Ik heb nog weinig verstand van audiosystemen (maar ik probeer snel te leren), maar ik ben op zoek naar een goede home cinema set (of losse onderdelen) voor BluRay, DVD, PS3 games, CD's en TV (SD).
Misschien had ik eerst een versterker moeten kopen, maar ik heb een Panasonic 42PY70 met daaronder een Ikea BESTÅ JÄGRA, zie hieronder:
Nu is de ruimte onder de TV beperkt (ca. 158mm hoog) en ik zoek een receiver die daarin past en dan ook nog voldoende ruimte heeft voor ventilatie. Als ik het goed begrijp zijn de meeste versterkers die ook analoog zijn nogal hoog. Yamaha, Onkyo, Marantz hebben allemaal versterkers die 15 á 16 cm hoog zijn. Helaas is dat dus geen optie, maar digitale versterkers hoeven niet zo hoog te zijn, dus dat zou prima zijn. Een complete home cinema set is ook prima. Ik zou het liefst voor minder dan € 1000,- een complete set hebben, iets duurder is ook geen probleem.
Wat ik heb gevonden en misschien de ideale oplossing is:
Onkyo HTX-22HD

Voordelen
Yamaha digitale geluidsprojector HTY-7030

Voordelen
Mijn wensen c.q. eisen zijn:
Alle tips zijn trouwens welkom, bijvoorbeeld andere goede systemen die niet te hoog zijn en toch de gewenste aansluitmogelijkheden hebben, maar ook verwijzingen naar sites waar men weet waar men over praat en/of tegen dezelfde zaken aanloopt waar ik momenteel tegenaan loop.
Misschien had ik eerst een versterker moeten kopen, maar ik heb een Panasonic 42PY70 met daaronder een Ikea BESTÅ JÄGRA, zie hieronder:

Nu is de ruimte onder de TV beperkt (ca. 158mm hoog) en ik zoek een receiver die daarin past en dan ook nog voldoende ruimte heeft voor ventilatie. Als ik het goed begrijp zijn de meeste versterkers die ook analoog zijn nogal hoog. Yamaha, Onkyo, Marantz hebben allemaal versterkers die 15 á 16 cm hoog zijn. Helaas is dat dus geen optie, maar digitale versterkers hoeven niet zo hoog te zijn, dus dat zou prima zijn. Een complete home cinema set is ook prima. Ik zou het liefst voor minder dan € 1000,- een complete set hebben, iets duurder is ook geen probleem.
Wat ik heb gevonden en misschien de ideale oplossing is:
Onkyo HTX-22HD

Voordelen
- 2.1 set met versterker ingebouwd in de subwoofer, met andere woorden er hoeft niets in mijn kast
- o.a. Dolby TrueHD en DTS-HD
- 2 HDMI in, 1 uit
- Goedkoop (ca. € 299,-)
- Uitbreidbaar tot 5.1 en eventueel 7.1 met aparte versterker
- Geeft brom wanneer een PS3 is aangesloten, volgens meerdere mensen op AVForums
- Weinig vermogen
- Uitbreidset (zie hieronder) (nog) niet in Nederland te vinden

Yamaha digitale geluidsprojector HTY-7030

Voordelen
- Eén apparaat, weinig draden
- 2 HDMI in, 1 uit
- 1080P compatible
- Ziet er waarschijnlijk zeer mooi uit in deze Ikea kast
- Eigenlijk voor 32" en 37" TV's
- Warmte ontwikkeling in de kast, volgens handleiding moet je minstens 5 cm erboven vrij zijn
- Bij mij zouden er enkele milimeters vrij zijn, maar kan het natuurlijk ook boven TV hangen
- Prijzig, maar in één keer klaar, alhoewel een subwoofer ernaast wenselijk is (ca. € 850,-)
Mijn wensen c.q. eisen zijn:
- Niet te hoog, maximaal 110 mm vanwege ventilatie tenzij apparaat niet erg heet wordt
- 2 (of meer) HDMI in en 1 HMDI uit
- Minstens 1 digitaal in
- Dolby digital en/of DTS digital (eventueel Dolby TrueHD vanwege PS3?)
- Kamer vrij klein, dus genoeg geluid voor ca. 15m2
- Budget ca. € 1000,- (iets meer mag ook)
- Voorkeur voor 2.1 of 3.1, vanwege alle draden bij 5.1 en 7.1 (draadloze achterspeakers?)
Alle tips zijn trouwens welkom, bijvoorbeeld andere goede systemen die niet te hoog zijn en toch de gewenste aansluitmogelijkheden hebben, maar ook verwijzingen naar sites waar men weet waar men over praat en/of tegen dezelfde zaken aanloopt waar ik momenteel tegenaan loop.