Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 14:31
Afgesplitst van Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 7)

Ik vroeg mij wat af.

Ik ben nu fulltime werkzaam in een andere bedrijfstak.

Ik wil graag overstappen naar de It op advies van een bevriende systeembeheerder en naar eigen gevoel. Ik heb alleen geen juiste vooropleiding/ervaring, en ben niet in de gelegenheid een full time opleiding zonder inkomen te doen.

Wat zijn dan mijn mogelijkheden. Ik heb bijv. al contact gehad met Peak, alleen deze verwachten ook een vooropleiding.

Alvast dank.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 22-07-2008 15:22 ]

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54
musiqman schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:55:
Ik vroeg mij wat af.

Ik ben nu fulltime werkzaam in een andere bedrijfstak.

Ik wil graag overstappen naar de It op advies van een bevriende systeembeheerder en naar eigen gevoel. Ik heb alleen geen juiste vooropleiding/ervaring, en ben niet in de gelegenheid een full time opleiding zonder inkomen te doen.

Wat zijn dan mijn mogelijkheden. Ik heb bijv. al contact gehad met Peak, alleen deze verwachten ook een vooropleiding.

Alvast dank.
Wat is je leeftijd en eventuele opleiding in een andere richting?
Veel bedrijven hebben op dit moment trajecten voor 'zij-instroom'. Ik weet nog wel een paar partijen die niet vragen om IT-gerelateerde/technische papieren. Je krijgt dan een opleiding en gewoon een goed salaris vanaf de start.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

• musiqman
Ik ben 22 en mijn vooropleiding is MBO2 (veiligheidssector)

Verwijderd

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 01:52 ]

• musiqman
En is er geen andere weg met werkend leren? Ik heb helaas niet de mogelijkheid een deeltijd mbo te doen.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
musiqman schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:56:
En is er geen andere weg met werkend leren? Ik heb helaas niet de mogelijkheid een deeltijd mbo te doen.
Waarom niet?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 10:20

BFS

Rude awakening

Ik ben bij mijn werkgever ook begonnen op de servicedesk en daar vandaan gegroeid. Inmiddels (4 jaar verder) ga ik een overstap maken om mijn groei te kunnen voortzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door BFS op 22-07-2008 16:01 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:18

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wat wil je gaan doen in de IT? Dat is toch vrij breed. Mocht je sysadmin willen worden dan zou je met behulp van zelfstudie al wat MS certificaten kunnen halen en eventueel ITIL. Als je hier wat van hebt zal Peak volgens mij wel interesse tonen en je verder opleiden.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Zoals mijn bovenbuurman het ook al zegt.
Probeer op eigen gelegenheid tenminste 1 certificaat te halen (bijv. MS), dan mag je al een (zij het wat magere) MS titel op naam zetten.
Dan zou ik eens zoeken bij de grote detacheerders des landes, en proberen in te stappen op een helpdeskfunctie. Tijdens die functie proberen te halen wat er te halen valt. Zowel op persoonlijk als op certificeringsvlak. Probeer het onderscheid te maken.
Daarna doorstromen naar een andere (hogere/betere) functie, of een overstap maken naar een ander bedrijf.
In elk geval, succes!

Carpe Diem

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Ik zou ook niet nog een mbo opleiding ICT gaan doen, het stelt niet zo heel veel voor en het kost je wel een hoop tijd, geld en moeite.

Ik zou gewoon middels zelfstudie microsoft certificaten gaan doen. Kost je 140 euro volgens mij om examen te doen, en dan idd eens bij een detacheerder aankloppen voor een heldeskfunctie om mee te beginnen.

Ga gewoon MCDST proberen te halen, is echt een beetje gericht op helpdesk / support werk, en kun je binnen een paar weken al hebben als je al wat kennis hebt van windows xp.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ToMaSZ schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:12:
[...]

Wat is je leeftijd en eventuele opleiding in een andere richting?
Veel bedrijven hebben op dit moment trajecten voor 'zij-instroom'. Ik weet nog wel een paar partijen die niet vragen om IT-gerelateerde/technische papieren. Je krijgt dan een opleiding en gewoon een goed salaris vanaf de start.
Wat versta je onder een goed salaris? Ik zit er aan te denken. Zelf heb ik een HBO opleiding en wel mijn ICT-papieren op MBO niveau, maar dat is al lang geleden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1