Toon posts:

[2003] Plaatjes en videos openen lukt niet op terminalsrv*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag;

Zojuist kwam een collega naar me toe, met de mededeling dat ze geen plaatjes en video's kan openen in IE7 via de Terminal Server

Nu kan ik gewoon zeggen dat ze niet mag prive internetten tijdens werktijd, maar dat mag dus wel...

Als ik in de policy kijk zie ik niet duidelijk staan waar dat ingesteld moet worden.

Mijn servergegevens:

MS windows Server 2K3 SP1 Standard edition

Loop alle instellingen die betrekking hebben op IE uit te pluizen maar ik kan niks vinden.
Mijn voorganger heeft alles zo dicht gemetseld en niks gedocumenteerd.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:58:
Goedemiddag;

Zojuist kwam een collega naar me toe, met de mededeling dat ze geen plaatjes en video's kan openen in IE7 via de Terminal Server

Nu kan ik gewoon zeggen dat ze niet mag prive internetten tijdens werktijd, maar dat mag dus wel...

Als ik in de policy kijk zie ik niet duidelijk staan waar dat ingesteld moet worden.

Mijn servergegevens:

MS windows Server 2K3 SP1 Standard edition

Loop alle instellingen die betrekking hebben op IE uit te pluizen maar ik kan niks vinden.
Mijn voorganger heeft alles zo dicht gemetseld en niks gedocumenteerd.
Heb je het volgende artikel al gezien:
Afbeeldingen worden niet weergegeven op websites in Internet Explorer

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga je titel even aanpassen want 'Group policy instellingen' heeft eigenlijk helemaal niets met je topic te maken - je probleem is namelijk dat gebruikers op een terminal server geen afbeeldingen zien :)

Kan je eens wat meer informatie geven? Sinds wanneer is dit probleem, is dit probleem er voor iedereen, gebruik je Citrix of geen citrix, welke afbeeldingen/videos? Vertel eens wat meer :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:22:
Ik ga je titel even aanpassen want 'Group policy instellingen' heeft eigenlijk helemaal niets met je topic te maken - je probleem is namelijk dat gebruikers op een terminal server geen afbeeldingen zien :)

Kan je eens wat meer informatie geven? Sinds wanneer is dit probleem, is dit probleem er voor iedereen, gebruik je Citrix of geen citrix, welke afbeeldingen/videos? Vertel eens wat meer :)
We maken geen gebruik (meer) van Citrix, alleen Terminal Services.
Wanneer ze binnen een website een link, naar een plaatje/video in een andere website, wil openen krijgt ze een melding:

"De bewerking is geannuleerd vanwege op uw systeem geldende beperkingen. Neem contact op. etc. "

Op haar account kan ik trouwens ook geen instellingen van IE wijzigen

Maar de laatste keer dat er iets gewijzigd is aan haar account (Ze meldt zich aan op een TS) is er, voor zover we het kunnen herleiden, niks aangepast mbt IE. Alleen af en toe d'r wachtwoord opnieuw instellen omdat ze dat steeeds vergeet.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:19
Dit lijkt me toch wel een GPO probleem? :?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Verwijderd

Topicstarter
Pedr0 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:30:
Dit lijkt me toch wel een GPO probleem? :?
Daar zit ik ook al te zoeken.

Kwam wel het volgende tegen:

IN de policy staat onder :
User configuration --> Administrative templates --> Windows Components --> IE --> Internet Control Pane --> Advanced

Play animations in web pages disabled
Play sounds in web pages disabled
Play videos in web pages disabled

Met deze instellingen is wel alles zichtbaar binnen de website waarin je op dat moment zit. Maar zodra je een link naar een andere site opent, dus een link als plaatje of video, dan komt IE met de genoemde foutmelding.
Pagina: 1