Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vergelijking tussen verschillende CMOS libraries

Pagina: 1
Acties:

• Laptom
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 14:21
Ben op zoek naar een vergelijking- of omrekeningstabel tussen verschillende CMOS libraries. Ik weet dat dit per fabrikant verschillend is, maar het gaat om het globaal idee. Dus hoe moet ik een design in power/area/speed omrekenen als ik van een CMOS 0.35um naar een CMOS 0.13um librarie ga?

Ik heb de search gebruikt en ben al een uurtje aan het google'n.. Helaas nog geen succes.

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-10 11:48

Ercewee

a.k.a. K

Leuke vraag: hint: zoek naar CMOS scaling

Hou er rekening mee dat je ook het voltage schaalt, dit omdat de breakdown voltages ook schalen, en ook word de vermogensdichtheid te hoog, minstens a^2*power bij het niet schalen van voltage! (bij correct schalen blijft de vermogensdichtheid gelijk.)

Dus voltage en dimensies met factor a schalen geeft (ideaal):

power/a^2
area/a^2
snelheid is lastiger, de transistoren worden sneller, maar de parasitaire capaciteiten worden groter. Laat ik gokken op
a*speed

Uiteraard in werkelijkheid schalen deze kwantiteiten meestal niet ideaal. Ze schalen wel, maar je circuit stopt met werken, waarna een herontwerp nodig is, of er komt een ander effect omhoog (zoals gate leakage) welke de voordelen van schalen teniet doet.

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'