Toon posts:

OC Celeron II 600@900 binnen 10 dagen kapot :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een celeron 600 op 900 Mhz lopen met een Vcore van 1.8. Na een dag of 10 begon het hele zaakje minder te lopen en besloot ik terug te gaan naar 600. Het kwaad was al geschied, want divX of een 3D game zorgde bij het starten al voor een freeze-up.

Nu vraag ik mij af hoe hoog het voltage mag zijn zonder dat ik weer de boel doorfik.

PS: Heb de defecte proc maar even omgeruild voor een nieuwe :)

-----------------------------------------------------------------
Cely II 600@900@1.7V, ASUS P2B, ABIT Slotket !!!, Golden Orb

Verwijderd

Mijn duron700 heeft nooit problemen gehad met 1.85V, en ik zou me meer zorgen maken over de temp...

Verwijderd

Ik heb mijn 667 een tijdje op 1000 gehad met 1.95 V ging prima. Heb een PEP66 cooler. Waterkoeling met peltier komt eraan dus hoop 1100-1150mhz te halen... >:) Maar tot 1,9 V is het wel veilig met een goede cooler denk ik wel.

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reacties....

Ik heb geen sensor om de temperatuur te meten, maar de vinnen van de golden orb worden iets meer dan handwarm bij full load.
Bij idle voelt de orb 'koud' aan.

Maar er vanuitgaande dat de processor niet extreem heet is geworden heb ik gewoon pech gehad met die dooie cely?

grtz

Verwijderd

Ik heb ook een cel II 600@900 met een Golden Orb. Nog geen problemen gehad en ik draai 'm op 1.95V! Zou die van jou toch niet te warm geworden zijn? Er zit een Temp sensor IN de CPU, met de juiste BIOS zou hij uit te lezen moeten zijn...
Wat voor stepping is het (cc0)?

Verwijderd

Topicstarter
Warm is ie niet te noemen..

Ja dit is een cco stepping.

Voor zover ik weet zit er nooit een temperatuursensor op een processor, maar als dit wel zo is wil ik het wel weten...

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

zit ook niet OP de processor maar onder de processor OP het mobo !>:)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Bij AMD zit de sensor onder de proc OP het mobo, maar bij INtel IN de proc!! en NIET op het mobo!!!

Verwijderd

Ik heb geen enkel probleem op 1,8V. De temp van het mobo komt nooit boven de 22C, en ook de Golden Orb wordt hooguit lauw. Het enige wat gloeiend wordt is m'n GF2 MX zonder actieve koeling (geen plaats voor). De temp van de CPU weet ik ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dus dat je een 'voelertje' onder de onder de koeler moest aanbrengen. Maar goed, ik heb hiervoor een speciaal kabeltje van ASUS nodig en die heb ik geen :(

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

JE celly begint volgemns mij pas raar te doen bij 60 graden.

En mijn celly kan zelfs op 2,2 volt..hehe.
Niet dat ie daar op draait, want volgemns mijn is ie dan ook nar 10 dagen verrot.
op 2,0 volt draait ie al wel een hele tijd.

En volgens mij kan bijna elke bios de temp uitlezen, omdat de diode dus zit INGEBAKKEN en je proc.

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik kan dus alleen de mainbord temperatuur uitlezen, in de handleiding staat dat je een kabeltje nodig heb wat je aan het koellichaam moet vastmaken.

Bedankt voor alle reacties :)

grtz,

Verwijderd

Tuurlijk heeft ie geen sensor bij de proc. Hij heeft namelijk een slot (waar met een slotket een Celeron in te plaatsen is). En daar heb je inderdaad een kabeltje voor nodig om dan toch de temp te lezen.

Verwijderd

ik vraag me af of het wel je cpu is, die kan er nl. als het goed is gewoon tegen...... ik draai een paar maanden zo......

Verwijderd

mijn celII-600@1.5V

heb ik na 1 dag al op 750Mhz gegooid..
weekje daarna op 900Mhz @2.0V..
loopt al tijden (lees maanden) perfect..

wat jij had komt bij meer voor..
en die hebben ze niet opgeklokt..

dus het lag niet aan je overklokken ..

tenminste.. dat hoop ik... als je koeler niet goed functioneerde ofzo... dan heb je em gemolt ja..

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op woensdag 21 februari 2001 15:05 schreef Vrep het volgende:
Tuurlijk heeft ie geen sensor bij de proc. Hij heeft namelijk een slot (waar met een slotket een Celeron in te plaatsen is). En daar heb je inderdaad een kabeltje voor nodig om dan toch de temp te lezen.
Niet dus...Helemaal niet Logisch!
Ik heb ook een slotket, zonder kabeltje oid! en ik kan ook de temp uitlezen!
zijn censor zit er wel. maar zijn mobo 'weet' niet dat het er zit...

systeem specs

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik heb ook zo'n converter ding, en volgens mij zit bij mij de sensor op de convertor (onder de proc dus) Als je een slot processor hebt zit ie ook gewoon in het kastje bij de core ofzo. Fus niet _in_ de processor zelf, ze bakken zo'n ding toch niet in het silicium :?

Exposure

You're so fucking special. I wish I was special.

Verwijderd

Je moet maar geluk hebben met je celeron. Zelf draait de mijne al maanden op 927 Mhz op 1.8 volt.

De temperatuursensor zit dus idd ingebakken, maar het moederbord moet het wel ondersteunen. Het maakt niet uit of je een slot1 bord hebt of een fcpga bord. Na mijn 'upgrade' van een BH6 naar een BE6-2 kon ik ook de proc temp uitlezen terwijl dat voorheen niet mogelijk was. De mijne wordt nu 47 graden met een GorB en Arctic Silver. Ben er erg tevreden mee, maar moet toch maar eens gan kijken naar een echte p3 :)
Pagina: 1