[Leopard] 802.1x login

Pagina: 1
Acties:

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
In netwerk > airport > geavanceerd > 802.1x krijg ik een ander scherm te zien dan de bedoeling is?
Ik zoek dit:
Afbeeldingslocatie: http://w3.id.tue.nl/uploads/RTEmagicC_leopard2.JPG.jpg

En krijg dit:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2itj91t.png

Ik heb overigens het bovenste plaatje wel 1x gezien maar sindsdien niet meer.
Leopard 10.5.4

Help!

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je eerste screenshot is uit een oude versie van Leopard. Sinds een bepaalde update is de indeling veranderd. Op het "+" klikken en dan "Add User Profile" kiezen en dan heb je datgene wat je nodig hebt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Dank!

Ik ben erachter gekomen dat het 802.1x login nog steeds brak is. Als oplossing heb ik maar de Inter Connect.app vanuit Tiger gebruikt om verbinding te maken op de uni.

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08-2025
Spider_NL schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:15:
Ik ben erachter gekomen dat het 802.1x login nog steeds brak is. Als oplossing heb ik maar de Inter Connect.app vanuit Tiger gebruikt om verbinding te maken op de uni.
Misschien heb je hier wat aan: Handleiding voor 802.1X Leopard (wel bedoelt voor de UU, maar je moet gewoon je eigen ID en wachtwoord invullen)

Succes :)

[ Voor 7% gewijzigd door Raween op 22-07-2008 17:32 ]

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Spider_NL schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:15:
Dank!

Op Hogeschool Windesheim, waar ik zit, werkt het wireless met 802.1x perfect samen met mijn MacBook Pro die 10.5.4 draait. Moet wel zeggen dat het de eerste keren bij het inloggen nog een beetje hikte en ik het een keer opnieuw heb ingesteld. Maar nu doet hij het weer prima deluxe.

Dus als ik jou was zou ik zeker bovenstaande guide nog even doornemen en het niet meteen opgeven. Aangezien ik het zelf toch wel irritant vind steeds die applicatie te moeten gebruiken, in plaats van gewoon automatisch verbonden te worden!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:14
Hier sluit ik me ook bij aan. Sinds de update van 802.1x in (ik dacht) 10.5.3 werkt het prima en is de internet connect app nergens voor nodig :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mijn ervaring is dat na het aanmaken van een nieuwe 802.1x config ik minimaal een keer moet rebooten (console wordt anders overspoeld met "Error: airportd MIG failed = 1 ((os/kern) invalid address) (port = 148883)" als ik probeer te verbinden). Daarna werkt het vlekkeloos.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1