MSI Radeon RX4850 laat systeem hangen bij afspelen video

Pagina: 1
Acties:

• FirstStop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 12:33
Heb net een weekje mijn nieuwe MSI RX4850 binnen. Geinstalleerd op de volgende configuratie:

ASROCK 775DUAL VSTA
Core 2 Duo 6300
Samsung 160 gB HD (Systeem)
Seagate 500 GB HD (pagefile)
1 GB DDR geheugen
450 Watt voeding

Alles werkt prima. Op één ding na: het afspelen van HD video (1080i en p).
Mijn PC loopt dan vast onder XP. En onder Vista reset de driver zich.

Ik speel video af met VLC. Een herinstallatie van VLC lost het probleem ook niet op.

Heeft iemand soortgelijke problemen ook? Is het een driverissue dus moet ik wachten op catalyst 8.7 of 8.8?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
8.7 is net uit, die kan je nog proberen.

Heb je alle oude drivers wel goed weggehaald?
De nieuwe eroverheen zetten is meestal niet voldoende om het lekker te laten draaien.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-05 14:48

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Datzelfde probleem had ik ook met een NX6600. Dat deed hij als ik de drivers van de nvidia site installeerde maar niet als ik de drivers van de MSI site nam. MSI gebruikt namelijk custom PCB's die soms hun eigen drivers nodig hebben. Het kan dus zijn dat je de driver van de MSI site moet plukken om het probleemloos te laten werken. Hoop dat het werkt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

R420R schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:08:
Datzelfde probleem had ik ook met een NX6600. Dat deed hij als ik de drivers van de nvidia site installeerde maar niet als ik de drivers van de MSI site nam. MSI gebruikt namelijk custom PCB's die soms hun eigen drivers nodig hebben. Het kan dus zijn dat je de driver van de MSI site moet plukken om het probleemloos te laten werken. Hoop dat het werkt.
Alle 4850's zijn hetzelfde dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

@TS loopt de PC ook vast tijdens een game of wordt die misschien te warm?
Temp is uit te lezen met GPU-z :)

• FirstStop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 12:33
Heb inmiddels de 8.7 drivers geinstalleerd en inmiddels werkt alles naar behoren. Als je de changlog van de drivers bekijkt dan zie dat er op het gebied van videoplay nog wel wat issues zijn. Ik was vergeten te vertellen dat ik een dual monitor setup heb. Daar schijnt in de 8.7 aan gewerkt te zijn.