linksys wrt54G netwerk en draadloos!

Pagina: 1
Acties:

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
4pc
1 laptop draadloos compaq NX9030
1 DS draadloos
OS Windows xp pro

Ik heb mijn bestaande router vervangen door bovengenoemde router

Wat heb ik gedaan
Modem aangesloten op nieuwe router
1 pc aangesloten op de router
router geinstalleerd mbv linksadvisor
Netwerk voor bekabeld ingesteld en Netwerk voor draadloos
wachtwoord ingesteld voor router.
Ik heb wel internet op de pc die ik heb gebruikt om de router in te stellen.

Omdat ik onderstaande problemen niet heb kunnen verhelpen heb ik diverse keren een reset gedaan op de router en alles opnieuw geinstalleerd.

probleem bij bekabeld netwerk:
Wanneer ik een pc wil toevoegen Linkadvisor gaat op zoek naar de nieuwe computer geeft hij aan dat er geen pc gevonden is.

probleem met draadloos: laptop en DS
wanneer ik de usb dongle aansluit wordt het netwerk gezien alleen wanneer ik het wachtwoord in typ krijg ik geen toegang. Wachtwoord is 100% goed

Waar ga ik de mist in!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Op andere PC's hoef je geen "wizzard" meer te draaien. Zet in de router DHCP aan, en verbindt de PC's aan de kabel. Zet de IP properties van die PC op DHCP en je bent klaar.

Voor wat betreft je Wireless, waarschijnlijk heb jij WPA2 geconfigureerd op je router als beveiligings-protocol. De DS kan alleen WEP aan en waarschijlijk kan je laptop ook geen WPA2 aan. Daarvoor is voor XP een patch uitgebracht, maar de drivers van je netwerkkaart (usb dongle) moeten het ook ondersteunen...

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Hallo bedankt voor de info
ik heb DHCP inschakeld (stond uitgeschakeld)

Het wireless is inderdaad wpa2 is geconfigureerd
Wanneer ik Wireless als WEP configureer hoe kan ik het netwerk optimaal beveiligen.

Omdat ik een leek op het gebied van netwerk ben even nog een vraagje over ip adressen van de "andere" pc.
Kan ik bij de andere pc gewoon ipconfig intikken waarna ik de ip adressen krijg en deze vervolgens in de router zet!