Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Philips scart kabel binnen, de SWV5540/10. Lekker met 5 meter afgeschermd kabel. Er zitten vijf mooie gouden tulpstekkers op.

De bekende twee voor audio en dan een rode R, een groene G en een blauwe B om een video verbinding tot stand te brengen (neem ik aan).... Alleen, op geen van deze tulpjes lukt niet. :(

Nu is het alleen een veredelde audio kabel tussen TV en dvd speler (die connectie is er dus wel), en die had ik niet nodig. :'(

Wat doe ik verkeerd? 8)7

Aan de tulp kant staat audio/video OUT en aan de SCART kant staat audio/video IN.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:53
Je hebt een SCART naar Component kabel? De "onbekende" kleuren zijn dus de 3 kleuren apart doorgegeven.
Je moet een SCART naar Composiet hebben (dus rood/wit/geel) geel geeft dan de 3 kleuren van het beeld door met synchronisatie)

Je moet dus kijken of je tv component ondersteund. Wat is het type nummer van je tv en van je speler? Vind het niet erg om even voor je te kijken namelijk.

Als je tv geen component ondersteund, dan zou ik kijken naar een RGB scart kabel. Die heeft dan geen last van het uitvlekken van bijvoorbeeld het rood of wit bij ondertitels zoals composiet dit heeft. omdat de kleuren apart over een eigen draadje gaan. Composiet heeft dit gecombineerd.
Bovenstaande verschil merk je bij games wel heel erg. (rode logo van Nintendo e.d.).

[ Voor 57% gewijzigd door Arunia op 22-07-2008 15:20 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij probeer je een composite tulp aan te sluiten op 1 van de 3 RGB aansluitingen en dat kan natuurlijk niet. 3 tulpjes op de SCART kabel met RGB duiden erop dat je dus 3 tulpjes nodig hebt met elk een eigen signaal (R, G en B ).

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Je DVD speler Scart output of RGB zetten helpt misschien??? In het menu van je DVD speler of een schakelaar achterop. Y/C of RGB. Wat is typenummer van je DVD speler? en je LCD?

Je hebt een DVD speler & een LCD scherm neem ik aan. Deze sluit je vervolgens Scart (DVD) naar TV (2RCA Analoog Audio + 3 RCA Component Video) aan?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
de SCART kant hangt toch aan de TV?

• Friedchicken
Op de verpakking van het artikel : http://www.p4c.philips.co...10/swv5540_10_pss_tur.pdf

Lees ik component to scart.

Dat houd in signaal van DVD-Speler met Rood Groen Blauw (Video) en Rood Wit (Audio) naar TV scart.

Andersom werkt waarschijnlijk niet.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat is inderdaad een componentkabel. Alle drie plugjes moet je dus in je TV doen. Als dit niet wil: een goeie kabel kopen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:53
Misschien werkt het omgekeerd wel zoals Friedchicken het oppert? Maar dan nog moet je tv component over Scart ondersteunen of iets dergelijks. Neem aan dat de kabel het niet omzet naar RGB.

• Friedchicken
LoneGunman schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:19:
Dat is inderdaad een componentkabel. Alle drie plugjes moet je dus in je TV doen. Als dit niet wil: een goeie kabel kopen.
Echter betwijfel ik of dit werkt daar er op de verpakking component naar scart staat.
Dus signaal component insturen en output is op scart. En niet andersom.

Deze vraag zal waarschijnlijk te laat komen, maar toch. Wat wil je precies doen Ralph12?
En wat zijn de typenummers van je producten?

[ Voor 11% gewijzigd door Friedchicken op 22-07-2008 15:25 ]

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

1. Scart
Afbeeldingslocatie: http://content.answers.com/main/content/img/CDE/SCART.GIF

2. Component
Afbeeldingslocatie: http://www.joytech.net/images/products/116-Fusion-Component-Cable.jpg

3. Audio/video-out
Afbeeldingslocatie: http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/3189440/2/istockphoto_3189440_audio_video_cable_isolation.jpg

Als ik je zo hoor heb je een Scart naar video/audio kabel nodig. (1 naar 3)

Die kabel die je gekocht hebt is van Scart naar Component. (1 naar 2) Gaat helaas niet werken tenzij de ontvangende kant ook component aansluitingen heeft.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Topicstarter
Hmpf... (rood hoofd) Heb al die mogelijkheden niet die jullie aangeven... M.a.w. verkeerde kabel voor een erg conventionele toepassing. TV en dvd speler zijn beide zo'n 6 jaar oud. Dank voor alle commentaar.

• Friedchicken
Ik heb een paar van dit soort dingen liggen

Afbeeldingslocatie: http://www.popelectronics.nl/images/T/t-330-324.jpeg

Die zijn superhandig om tijdelijk iets te testen en/of aan te sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Friedchicken op 22-07-2008 16:14 ]

Pagina: 1