn page is niet zo groot dus aan 15 Mb heb ik ook al genoeg.. iemand ideetje?
droom maar lekker verder dan

Verwijderd

Topicstarter
protagonist.nl

web space30Mb
set-up kosten 0,-
POP3 unlimited
e-mail forwarding unlimited
autoresponder unlimited
dataverkeer onbeperkt
Domeinnaam registratie en fee
Onbeperkt aantal POP3 boxen
Onbeperkt aantal FTP Updates
Account control panel
Web statistieken
Toegang tot raw log files
Frontpage extensies
Directory wachtwoord beveiliging
Server Side Includes ondersteund
Een eigen cgi directory
SSL Secure Server
MySQL/PHP ondersteund

voor 148 piek per jaar :)

Op webhosters.nl positieve ervaringen, maar nu wil ik graag weten of er hier mede tweakers zijn die daar hun page hebben staan en hoe de ervaringen met protagonist.nl zijn...

Verwijderd

Xlserver

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 09:38 schreef Upke het volgende:
Beste shockwave,

ga maar eens kijken op [url="http://www.vuurwerk.nl."]www.vuurwerk.nl.[/url] ze zijn wel relatief duur maar:
1. Ze draaien unix (lekker stabiel)
2. Ze knijpen je verbinding niet af
3. Ze zitten rechtstreeks op het verstatel netwerk
4. Daardoor zijn ze niet alleen snel hierow maar krijg je ook snelle verbindingen van buiten europa.
5. De service is bijzonder goed (wat ze zeggen DOEN ze ook daadwerkelijk)

en zo kan ik nog wel even doorgaan.. ze zijn gewoon goed vind ik.. succes!
Zeker nooit een pagina gehost gehad of wel? Dan weet je van een strijd dat is voor je die FUCKING webserver van hun zo hebt geconfigureerd dat je in de volgende directory mag.. Nee bedankt.. Vuurwerk raad ik af..

Verwijderd

De enige reden dat ik bij protagonist.nl zou gaan hosten is omdat ik dan kan zeggen dat mijn website in oklahoma draait. :)

Blijft alstublieft in nedereland met je hosting praktijken!

Verwijderd

Topicstarter
Wat maakt het uit dat een server in Amerika staat??? Behalve dan die paar extra ms bij het opzoeken van de page??

Het is namelijk wel goedkoop en protagonist.nl is een Nederlands bedrijf.. Als de service goed is en de server ligt niet om de week plat wil ik daar wel hosten.

Enige andere reden om niet bij protagonist.nl te hosten?

Verwijderd

Hmmmmm... ik sluit ik me aan bij sproggle sluit je aan bij een nederlands bedrijf... waarom? Omdat een nederlands bedrijf niet zomaar zonder consquenties hun services kunnen stoppen en de protoganist.nl is een bedrijfje wat weer services koopt en doorverkoopt. Niet doen dus.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 09:41

admiral866

The King Personality Disorder

wat dacht je van www.idomein.nl
is ook vrij goedkoop, en in de prijsklasse die jij zoekt.
ik heb er vandaag een briefje van ingevuld.
'dus we zien wel ff

Verwijderd

Ik ben nu op een zelfde punt beland als Shockwave in de eerste post. Is Vevida betrouwbaarder geworden als provider? Het is nu IIS5 en Windows 2000, maar vraag me niet waarom, maar ik blijf mijn twijfels houden bij IIS.
De prijs van vevida is echter erg laag en ik vraag me toch af of er nergens addertjes zitten.
De commentaren die ik gelezen heb (op webhosters.nl oa) zijn doorgaans lovend, alleen hier lees ik echt kritische geluiden. Wat is waarheid (voor zover die niet in het midden ligt)?

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Goedkoop is vroeger of later duurkoop.

Dus bespaar nu geld, dan weet je zeker dat je het later dubbel en dwars nodig zult gaan hebben.

En het is voortaan ANS, geen HWS/spam meer, dusse ... Have phun op http://groups.google.com oid :)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 21:08 schreef Bagwan het volgende:
Ik ben nu op een zelfde punt beland als Shockwave in de eerste post. Is Vevida betrouwbaarder geworden als provider? Het is nu IIS5 en Windows 2000, maar vraag me niet waarom, maar ik blijf mijn twijfels houden bij IIS.
De prijs van vevida is echter erg laag en ik vraag me toch af of er nergens addertjes zitten.
De commentaren die ik gelezen heb (op webhosters.nl oa) zijn doorgaans lovend, alleen hier lees ik echt kritische geluiden. Wat is waarheid (voor zover die niet in het midden ligt)?
Zoals peerke zegt, goedkoop == duurkoop. Alle hosts hebben dezlefde vaste lasten bij de SIDN, alle hosts moeten bandbreedte betalen en alle hosts moeten 1 of meer servers aanschaffen (welk overgens ook ERG kunnen verschillen, een goedkope ide of een dure SCSI raid bv) inclusief de ruimte enzo waar ze de servertjes weer plaatsen. De vaste kosten zijn vrijwel niet variabel. Waar echter de grote prijsverschillen in zitten zijn de overige dingen: service, hardware vervangingen, (goed) personeel ed. Op het moment dat je dus op een minimale prijs zit besparen ze op een of meer van die dingen uit. Kies dus gerust voor een goedkopere, en kom later tot de conclusie dat je idd beter een tientje per maand meer kan betalen.

Het wil overgens niet zeggen dat de duurdere providers per definitie goed zijn, maar de kans dat ze beter zijn is absoluut groter.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Op zaterdag 24 februari 2001 17:41 schreef sproggle het volgende:
Blijft alstublieft in nedereland met je hosting praktijken!
:* :D

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Hm... Ervaringen varieren blijkbaar. Ik heb ervaring met meerdere hosts, oa. DDS, Vuurwerk, InterNLNet, OLM en Ultra-Host. DDS spreek ik regelmatig omdat ik sites maak voor de gemeente Amsterdam. DDS heeft een redelijk goede service, behalve als je moeilijke dingen wilt. MySQL databases draaien heeft daar een voetje in de aarde, net als bij bv. InterNLnet. De service van DDS is verder goed. InterNLnet zuigt BIG TIME! Vuurwerk vind ik ook pet. WideXS is aardig, op zich, maar ik ga toch voor de US Hosts: OLM en Ultra-Host. Vooral die laatste is goed als je kikt op unlimited MySQL DB's, PHP4, 500Mb ruimte en dat soort dingen.

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 23:56 schreef Explore het volgende:
Hm... Ervaringen varieren blijkbaar. Ik heb ervaring met meerdere hosts, oa. DDS, Vuurwerk, InterNLNet, OLM en Ultra-Host. DDS spreek ik regelmatig omdat ik sites maak voor de gemeente Amsterdam. DDS heeft een redelijk goede service, behalve als je moeilijke dingen wilt. MySQL databases draaien heeft daar een voetje in de aarde, net als bij bv. InterNLnet. De service van DDS is verder goed. InterNLnet zuigt BIG TIME! Vuurwerk vind ik ook pet. WideXS is aardig, op zich, maar ik ga toch voor de US Hosts: OLM en Ultra-Host. Vooral die laatste is goed als je kikt op unlimited MySQL DB's, PHP4, 500Mb ruimte en dat soort dingen.
besides 500mb ruimte heb je die dingen bij heel veel providers. maar wat heb je ooit aan 500mb ruimte voor een vhost?

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 23:46 schreef j3p het volgende:

[..]

:* :D
Hmmm.. lekker zoentjes krijgen van j3p O+
Op donderdag 01 november 2001 00:06 schreef Kertje het volgende:

[..]

besides 500mb ruimte heb je die dingen bij heel veel providers. maar wat heb je ooit aan 500mb ruimte voor een vhost?
Kun je woest veel random GoT icons op kwijt :P

Ik denk dat alles gezegd is zo ongeveer in dit topic, verdere reacties zullen een samenvatting of een slapaftreksel worden van de eerder genoemde argumenten. Daarom stel ik voor: we gaan tukkie doen! :z

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

spam, hosting... topicschop
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.